کد خبر: ۱۷۲۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷

رضایی: باید در عرصه اقتصادی به قدرت آسیب ناپذیر تبدیل شویم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی قبل از ظهر پنج شنبه در جلسه‌ای با تعدادی از طلاب و دانشجویان که در تالار وتوس قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه در 8 سال آینده آزمون بسیار سختی در منطقه خواهیم داشت، گفت: دفاع مقدس نشان داد که ملت ایران می‌تواند سخت ترین بحران‌ها و ناهمواری‌ها را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب نیز برخی نسل جوان و نوپای آن روز را به جمع خود راه نمی‌دادند، گفت: در آن زمان نیز افرادی مانند شهیدان باکری، دقایقی و... نیز مورد حمایت و تایید برخی نبودند اما آنها توانستند با توکل به خدا و استعداد ویژه‌ای که داشتند از فرماندهان بزرگ جنگ شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی کشور با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور گفت: اکنون در مرحله حساسی قرار داریم و هر اتفاقی که بیافتد مستقیما ناشی از عملکرد ماست.

وی با ابراز نارضایتی از اختلافات میان برخی سیاسیون و نخبگان کشور، اظهار داشت: متاسفانه اخیرا هر روز شاهد درگیری‌های اخلاقی و سیاسی در کشور هستیم. یک روز بین مجلس و دولت، یک روز دولت مدعی قوه قضاییه می‌شود که برخی از آنها فراتر از اختلاف سلیقه است.

رضایی با بیان اینکه نباید همان آزمون و خطاهایی که در دفاع مقدس انجام دادیم دوباره در وضعیت کنونی داشته باشیم، گفت: در زمان جنگ رشادت‌ها و زحمات زیادی انجام شد اما چون انقلاب نوپا بود و ما کمترین امکانات را داشتیم و از برخی از تجربیات خالی بودیم برای به دست آوردن یک مرحله جدید هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شدیم.

وی با تاکید براینکه اکنون در حالت جنگ نفس گیر اقتصادی قرار داریم، گفت: الان نیز در یک دفاع مقدس اقتصادی به سر می‌بریم که اگر بد عمل کنیم دچار سقوط برگشت ناپذیری در منطقه خواهیم شد.

دیگر دوران فرد گرایی و جناح بازی تمام شده است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دیگر دوران جناح‌ها و افراد در تأثیرگذاری در نظام اسلامی به پایان رسیده است، افزود: الان زمانی نیست که بگوییم اگر آن فرد یا حزب باشد نظام قوت می‌گیرد و یا اگر فلان فردی یا جناح بد عمل کند، نظام دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر جناح‌ها و افراد مدعی می‌خواهند پاینده و ماندگار شوند باید پشت سر ملت حرکت کنند، گفت: دفاع مقدس ما زمانی به پیروزی وجاودانگی رسید که دل به مردم و کمک‌های مادی و معنوی مردم داد.

رضایی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی از لحاظ دفاعی و امنیتی در سطح منطقه بیمه شده است، گفت: توانمندی‌ها و خدمات الهی رزمندگان در دوران دفاع مقدس توسط جوانان اندیشمند و باهوش ایرانی در دوران بعد از جنگ تکمیل شد و اکنون کشور ما از لحاظ قدرت بازدارندگی و نظامی به جایی رسیده است که دیگر هیچ ابرقدرتی توان تهدید و یاوه گویی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جنگ نابرابر با استکبار جهانی را به یک فرصت مغتنم برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل کردیم، گفت: اکنون که در جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم باید این تهدید بزرگ را به یک فرصت مغتنم برای ایجاد ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

باید قدرت اقتصادی ما مانند قدرت نظامی ما بشود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها راه مقابله به تهدیدات متعدد اقتصادی را ایجاد شکوفایی اقتصادی در کشور ارزیابی کرد و گفت: همان طور که در دفاع نظامی به یک قدرت نفوذ ناپذیر تبدیل شده‌ایم باید در عرصه اقتصادی نیز به یک قدرت آسیب ناپذیر تبدیل شویم در غیر این صورت سقوط می کنیم.

وی با بیان اینکه هرگونه عملکرد نادرست افراد و جناح ها به بدنه نظام ضربه می زند، گفت: الان در وضعیتی قرار داریم که اگر یک فرد موثر در نظام اشتباه کند به گروه و حزبش لطمه نمی‌زند بلکه با موجودیت نظام در سطح منطقه بازی می کند.

رضایی در ادامه با انتقاد از وضعیت اخلاقی و اجتماعی جامعه، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که از پایین ترین سطح جامعه که خانواده باشد تا سطوح بالای نظام اختلاف و نزاع وجود دارد و هر روز شاهد پرونده سازی‌های مختلف هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر این وضعیت در جامعه تداوم یابد، امیدی به آینده اقتصادی مردم نیست، گفت: اگر به دنبال شکوفایی اقتصادی کشور در سطح منطقه نباشیم مشکل نان هم پیدا خواهیم کرد و بر سر گندم همان بلایی خواهد آمد که بر سر قیمت مرغ و ارز آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر افراد و جناح های تاثیرگذار را به پیروی از ملت فراخواند و افزود: هشت سال آینده را باید به عرصه رشد و توسعه اقتصادی در کشور تبدیل کنیم و سکاندار این عرصه نیز باید جوانان نسل سوم و چهارم باشند.

به گزارش مهر، وی با تاکید براینکه جوانان امروز رزمندگان دفاع مقدسی تازه هستند، اظهار داشت: اگر زمانی نسل ما با توپ و تانک سرو کار داشتند امروز نبرد میان ما و دشمن جنگ اندیشه و تخصص است و باید جوانان امروز به سلاح ایمان و اندیشه مجهز باشند.

رضایی با بیان اینکه باید علم و فرهنگ ایرانی را در سطح منطقه توسعه بخشیم، گفت: توجه به خودکفایی، قدرت تطبیق با آینده و شکوفایی اقتصادی تنها راه سیطره فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
0
0
سلام ، سالهاست که این شعارها را می شنویم . اقتصاد مقاومتی و با اقتصادی که آسیب ناپذیر می باشد ، را با شعار و آرزو و حرف ، نمی توان به دست آورد . علم ، فرهنگ ، آزادی و تمامی این حرفها یک طرف و خیلی درست و زیبا هستند ، ولی تا وقتی که در این جامعه به اهداف زمان انقلاب برنگردیم و کشاورزی را که بنیان و نهاد هر کشور مستقلی است ، در این جامعه ، به راه نیاندازیم ، تمامی این حرفها شعار محض و توخالی است. آبروی هرمملکت پیشرفته ای ، در کشاورزی مدرن آن است ودر کنار آن دامپروری ، صنعت و تولیدات داخلی می باشد ، که سالهاست ، مقام محترم رهبری هم ، همه ساله را برای اینها ، نامگذاری می کنند .
اگر روزی دست از تخیلات مملکت داری برداشته و به واقعیتها
فکر کرده و برسیم ، می بینیم که اگر شغل مقدس کشاورزی
در سرلوحه اقتصاد این مملکت باشد ، دیگر از بیکاری ها ،
مهاجرتهای بی برنامه به شهرها ، تکدی گری ها ، دزدی ها ،
قاچاق موادمخدر و مصرف آنها ، کودکان و زنان خیابانی ،
گرانفروشی ها و احتکارها و خیلی از معضلات دیگر کم شده
و مملکت به طرف خودکفایی و اقتصاد سالم ، به پیش میرود .
و در کنار همه اینها ، جوانان را با انگیزه های زیبا ، جذاب و
پر کشش ، به طرف این شغل مقدس ، راهنمایی کرده و دیگر
تحصیلات در رشته کشاورزی ، کاری بیهوده و بی فایده ، نخواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
0
0
بحران اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و اخلاقی بوجود آمده محصول عملکرد مسئولان نظام و دولت و مجلس است که به خصوص در این 7ساله علیرغم درآمد افسانه ای نفت فشار زیادی به مردم وارد کرده است .تقویت اقتصاد کشور با باید و نباید و صدور دستور و حکم عملی نمیشود .اقتصاد علم است باید نظام سیاسی و اقتصادی کشور به اهلش که همان نخبگان و کارشناسان خبره هستند سپرد و در سیاست خارجی با مشی تنش زدایی برمبنای همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورها و در داخل با ایجاد فضای باز سیاسی و امنیت و آرامش در پرتو اجرای قانون میتوان بستر را برای رشد مرحله ای اقتصاد ایران فراهم کرد در غیر این صورت گرانی گندم که ترجمه آن قحطی نان خواهد بود در انتظار است !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین