کد خبر: ۱۷۲۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

وزير ارشاد: در اسكار شركت نمی‌كنيم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در افتتاحيه جشنواره فيلم مقاومت اعلام كرد: به دليل اعتراض به ساخت و نمايش فيلم موهن درباره پيامبراكرم (ص) و عدم موضع‌گيري رسمي توسط دست‌اندركاران، ما امسال در اسكار شركت نخواهيم كرد.

سيدمحمد حسيني در اين مراسم كه در كرمان در حال برگزاري است، در اين باره اظهاركرد: تمام افراد در جريان فيلم اهانت‌آميز به ساحت پيامبر اكرم (ص) و واكنش‌ها در اين زمينه هستند. اين فيلم دل همه مسلمانان را به درد آورد و سينماگران ما هم ساخت آن را علي‌رغم نداشتن ارزش هنري به شدت محكوم كردند، اما از روزهاي قبل بحث حضور در اسكار و موضع‌گيري عليه اين فيلم مطرح بود، چراكه اين فيلم در آمريكا ساخته شده و مراسم آكادمي اسكار هم در اين كشور برگزار مي‌شود، ضمن آن كه تاكنون هيچ اظهارنظر رسمي‌اي از سوي كشور سازنده در اين زمينه انجام نشده است.

وي با اشاره به انتخاب «يه حبه قند» به عنوان نماينده ايران در اسكار، خاطرنشان كرد: كار هيات انتخاب نماينده ايران در اين مراسم طبق روال انجام شده بود و فيلم ارزشمند يه حبه قند اثر آقاي ميركريمي به اين مراسم انتخاب شده بود. اما امروز از سوي آقاي شمقدري (رييس سازماني كشور) درخواستي مبني بر اين كه در صورت موافقت دست‌اندركاران اين فيلم (حوزه هنري) در مراسم اسكار شركت نكنيم مطرح شد. من امروز طي صحبت‌هايي كه با حوزه داشتيم، ديديم كه آنها هم با اين اقدام موافق هستند و به همين دليل رسما اعلام مي‌كنم ما به عنوان واكنش جدي در قبال اهانت و جسارت غيرقابل تحمل به ساحت پيامبر اسلام (ص) امسال از شركت در مراسم جايزه اسكار ممانعت مي‌كنيم و از ساير كشورهاي اسلامي هم تقاضا داريم كه اينگونه اعتراض خود را نشان دهند.

به گزارش ايسنا، شب گذشته «يه حبه قند» به عنوان نماينده سينماي ايران در مراسم اسكار معرفي شد. اما صبح امروز (سوم مهرماه) جواد شمقدري درخواست و پيشنهاد تحريم مراسم اسكار از سوي سينماي ايران را با توجه به توهين به پيامبر اكرم (ص) داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
تو رو خدا شرکت کنید اگه شرکت نکنید کلاس مراسم پایین میاد.......!!!!!!!!!موندم چرا برا اسکار قلادهای طلا رو نفرستادن....اگه میرفت در بخش های زیادی جایزه میگرفت مثلا:واقعی ترین سناریو....مستقل ترین فیلم.......غیر دولتی ترین فیلم چند دهه اخیر و چیزای دیگه
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
خيلي خوبه، فقط كاش احمدي نزاد هم نمي رفت نيويورك، اونم امريكاست ديكه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
0
0
همینه... اسکارشونم لنگ میکنیم تا بفهمن با کی طرفن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
0
0
پس اسکار هم از رونق افتاد !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین