کد خبر: ۱۷۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴

اژه‌ای: گفته بودم مهدی هاشمی به کشور برنگردد بهتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوانفکر دارای دو اتهام است که یکی از آن‌ها در دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت و پس از اثبات وی به یک سال حبس قطعی محکوم شد و دادگاه تجدید نظر نیز اعتراضات را رد کرد. 

دادستان کل کشور گفت: آنچه روز گذشته روزنامه ایران در مورد قاضی صلواتی منتشر کرد قابل تعقیب است چرا که در قسمتی از آن اشاره شده بود که قاضی بدون استناد چنین حکمی را صادر کرده است.

محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ممنوع المعامله بودن بزرگ‌ترین پیمانکار یک شرکت نفتی گفت: تاکنون حکایتی از سوی سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت نفت به دست ما نرسیده است بنابراین از طرح دعوا علیه این شرکت در قوه قضاییه اطلاعی ندارم.

در ادامه خبرنگاری به جلسه سران قوا طی هفته‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات محوریت بحث در مورد التهابات بازار ارز بوده است آیا قرار نیست قوه قضاییه این امر را پیگیری کند که اژه‌ای پاسخ داد دولت و مجلس به شکل جدی پیگیری مساله هستند و راه‌های بسیاری را نیز تاکنون دنبال کرده‌اند بنابراین امیدواریم این راه حل‌ها موفقیت آمیز باشد و هر چه زود‌تر نتیجه‌ای از آن‌ها حاصل شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان منکر شد که امروز قدرت خرید اقشار جامعه به شدت کاهش پیدا کرده است بنابراین لازم است تا به شکل فوری این مساله روشن شود حداقل مسئولان باید مردم را توجیه کنند تا نسبت به این مساله نگرانی روانی نداشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: از سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی نیز خواسته شده تا پیگیری کنند که اگر کسانی به عمد در بازار سکه و ارز اخلال ایجاد می‌کنند شناسایی و مورد برخورد جدی قرار گیرند.

اژه‌ای با بیان اینکه در مورد اختلالات بازار سکه و ارز پرونده‌هایی نیز داشتیم گفت: اما این پرونده‌ها در حد تغییرات ساعتی قیمت‌ها نیست.
همچنین خبرنگار دیگری با اشاره به بازداشت مهدی هاشمی در مورد اظهارات وکیل وی که عنوان کرده بود دادستان کل کشور و رئیس قوه قضاییه بار‌ها اظهار داشتند که وی به ایران بازنگردد سوال کرد که اژه‌ای پاسخ داد: هر فردی که تابعیت ایران را داشته باشد و خارج از کشور باشد را نمی‌توان به زور به کشور بازگرداند البته می‌توان افراد را ممنوع الخروج کرد اما چیزی به نام ممنوع الورود نداریم. من بار‌ها در مورد چنین پرونده‌هایی اعلام کردم اگر افراد فکر می‌کنند مساله‌ای ندارند نباید بترسند بلکه باید برگردند تا به پرونده آن‌ها رسیدگی شود ولو اینکه به زندان بروند.

وی ادامه داد: در مورد مهدی هاشمی نیز چندین بار عمدتاً از سوی پدر وی صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه وی می‌خواهد به کشور بازگردد به گونه‌ای که حداقل سه بار این مساله از سوی وی از من پرسیده شد و من نیز در بار اول گفتم که مهدی هاشمی از نظر حقوقی متهم است و باید برای رسیدگی به پرونده‌اش به کشور بیابد بار دیگر نیز خطاب به دو تن از اعضای خانواده وی عنوان کردم که شایعاتی علیه شما وجود دارد و بهتر است صحیح یا غلط مورد رسیدگی قرار گیرد چرا که در این صورت وضعیت بهتر از این است که مساله سر زبان‌ها بیفتد.

اژه‌ای افزود: بار دیگر نیز عنوان کردم که از لحاظ حقوقی معتقدم که وی باید به کشور بازگردد اما اگر مشورت شخصی من را می‌خواهید می‌گویم مهدی هاشمی به کشور نیاید بهتر است و در مرتبه آخر نیز گفتم که نمی‌دانم از لحاظ مصلحتی در این مورد چه بگویم.

دادستان کل کشور همچنین ادامه داد: بسیار اتفاق افتاده است که افراد ادعا می‌کنند ظلم بزرگی به من شده است و در مورد شکایت و یا عدم شکایت خود از من سوال می‌کند من نیز می‌گویم شکایت حق شخصی هر فرد است اما در مصادقی نیز از نظر مشورتی به آن‌ها پیشنهاد داده‌ام که شکایت نکنند و برعکس مواردی نیز وجود دارد که افراد محکوم شده‌اند و اظهار می‌کنند که برای ادامه کار خود چه کاری انجام دهند بنابراین من یک نظر حقوقی و گاهی نیز نظر مشورتی خود را به آن‌ها ارائه می‌دهم. 

محسنی اژه‌ای همچنین درمورد اظهارات رئیس قوه قضاییه مبنی بر عدم بازگشت مهدی هاشمی به ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد. 

همچنین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه ایا در میان سه متهم محکوم به حبس ابد پرونده بیمه ایران نام معاون اول رئیس جمهور نیز وجود دارد گفت: خیر نامی از وی در میان این سه متهم نیست.

در ادامه خبرنگار روزنامه ایران به محکومیت علی اکبر جوانفکر با حکم قاضی صلواتی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که شکایت مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور که ۷ ماه گذشته از قاضی صلواتی مطرح کرده بود تاکنون مورد رسیدگی قرار نگرفته است و علاوه بر این بار‌ها از سوی دادستانی تلاش شده تا وانمود شود که پرونده جوانفکر ماهیت مطبوعاتی ندارد و اصرار دارند تا با امنیتی کردن این پرونده شبهاتی را در اذهان عمومی ایجاد کنند که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: آنچه امروز شما ادعا می‌کنید و دیروز هم روزنامه ایران منتشر کرد قابل تعقیب است چرا که به قاضی این پرونده‌ای نسبت را می‌دهید که بدون استناد حکمی را صادر کرده است علاوه بر این آنچه شما به عنوان اذهان عمومی از آن یاد می‌کنید نه تنها اذهان مردم نیست بلکه ذهن ۴ یا ۵ فرد محدود است.

وی ادامه داد: ازکجا مطمئن هستید که شکایت جوانفکر از قاضی صلواتی تاکنون رسیدگی نشده است متاسفانه افراد گمان می‌کنند اگر در جریان پرونده‌ای پیروز باشند و حق با آن‌ها شناخته شده باشد به پرونده آن‌ها رسیدگی شده است در حالیکه ممکن است شکایت وی اساسا وارد شناخته نشده باشد بنابراین دادسرا نتیجه همه رسیدگی‌ها را اعلام نکرده و من مطمئنم که شما نیز از رسیدگی به این پرونده مطلع نیستید.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: علاوه بر این دادستانی هیچ اصراری در امنیتی کردن این پرونده ندارد آقای جوانفکر دارای دو اتهام است که یکی از آن‌ها در دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت و پس از اثبات وی به یک سال حبس قطعی محکوم شد و دادگاه تجدید نظر نیز اعتراضات را رد کرد برای همین می‌گویم که در مورد ادعای شما نیاز یه شاکی خصوصی نیست چراکه روزنامه ایران مطلبی را به یک مقام قضایی نسبت می‌دهد و این قابل پیگیری است. 

وی افزود: اتهام دیگر جوانفکر مطبوعاتی بوده که در آنجا نیز به دو دوره شش ماهه حبس محکوم شد اما پس از ورود این پرونده به دیوان عالی کشور دو عنوان اتهامی وی در یک عنوان شناخته شد و مدت محکومیت وی به تنها شش ماه حبس تقلیل یافت. 

اژه‌ای با بیان اینکه اشکالی ندارد اگر افراد از جریان خود حمایت کنند اما نباید از دایره انصاف بیرون رفت گفت: تضعیف هر نهادی از جمله نهاد دولت به نفع کشور نیست بنابراین سعی نکنید به خاطر یک فرد یک نهاد را زیر سوال ببرید. 

به گزارش ایلنا، دادستان کل کشور همچنین در خصوص بازداشت خبرنگار شبکه سحر در آذربایجان به اتهام حمل مواد مخدر گفت: در این خصوص روابط بین الملل قوه قضاییه و وزارت دادگستری مسئول پیگری است اما هم اکنون اطلاعی ندارم که در این خصوص اقدامی صورت گرفته است یا خیر بنابراین شبکه سحر و یا خانواده وی باید این را اطلاع دهند در این صورت حتما در این خصوص اقداماتی انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
تا حالا صفحه اینترنت را باز کرده ای شما؟ نمیدونی یوتیوب فیلتر بوده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
0
0
از اژه ای می ترسین نه؟ :)))))))))))))))))))))))
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
0
واقعا نمیتونند عوامل بزرگترین سقوط اقتصادی رو شناسایی کنند ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
حالا که آمد یا به زور ویا داوطلبانه ،شما بررسی کنید وحکم را صادر نمایید .مردم منتظرند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین