کد خبر: ۱۷۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد:

تخلف دولت در توقف استخدام رسمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با فارس، افزود:‌ در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است، به ازای خروج هر سه نفر در مشاغل تصدی گری از مجموعه دولت در قالب بازنشستگی و بازخریدی، باید یک نفر به نیروهای دولتی اضافه شود و در وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان برای تامین نیرو به ازای خروج هر نفر باید یک نفر جایگزین شود.

وی گفت: بر این اساس و با توجه به عدم استخدام نیرو در چند سال اخیر، مجوز استخدام نیروی جدید و ردیف استخدامی و بودجه در مجلس تصویب و قرار شد در سال جاری اجرا شود که با تغییر معاونت توسعه مدیریت متوقف شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: از زمانی که آقای فروزنده از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور رفته و آقای عزیزی به جای وی آمده است، متاسفانه معاونت یاد شده قفل شده و نارضایتی فراوان ایجاد کرده است.

ثروتی گفت:‌ مجوز استخدامی‌ها در کل کشور صادر شده و امتحان برگزار و چند برابر ظرفیت انتخاب شده‌اند و باید احکام استخدامی آنها توسط معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور صادر می‌شد، اما آقای عزیزی این کار را قفل کرده است.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه ، گرمه و سملقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معاون توسعه مدیریت رئیس جمهور به بهانه تفویض اختیار خود به وزیر کشور و وزیر دادگستری شانه از زیر بار مسئولیت خالی کرده است و این کار اصلا به صلاح کشور نیست، زیرا موجب نارضایتی مردم شده است.

ثروتی افزود: آقای معاون رئیس جمهور نباید جلوی اجرای قانون را بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجوز استخدامی و ردیف بودجه سراسری آن صادر شده و معاون رئیس جمهور فکر می‌کرد اگر دستور توقف استخدام را صادر کند، هیچ کس متوجه او نمی‌شود، اما همه متوجه شدند که تخلف بزرگی رخ داده، چون آقای عزیزی اقدامات معاون قبلی توسعه مدیریت رئیس جمهور را غیرقانونی می‌داند.

ثروتی خاطرنشان کرد: این از مشکلات کشور ماست که به جای ضابطه، سلیقه افراد حاکم است و رئیس جمهور یک سلیقه دارد و هر یک از وزرا سلیقه خود را اعمال می کنند.

نماینده بجنورد در مجلس افزود: در استان خراسان شمالی 420 پست اداری در زمان آقای فروزونده معاون رئیس‌جمهور اختصاص یافت، اما آقای عزیزی معاون کنونی رئیس‌جمهور جلوی این استخدام‌ها را گرفته است.

وی گفت: معاون کنونی توسعه مدیریت رئیس جمهور تخلفات زیادی انجام داده و به خاطر همین کارها بود که از معاونت برنامه‌ریزی کنار گذاشته شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: من هم اعلام کرده‌ام، اگر مشکل این افراد حل نشود، بحث سوال از رئیس ‌جمهور را مطرح می‌کنم، که نمایندگان زیادی با طرح سوال از رئیس‌جمهور موافقت کرده‌اند.

ثروتی اظهار داشت: وقتی یک کارمند از دولت بازنشسته می‌شود، دیگر رابطه حقوقی او با دولت قطع شده و سازمان بازنشستگی حقوق او را می‌پردازد و حقوق قبلی که دولت باید به او می‌پرداخت، باید صرف استخدام نیروی جوان و تحصیل کرده شود.

نماینده بجنورد در مجلس گفت: در استان‌های کمتر توسعه یافته مانند خراسان شمالی دولت در سال 85 تصویب کرد که سطح برخورداری این استان هم‌تراز میانگین شاخص‌های کشور شود و در این راستا باید 1500 نفر در خراسان شمالی استخدام شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهر بجنورد که اکنون مرکز استان خراسان شمالی شده، هنوز با نیروهای زمان قدیم که به عنوان شهرستانی در استان خراسان بود، اداره می‌شود و بسیاری از ادارات از کمبود نیرو رنج می‌برند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
تمام آقایان مجلس سمت دولتی داشته‌اند و برای فرزاندشان نیز کار دولتی مهیا می‌کنند (بر سر سفره‌ی بیت‌المال نشته‌اند). آنوقت جلوی استخدام عمومی را می‌گیرند. متأسفم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
0
0
واقعا این آقای عزیزی یک قفل بزرگ در نظام اداری کشور است آن مدیریت بودجه ای ....
البته امثال آقای عزیزی در این کشور کم نداریم که همه چیز را قفل کردند !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین