کد خبر: ۱۷۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰

بازگشت یک بازیگر پیشکسوت به تئا‌تر بعد از ۳۷ سال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نمایش «هنر کمدی» با کارگردانی ولی‌الله شیراندامی، بازیگر باسابقه تئا‌تر، سینما و تلویزیون ایران در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. 

به گزارش خبرآنلاین، این هنرمند پیشکسوت که پس از 37 سال به تئا‌تر بازگشته، علاوه بر کارگردانی نمایش «هنر کمدی»، در آن بازی نیز کرده است.

زنگ افتتاح این نمایش، شامگاه پنجشنبه با حضور هنرمندان و خبرنگاران تئا‌تر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر توسط هادی مرزبان به صدا در آمد.

در ابتدای این مراسم، ولی الله شیراندامی در سخنانی گفت: «امسال پس از 37 سال گذارم به تئا‌تر افتاد و خوشحالم که در این نمایش جوانانی با من همکاری کردند که بسیاری از آنان در زمان فعالیتم در تئا‌تر هنوز به دنیا هم نیامده بودند.»

ولی الله شیراندامی در کنار هادی مرزبان (عکس از روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر)

این بازیگر که چندی پیش یک عمل جراحی سخت را با موفقیت پشت سرگذاشت، افزود: «سال‌ها فعالیت در سینما و تلویزیون من را راضی‌ نکرد و عشق به تئا‌تر باعث شد تا دوباره به صحنه بازگردم. پس از دو ماه و نیم تمرین، امشب اجرای نمایش «هنر کمدی» را آغاز می کنیم که امیدوارم مورد پسند همه قرار بگیرد.»

در ادامه این مراسم، هادی مرزبان که وظیفه نواختن زنگ نمایش «هنر کمدی» را بر عهده داشت، گفت: «اولین کار حرفه‌ای من در تئا‌تر به نمایش «مرگ یک دستفروش» با کارگردانی استادم ولی الله شیراندامی باز می‌گردد که در آن مدیر صحنه بودم.»

این بازیگر و کارگردان تاکید کرد: «خوشحالم که در این فضای مه گرفته تئا‌تر، یکی از پیشکسوتان و صاحب‌نظران این هنر، بعد از سال ها به صحنه باز می‌گردد.»

نمایشنامه «هنر کمدی» به نویسندگی ادواردو فلیپو و کارگردانی ولی‌الله شیراندامی هرشب (بجز شنبه‌ها) با بازی هوشنگ قوانلو، ولی الله شیراندامی، حمیدرضا فلاحی، سامان دارابی، حامد پشتیبان، علیرضا ناصحی، ملیحه کیادربندسری، جواد روشن، مهدی مصباحی، اصغر رضایی و زیبا آقادخت به مدت 90 دقیقه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

بازی در نقش صرد خزاعی در سریال تلویزیونی «مختار نامه»

ولی الله شیراندامی که از فروردین امسال پا به 82 سالگی گذاشته، دانش آموخته تئا‌تر از دانشکده هنرهای زیباست و تا سال 1354 خورشیدی به مدت سه دهه به عنوان بازیگر و کارگردان، در نمایش‌های زیادی حضور داشته است.

بازی در فیلم‌هایی چون «خانه‌ای روی آب»، «بوی کافور و عطر یاس»، «شب دهم»، «شیر سنگی»، «شازده احتجاب»، «غریبه و مه» و «کیفر» بخشی کوچک از کارنامه سینمایی اوست.

ایفای نقش شخصیت سلیمان صرد خزاعی در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه»، یکی از آخرین کارهای تصویری ولی الله شیراندامی به شمار می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین