کد خبر: ۱۷۳۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰

رشد 44 درصدي غرق شدگي در دریای خزر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طی تابستان امسال 222 نفر در سواحل درياي خرز در سه استان گيلان، مازندران و گلستان بر اثر غرق شدگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد جان باختگان غرق شدگي در اين سه استان 154 نفر بود، 44.1 درصد افزايش يافته‌ است.

به گزارش آفتاب و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل غرق‌ شدگان تابستان امسال در سه استان گيلان، مازندران و گلستان 200 نفر مرد و 22 نفر ديگر زن بودند، همچنين در اين مدت بيشترين ميزان غرق شدگي با 104 فوتي در مرداد ماه ثبت شده‌است.

از نظر محل غرق‌شدگي نيز بيشترين موارد غرق‌ شدگي تابستان امسال استان مازندران با 42 مورد در سواحل محمودآباد،‌ استان گيلان با 20 مورد در سواحل رشت و استان گلستان با شش مورد در سواحل بندر تركمن اتفاق افتاده‌ است.

رشد 44 درصدي غرق‌شدگي سه استان در شش ماه

مرگ و مير ناشي از غرق شدگي در شش ماهه امسال نیز در سه استان گيلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزايش يافته است.

در نيمه اول امسال 307 نفر در سه استان گيلان، مازندران وگلستان بر اثر غرق‌شدگي جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار فوتي‌هاي ناشي از غرق شدگي 210 نفر بود،‌ 46.1 درصد افزايش يافته‌ است.

بر اساس اين گزارش ازكل فوتي‌هاي غرق شدگي در شش ماهه اول امسال 275 نفر مرد و 32 نفر زن بودند، همچنين 109 نفر از افراد فوت شده در سن 21 تا 30 سال قرار داشتند كه 35.5 درصد كل غرق‌شدگان را دربرمي گيرد.

در شش ماهه امسال استان مازندران با 182 فوتي بيشترين ميزان مرگ ناشي از غرق شدگي را دارد و استان‌هاي گيلان با 92 فوتي و گلستان با 33 فوتي در رتبه هاي بعدي قرار مي‌گيرند.

در نيمه اول امسال ميزان غرق شدگي در مرداد ماه با ثبت 104 فوتي بيش از ديگر ماه‌هاي سال بوده كه 70 نفر آن‌ها در سواحل استان مازندارن، 28 نفر در سواحل استان گيلان و شش نفر در سواحل استان گلستان غرق شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین