کد خبر: ۱۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۰
از اين فوتبال بيزارم

رضا عنايتي:حقم را از خدا مي‌گيرم

آفتاب‌‌نیوز : ظاهر او با درونش يكي نبود و ديديم كه پس از اتمام بازي سرش را پايين انداخت و با چهره‌اي غمگين راهي رختكن شد.
كار يك مهاجم فقط گل زدن است و رضا عنايتي طي دو سه سال اخير از عهده اين كار به خوبي برآمده ولي برانكو با ايده‌هاي منحصر به فرد خود باز هم روي اسم آقاي گل ليگ برتر خط قرمز كشيد تا عدم دعوت از او باعث تعجب خيلي‌ها شود.
سرمربي تيم‌ملي برابر تمامي انتقادات براي خود جوابي دارد و اين بار هم گفت كه خيلي‌ها از عنايتي بهترند. رضا عنايتي هم منتظر است تا يك روزي حقش را بگيرد. 

پس از بازي مقابل راه‌آهن نسبت به اين موضوع معترض بودي كه چرا از آقاي گل دو سه سال اخير ليگ حتي با يك شاخه گل تقدير نشده است. 

به نظر شما توقع من بيجا بوده، اگر اشتباه مي‌كنم به من بگوييد. چند سالي است كه آقاي گل ليگ مي‌شوم ولي كسي نيست به اين موضوع اهميت بدهد. اصلاً يك تقدير و يا تشكرخشك و خالي هم نكردند. نمي‌دانم تا كي مي‌خواهند به اين روش ادامه بدهند، شايد توقع من بيجاست، نمي‌دانم. 

فكر مي‌كني دليلش چيست؟
 

چه بگويم، دليلش را نمي‌دانم. نمي‌دانم چرا با من اين‌گونه برخورد مي‌كنند و نمي‌دانم چرا آقاي گل ليگ حتي در بين دعوت شده‌ها هم جايي ندارد. يعني من از .... همه كمترم... يكي نيست جواب مرا بدهد. 

عدم حضور در تيم‌ملي سخت تو را آزار مي‌دهد، اين‌طور نيست؟
 

در فوتبال به هر چه مي‌خواستم رسيدم ولي نمي‌دانم چرا به تيم‌ملي نرسيدم. در اين رده هر كاري از دستم برآمد نيز انجام دادم ولي نشد كه نشد. من دارم زجر مي‌كشم و مردم در كوچه و خيابان مي‌پرسند چرا؟! ولي جوابي ندارم كه بدهم. 

فكر نمي‌كني جرياني ايجاد شده كه تو و چند نفر ديگر كنار گذاشته شوند؟ 

نمي‌دانم. اين روزها از من مي‌پرسند مگر كاري انجام داده‌اي كه تو را دعوت نمي‌كنند. مردم خيال مي‌كنند من در ليست سياه هستم. 

چگونه مي‌خواهي حقت را بگيري؟
 

من حقم را از خدا مي‌خواهم.
برانكو در مصاحبه مطبوعاتي گفت مهاجماني كه دعوت كرده‌ام از عنايتي بهترند.
با كدام دليل، با كدام منطق؟ براي هر حرفي بايد دليل داشته باشي. من از مهاجمان تيم‌هاي دسته سوم هم ضعيف‌تر هستم ولي عملكردم را همه مي‌بينند. مردم ما از بچه ده ساله گرفته تا پيرمرد هفتاد ساله همه فوتبال را مي‌فهمند ولي ما نمي‌خواهيم قبول كنيم. 

اين شرايط در روحيه تو تأثير منفي نمي‌گذارد؟
 

از اين شغل بيزارم. كاش يك كارمند ساده بودم و صبح سر كار مي‌رفتم و عصرها برمي‌گشتم. نه حقم خورده مي‌شد و نه.... حالم از اين فوتبال به هم مي‌خورد. 

با اين شرايط چطور كنار مي‌آيي؟
 

براي موفقيت تيم‌ملي دعا مي‌كنم و معتقدم كه شرايط اين‌طور نمي‌ماند. خدا جواب كساني كه حق خوري مي‌كنند را به خوبي مي‌دهد. 

دعوت نشدن تو و عدم حضور دايي و مبعلي پس از اتفاقات سوپر جام ايران، ليست جديد تيم‌ملي را مشكوك جلوه نمي‌دهد؟
 

نمي‌توان فكر برانكو را خواند، اتفاقات زيادي در فوتبال مي‌افتد و مردم بهتر از همه مي‌توانند قضاوت كنند. آنها از ريزترين مسائل هم آگاه هستند ولي بعضي‌ها فكر مي‌كنند مردم... هستند. 

در آستانه جام‌جهاني رسيدن به تيم‌ملي آرزوي هر فوتباليستي است ولي فعلاً تو جايي در بين دعوت شده‌ها نداري. با چه انگيزه‌اي مي‌خواهي ليگ را ادامه بدهي؟ 

من فقط به خاطر استقلال و هواداران اين تيم فوتبال بازي مي‌كنم و اگر چاره‌اي داشتم همين حالا خداحافظي مي‌كردم. اميدوارم امسال هم براي تيمم مؤثر بوده و تماشاگران استقلال را شاد كنم. 

به خودت اميدواري مي‌دهي؟
 

براي من همه چيز تمام شده است. 

وضعيت فعلي استقلال را چطور مي‌بيني؟
 

خوشبختانه پس از برد مقابل راه‌آهن به صدر جدول رسيديم ولي اين موضوع نبايد ما را فريب بدهد. تا پايان ليگ راه سختي را در پيش داريم و نبايد هيچ حريفي را دست كم بگيريم. 

استقلال طي دو فصل گذشته تا آخرين لحظات مدعي بود ولي در نهايت به هدف خود نرسيد. فكر مي‌كني امسال به هدف خود برسد؟ 

بازيكنان ما از لحاظ تجربه به مرز ايده‌آلي رسيده‌اند و مشكل خاصي در تيم وجود ندارد. اگر دچار مسائل حاشيه‌اي نشويم قهرماني دور از دسترس نخواهد بود. 

مشكلات مالي حل شد؟ 

خير، ولي مسؤولان باشگاه قول داده‌اند كه طي روزهاي آينده اين مشكل را برطرف كنند. 

اين موضوع كه تو درصدي از مبلغ قراردادت را گرفته‌اي صحت دارد؟ 

خير، فقط بازيكناني كه آزاد بوده‌اند قسمتي از پول خود را گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین