کد خبر: ۱۷۳۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴

تعداد مسموم‌شدگان آش نذری در تبریز نزدیک به 700 تن رسید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار اسکو گفت: تعداد مسموم شدگان از طریق مصرف آش نذری در ایلخچی در حال افزایش است.

ˈصفر آثریˈ، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون نزدیک به 700 نفر با علایم مشابه در مرکز بهداشتی و درمانی ایلخچی به صورت رایگان پذیرش و به صورت سرپایی مداوا و تحت مراقبت قرار گرفتند و پنج نفر که وضعیت حادتری داشته اند به مراکز درمانی تبریز اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: با مراجعه انبوهی از جمعیت مسموم شده ناشی از خوردن آش نذری در شهر ایلخچی و افزایش علایم مشابه، ستاد مدیریت بحران این شهرستان در اسکو تشکیل و اقدام های فوریتی انجام گرفت.

آثری اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته حدود 12 دستگاه آمبولانس شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر به محل حادثه اعزام و بیش از 40 نفر کادر درمانی به همراه چند پزشک متخصص عفونت در محل حضور یافته و نسبت به مداوای بیماران و مراجعه کنندگان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشته اضافه کرد: با توجه به اینکه غذای فاسد در شهر پخش شده احتمال مسمومیت بیشتر همشهریان وجود دارد.

آثری از شهروندان خواست تا در مدت دو روز اخیر اگر غذای نذری تحویل گرفته اند از خوردن آن اجتناب کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسکو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کادر درمانی تا پایان بحران موجود به صورت آماده باش در محل حاضر هستند.

ˈمحمدرضا شیخˈ افزود: علت و نوع مسمومیت غذایی هنوز معلوم نیست و با نمونه برداری انجام گرفته از غذای پخش شده و آنالیز آن علت و نوع غذا به زودی مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام داروهای مورد نیاز از بیمارستان اسکو به درمانگاه ایلخچی انتقال یافته و مشکل کمبود دارویی وجود ندارد.

شیخ افزود: بحران پیش آمده تحت مدیریت و کنترل کامل بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
من خودم یکی از مسموم شدگان این آش نذری هستم و از بزرگان شهرم شنیدم که مشکل از گاو قربانی شده است به علت زدن نوعی واکسن به گاو که پس از زدن این واکسن نباید گاو را قبل از مدت یک ماه قربانی میکردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
1
ببخشيد! براي پخش آش نذري گاو قرباني كردن!
آش چي بوده؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین