کد خبر: ۱۷۳۰۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲

اعتراض آمنه به آزادي مرد اسيدپاش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آزادي اين جوان درحالي است که آمنه گفت: هنوز ديه اش را دريافت نکرده است و به اين حکم اعتراض دارد.

مجيد ۱۲ آبان ۸۳ مقدار زيادي اسيد روي آمنه پاشيد و باعث نابينايي وي و سوختن بخش هاي زيادي از بدنش شد.او با حکم قضات شعبه ۷۱ دادگاه کيفري استان تهران به قصاص چشم، ۱۰سال حبس و ۴سال و نيم تبعيد و همچنين پرداخت ديه به آمنه محکوم شد. در حالي که آمنه تا آخرين لحظات براي قصاص چشمان مجيد اصرار داشت، از اين کار چشم پوشي کرد اما گفت ديه اش را نمي بخشد.

به اين ترتيب مجيد به زندان رفت تا دوران محکوميت اش را سپري کند. طبق راي دادگاه او بايد ديه آمنه را نيز پرداخت مي کرد و مدتي را هم در تبعيد مي گذراند اما صبح ديروز جمشيدي مسئول واحد اجراي احکام دادسراي امور جنايي در اين باره گفت: مجيد که به لحاظ جنبه عمومي به تحمل ۱۰سال حبس محکوم شده بود در عيد فطر مشمول عفو قرار گرفت و يک سوم محکوميت اش کاسته شد و روز سه شنبه هفته گذشته از زندان آزاد شد.

به گزارش خراسان،جمشيدي افزود: مجيد مبلغ ديه را به حساب دادگستري واريز کرده است و منتظريم تا آمنه براي دريافت ديه مراجعه کند. وي خاطرنشان کرد طبق راي صادره مجيد بايد ۴ سال و نيم را هم در تبعيد بگذراند که ما مکاتبات اداري مربوط به اين کار را نيز انجام داده ايم و قرار است طي چند روز آينده اين بخش از حکم نيز اجرا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
باسلام و همدردی باآمنه درج این خبر که در روز پنجشنبه از طریق همین سایت بود شاید برای خیلی خانواده هایی که قلب و دلشان همراه با این دختر با قطرات اسید یک فرد بی اصالت و شیاد که ادعای عاشقی کرد سوخت و آتش گرقت و منتظر عقوبت او بودند غیر قابل تصور بود بخدا این افراد لیاقت عفو و بخشش را ندارند آزاد کردن آنها به مانند رها کردن گرگ درنده در اجتماع هست آیا فکر میکنید اوتبیه شده بخدا نه باشد که در آینده نه چندان دور مجددا نام و نام خانوادگی ( گرچه نام خانوادگیش سانسور شده ) در جایی دیگر که جنایتی فجیع تر را مرتکب شده بخوانید چون این افراد با این عفو و بخشش ها گستاخ تر میشوند نه متنبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
0
0
بر چه اساسی چنین جنایتکاری عفو شده است. آمنه کاری بس انسانی در صرفنظر ای قصاص و کور کردن چشمان این جنایتکار کرده است اما چرا دیگر باید حتی تحمل زندان را نیز نکند. وی عفو شده و به تدریج به زندگی عادی بر می گردد ولی قربانی وی باید تا پایان عمر رنج و عزاب بکشد. این به هیچ وجه با عدالت سازگار نیست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین