کد خبر: ۱۷۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸

بازداشت دو نفر در ارتباط با قتل سفیر آمریکا در لیبی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسانه های خبری گزارش می دهند که ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که لباس غیرنظامی به تن داشته روز گذشته برای بازدید از مکانی که سفیر این کشور در آنجا کشته شده بود، وارد بنغازی شدند. 

همزمان با سفر ماموران اف بی آی به شهر بنغازی، رسانه های خبری از بازداشت دو مظنون در استانبول به اتهام قتل سفیر آمریکا در لیبی خبر دادند. 

به گزارش مهر به نقل از آیریش تایمز، شبکه تلویزیونی ترکیه گزارش داد که دو مظنون در ارتباط با کشته شدن "کریستوفر استیونز سفیر آمریکا در شهر بنغازی در فرودگاه آتاتورک استانبول بازداشت شدند.

نی پی آر نیز می نویسد: پلیس ترکیه این دو مظنون را که شهروند تونسی بوده و در تلاش برای ورود به ترکیه با پاسپورت جعلی بودند، بازداشت کرد.

پلیس استانبول از پرداختن به جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد. کریستوفر استیونز و چهار کارمند آمریکایی در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در ماه گذشته کشته شدند.

منابع لیبیایی و آمریکایی اعلام کردند که تیمی از محققان آمریکا روز گذشته برای اولین بار به منظور تحقیق درباره چگونگی حمله به کنسولگری ایالات متحده و جمع آوری مدارک به شهر بنغازی در شرق لیبی سفر کردند.

رسانه های خبری گزارش می دهند که ماموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) که لباس غیرنظامی به تن داشته روز گذشته برای بازدید از مکانی که سفیر این کشور در آنجا کشته شده بود، وارد بنغازی شدند.

جنازه سفیر آمریکا در لیبی

دولت آمریکا این حمله را "اقدام تروریستی و برنامه ریزی شده" خوانده و ماموران اف بی آی با پوشیدن لباس غیرنظامی در پی جمع آوری مدارک در بنغازی هستند.

سفر ماموران پلیس فدرال آمریکا در پی صدور مجوز دیدار نیروهای اف بی آی از محل حادثه توسط مقامات لیبیایی انجام شد.

یونایتد پرس اینترنشنال نیزمی نویسد: یکی از رهبران سلفی ها اعلام کرد که "محمد جمال ابواحمد" یکی از اعضای وابسته به سلفی ها در حمله به کنسولگری آمریکا نقش نداشته است.

المصری الیوم نیز گزارش داده است که محمد الظواهری ضمن رد گزارش روزنامه وال استریت تاکید کرد که محمد جمال ابواحمد هیچ ارتباطی با این حمله نداشته است.

پخش فیلم موهن آمریکایی به اندازی خشم مسلمانان را برانگیخته است که کنسولگری این کشور در شهر بنغازی لیبی هدف حمله خمپاره ای افراد مسلح قرار گرفت و به کشته شدن 4 آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی منجر شد.

این فیلم توسط "سام باسیل" 54 ساله کارگردان آمریکایی اسرائیلی ساکن کالیفرنیا کارگردانی شده است. وی به کینه ورزی علیه دین مبین اسلام شهرت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
سلام ،قضاياي حمله به کنسولگري امريکا وکشتن سفير وديپلماتهاي امريکايي به احتمال بسيار قوي جهت تضعيف اوباما وتقويت رامني در انتخابات امريکا توسط اسرائيل وهم پيمانان آنها در جناح بازهاي امريکا(حزب جمهوريخواه) صورت گرفته است.عدم همراهي اوباما با طرحهاي جنگ طلبانه و افراطي اسرائيل بر عليه ايران مقامات اسرائيل را شديدا به خشم آورده است تاجائيکه تمام تلاششان را براي برکناري وعدم راي آوري اوباما و پيروزي رامني صهيونيست درانتخابات امريکا متمرکز کرده اند.لذا جادارد دولت ايران هم تمام تلاشش را براي راي آوردن اوباما وتضعيف کانديداي اسرائيل بنمايد.بي دقتي،ازدست دادن زمان وعدم درک بموقع اين موضوع با آينده کشور وجايگاه بين المللي ما رابطه مستقيم دارد.توصيه مي کنم در فرصت کوتاه باقيمانده از مدت رياست جمهوري اوباما ايران طرحهاي خود در ارتباط با امريکا را هر چه سريعتر به نتيجه قطعي برساندچرا که شرايط جهاني ونوع بينش دولت امريکا در بعد از اوباما بکلي تغيير خواهد کرد وجنگ طلبان امريکايي قدرت خواهند گرفت وشرايط براي ما بسيار منفي خواهد شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین