کد خبر: ۱۷۳۱۷۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۲

امضای ‌طومار هنرمندان‌ علیه فیلم‌ موهن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عصر امروز جمع کثیری از هنرمندان با تجمع در مقابل تئاتر شهر طوماری را در محکومیت فیلم موهن آمریکایی امضا کردند.

بنابر این گزارش، در این مراسم که افرادی چون افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، جمال شورجه و صدرالدین حجازی حضور داشتند دو فیلمساز هالیوودی نیز بودند تا به این مراسم رنگ دیگری بدهند.

این دو فیلمساز هالیوودی، اسکات فرانک فیلسماز آمریکایی و بری گرین فیلمساز کانادایی بودند که این دو نیز ساخت فیلم موهن آمریکایی را محکوم کردند.

اسکات فرانک در این مراسم با اشاره به سکولار بودن فرهنگ آمریکایی، گفت: فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) نماینده فیلم‌سازان آمریکایی نیست چراکه ما باید فیلم‌هایی بسازیم که باعث همدلی شود.

وی افزود: در آمریکا فرهنگ ما سکولار است و کسی این فیلم را نمی‌فهمد اما نباید به مقدسات توهین کرد.

همچنین بری گرین فیلمساز کانادایی با ابراز برائت فیلم سازان کانادایی از فیلم موهن تولید شده علیه پیامبراعظم(ص) تاکید کرد: این فیلم یک آشغال و زباله است و به هیچ وجه نباید آن را جدی گرفت و نه تنها مسلمانان بلکه یهودیان و مسیحیان هم این فیلم را قبول ندارند.

در ادامه این مراسم که با مجری‌گری سیدجواد هاشمی همراه بود، بیانیه هنرمندان ایرانی و تعدادی از هنرمندان هالیوود در محکوم کردن فیلم موهن آمریکایی به دو زبان انگلیسی و فارسی قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: باعث تاسف است که عده‌ای معلوم‌الحال و به ظاهر هنرمند با سوءاستفاده از سینما و تصویر، اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند و به پیامبر رحمت و محبت توهین می‌کنند.

صدرالدین حجازی نیز در سخن کوتاهی بر ضرورت احترام گذاشتن به کسانی که جانشان را برای مملکت فدا کردند تاکید کرد و ضمن قرائت یک رباعی در این باره، گفت: آدمی نمی‌تواند توهین به مقدساتش را تحمل کند.

اجرای موسیقی توسط گروه «دستان گویا» توسط معراج محمدی در مدح و ستایش نبی اکرم (ص) بخش دیگری از این مراسم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین