کد خبر: ۱۷۲۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۸

بازیگر فیلم‌های پلنگ صورتی، درگذشت+عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آقای لام که متولد چک بود و در لندن زندگی می کرد، در چندین فیلم در نقش دریفوس، رئیس کارآگاه کلوزو (با بازی پیتر سلرز) بازی می کرد.

او در طول شصت سال فعالیت هنری خود در بیش از ۱۰۰ فیلم، از جمله "ال سید" و "اسپارتاکوس" بازی کرد. 

خانواده هربرت لام گفتند که او روز پنجشنبه در خواب و در آرامش درگذشته است. 

لام همچنین دو بار نقش ناپلئون بناپارت را بازی کرد که یکی از آنها در اقتباس سینمایی از جنگ و صلح، اثر تولستوی، در سال ۱۹۵۶ و در کنار ادری هپبورن و هنری فوندا بود. 

او نخستین بار در فیلم تیری در تاریکی محصول ۱۹۶۴ در نقش رئیس پلیس دریفوس بازی کرد، شخصیتی که در مجموعه فیلم های پلنگ صورتی، بر اثر بی کفایتی های کارگاه کلوزو عصبی تر و عصبی تر می شد. 

او ابتدا روی صحنه تئاتر و پرده سینماهای چکسلواکی بازی می کرد ولی در آستانه جنگ جهانی دوم به لندن مهاجرت کرد. 

آقای لام در رویال آکادمی هنرهای دراماتیک در لندن تحصیل کرد و نخستین بار در سال ۱۹۴۰ در فیلم "جنایت های من" به زبان انگلیسی به ایفای نقش پرداخت. 

کمپانی فاکس قرن بیستم با او قراردادی هفت ساله بست و پس از آن بود که در چندین فیلم در نقش شخصیت اصلی ظاهر شد، از جمله در نقش ناپلئون در فیلم آقای پیت جوان. 

او بعدها با بازی در مجموعه فیلم های پلنگ صورتی به شهرت رسید. خودش درباره نقشش در این فیلم ها گفته بود: "وقتی که این نقش به من پیشنهاد شد انگار که از طرف خدا رسیده بود. ولی به تدریج، تبدیل به شمشیری دولبه شد چون مردم از آن به بعد مرا به چشم درایفوس می دیدند." 

به گزارش بی بی سی، او همچنین در طول زندگی هنری خود دو رمان نوشت با نام های جاسوس را وارد کنید در سال ۱۹۷۱ و دکتر گیوتین در سال ۱۹۹۳. 

او در سال های پایانی زندگی هنری خود با دیوید کراننبرگ، کارگردان مشهور، همکاری کرد و در نقش مقابل کریستوفر واکن، در فیلم منطقه مرده بر اساس رمانی از استیون کینگ بازی کرد. {$old_album_172832}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین