کد خبر: ۱۷۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵

"برخی بانکها برای فرار از ورشکستگی ارز می فروشند"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باید به نظر من سریعا سازمان بازرسی کشور و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کنند و حتی باید سریعا طرح تحقیق و تفحص از این موضوع در مجلس مطرح شود. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه تحریم ها در اقتصاد کشور بیش از 15درصد تاثیر ندارد گفت : بانک مرکزی اعلام کرده که 42 میلیارد دلار در کمتر از یک سال به بانکهای کشور اعم دولتی و خصوصی پرداخت شده است و در حال حاضر بانکها تمایل ندارند بگویند این پولها را چه کار کرده اند.

به گزارش مهر، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از روند کنونی عرضه ارز توسط دولت گفت: زمانی ارز باید در بورس و یا اتاق مبادلات، عرضه بشود که قدرت رقابت وجود داشته باشد . وقتی که فقط دولت ارز می فروشد پس رقابتی وجود ندارد تا قیمت ها تعدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف اعلام دولت ، ارز مرجع به دانشجویان بورسیه و بیماران ارائه نمی شود افزود : حواله ارز در اختیار این افراد است ولی بانکها ارزی ندارند که به آنها بدهند.

از طرفی دیگر گفته می شود کسانی که ارز دارند بیایند و سپرده گذاری ارزی کنند . اگر به این افراد اطمینان داده شود که سود مناسب دلاری پرداخت می شود آن وقت شاهد سرمایه گذاری آنها خواهیم بود که می تواند بخش عمده ای از مشکلات دولت را حل کند . البته خیلی از این افراد می ترسند که شاید پس از سرمایه گذاری نتوانند پول خود را از دولت پس بگیرند .


بانکها ارزها را در بازار می فروشند

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به گزارش ارائه شده بانک مرکزی به این ستاد گفت: بانک مرکزی اعلام کرده که 42 میلیارد دلار در کمتر از یک سال به بانکهای کشور اعم دولتی و خصوصی پرداخت شده است و در حال حاضر بانکها تمایل ندارند بگویند این پولها را چکار کرده اند.

یوسفیان ملا در ادامه اظهار کرد : براساس اطلاعات دریافتی ما بخشی از این دلارها توسط بانکهای دولتی و خصوصی برای نجات از ورشکستگی در بازار فروخته شده است . باز اگر توسط بانکهای دولتی فروخته شده باشد اگر چه کار غلطی است ولی به حساب دولت باز می گردد ولی بانکهای خصوصی برای نجات و تامین منافع افرادی خاص این کار را کرده اند . بانک خصوصی یعنی فروشگاه ، سوپر مارکت ؛ چه ربطی دارد که پول بیت المال را بگیرد و مشکلات خود را حل کند . باید به نظر من سریعا سازمان بازرسی کشور و قوه قضائیه به این موضوع رسیدگی کنند و حتی باید سریعا طرح تحقیق و تفحص از این موضوع در مجلس مطرح شود .


نقدینگی سرگردان در کشور مانند آفت ملخ است

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه در کشور حدود 300 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد گفت: بخش عمده این نقدینگی در اختیار عده معدودی از افراد جامعه است که اصلا اهل تولید و کارآفرینی نیستند و هر کاری که سود بیشتری داشته باشد به سمت آن هجوم می برند . یک زمان خودرو به تعداد فراوان پیش خرید می کردند و زمان دیگر به بازار مسکن روی آورده بودند و حال هم در بازار سکه و ارز فعالیت می کنند . به نظر من این افراد مثل آفت ملخ هستند که برای بدست آوردن سودهای کلان به بخشی از اقتصاد کشور هجوم می برند و به آن ضربه می زنند و تا دولت و مسئولین این آفت را نابود نکنند، هر روز این مشکلات و معضلات را در اقتصاد کشور مشاهده می کنیم .


همه مسئولین باید پاسخگو شرایط موجود باشند/ وزرا دارای مسئولیت تضامنی هستند

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به اینکه همه مسئولین در رابطه با مشکلات اقتصادی باید پاسخگو باشند افزود: اولین گامی که در این بخش می توان برداشت مسئولیت پذیری همه دستگاههای دست اندرکار است . وقتی گفته می شود به من ربطی ندارد، همه وظایف را از خودمان دور می کنیم . متاسفانه وقتی اتفاقی در کشور می افتد به خصوص بخش اقتصادی همه به دنبال این هستند که گناه را به گردن دیگری بیاندازند . طبق قانون اساسی وزرا دارای مسئولیت تضامنی هستند یعنی هیچ وزیری نمی تواند بگوید این موضوع به من ربط ندارد ، یعنی اگر شیر گران شود ، به وزیر امور خارجه هم مربوط می شود و این بحث به کل فراموش شده و تا ایراد و انتقادی مطرح می شود دستگاهها از بار مسئولیت شانه خالی می کنند . و از سویی دیگر هم مسئولان اقتصادی هیچ اعتنایی به نظر کارشناسان نمی کنند و اگر کسی اظهار نظر کند آنرا تجاوز به حریم خود می دانند و فوری موضع می گیرند که این سخنان با مواضع رهبر انقلاب که تاکید بر مشورت و استفاده از نظرات کارشناسان دارند ، متضاد است .


تحریم ها در اقتصاد کشور بیش از 15 درصد تاثیر ندارد

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها واقعا در اقتصاد کشور بیش از 15 درصد تاثیر ندارد ،‌ راهکار برون رفت از شریط کنونی را اینگونه بیان کرد: راهکار امروز مسئولین این است که اول اشتباه و قصور خود را بپذیرند دوم اشتباهات خود را به گردن دیگران نیندازند و سوم از همه صاحبنظران و کارشناسان دعوت کنند تا راهی برای حل مشکلات کنونی اقتصاد کشور بیابند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
خیلی جالبه زمانی که دلار 1100تومنی پارسال داره به 3000 تومن نزدیک میشه هنوز میگید تحریمها اثر نداشته (خدا کنه، ما هم خوشحال میشیم)
میگید بانکها از کیسه بیت المال برای خودشون خرج کردن
بماند که بعد نزدیک یک سال تنش در بازار ارز هنوز با اما اگر این حرفو میزنید ولی واقعا تو مملکتمون یه دستگاه که کار بانکهارو نظارت کنه نداریم یا نمی خواد نظارت کنه ؟
رئیس جمهور 7 سال پیش تا اومد سر کار زد مدیر عامل بانک پارسیان با خاک یکسان کرد (هر چند بعد کاشف بعمل اومد اشتباه شده بود) حالا رئیس جمهور این سری داره نرمش نشون میده؟
خاوری هم تو همین سیستم بود
بارشو بستو الفرار!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
احمدی نژاد؛ هر روز یک کلاف را گم کرد؛ حالا دیگر سر همه کلاف ها گم شده! در کشوری که جی میل در دسترس نباشد یا برنامه جایگزینی موتور جستجوی گوگل با موتور داخلی و جایگزینی شبکه داخلی با اینترنت وجود دارد. چون دنیا دنیای اطلاعات است. من که حاضرم هرچه دارم بدهم و از این خراب شده برم. اگر هر دلار یک میلیون تومان هم بشه تعجبی نداره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
0
0
اشتباه نکنید!
یک یا دو پارامتر تصمیم گیری بهم نریخته که بتوان آنرا کنترل کرد.
قطاری را که شانزده سال برای ساختنش خون دل خوردیم.
دست کسانی افتاد که اول ترمزش را درآورد. بعد در سراشیبی قرارش دادند و با افتحار اعلام کرد که ترمز نداریم. بعد هر جایش خراب شد ماست مالی کرد چون سواد درست کردنش را نداشت. حالا با یک قطار مواجه هستیم که نه تنها ترمز ندارد و در سراشیبی است. بلکه تمام سیستم های دیگرش کار نمی کند. ترمز اضطراری نداره. از لکومو تیو ران تا آبدرچیش عوض شده اند و جایشان را یک فامیل یا قوم و خویش گرفته. دیگ بخارش در حال انفجار است.اما آمپرش درست کار نمی کنه. چند تا بچه ده شصتی دارن دستور میدن ذغال بیشتری توی کوره اش بریزند. با تجربه ها را یا انداختن پایین یا با طناب بستن دنبال قطار روی زمین میکشن و دیگری چیزی ازشون نمانده. یک عده دارن میز و صندلی های خوب و اجناس با ارزشش رو می ندازن داخل کامیونی که آوردن بقل قطار تا قبل از رسیدن به پرتگاه تا میتونن ببرن و بعدش بپرن توی کامیون! میخ صندلی هم داره مسافران را اذیت میکنه و خبر ندارن که دارن به پرتگاه نزدیک میشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
سلام ، چرا باید مملکت رو قیمت دلاری بچرخه که میگوییم مرگ برآمریکا . پس یک رابطه ای بین این شعار و گرانی ها باید باشد . باید دید ، دشمنی با یک کشور و نتیجه آن ، که مملکت را به این روز نشانده است ، به نفع چه کسانی می باشد .
آنطور که شایعه است ، دلار روی دستهای باندهای مافیا و
باندهای بعضی از کارمندان بانکها ، بسیاری از مسئولین و بسیاری از مردم می چرخد و حتی شایع است که خود دولت ، ارز را گران کرده است ، که معلوم نیست چی درست است و چی غلط . ولی چیزی که مسلم است ، حداقل یک بچه عقب مانده هم می داند ، کشوری را که ، مرگ برآن می گوییم ، بر حسب پولش ، معاملات خارجی نکنیم و آن را مبنای بر تمامی
معاملات ، قرار ندهیم و یک واحد پول دیگررا جانشین کنیم .
در حال حاضر ، نان و پنیر هم می خواهیم بخوریم ، می گویند
دلار گران شده و اینها هم گران شده است . پس روی چه
حسابی آنقدر پر رو هستیم ، که می گوییم مرگ بر امریکا .
دولتمردان ، که روی گنجهایشان خوابیده اند و متوجه این
گرانی هانیستند . بیچاره ما مردم ، اعم از روستاهای کوچک ،
شهرهای کوچک و کلیه اقشار بی دفاع و بی زبان مردم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
0
آقایون آخرش چی میخواد بشه با این وضعیت
چرا اینقدر راجع به همه چی صحبت میکنیم ولی اخرش چی میشه کسی میتونه جوابی داشته باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین