کد خبر: ۱۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶

چهار راهكار براي شاد بودن

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: انسان در اوج عجز و نياز، عجيب و قدرتمند است؛ يعني هرچند تابع بستر و شرايط است، ولي مطيعي بي‌چون و چرا نيست و به طور مستمر در پي آن است كه تغيير و تحولي ديگر ايجاد كند. اين ويژگي اوست و قدرتي است كه خداوند به او داده است.

اصل شادي همانا دلشادي و خوشحالي است كه آن را بايد در درون خود جست و جو كنيم و نه هيچ كجاي ديگر، پس آنگاه كه احساس رضايت، خشنودي و لذت كرديد، به سمت شادي گام برداشته‌ايد. 

چهار پيشنهاد وجود دارد كه كه مي‌توانيد راجع به آن فكر كنيد و بعد تصميم بگيريد تا روال زندگي تان را تغيير دهيد.

اولين پيشنهاد

مي‌دانيم كه با سختي‌ها و كاستي‌هاي موجود در سطح فردي، خانوادگي و اجتماعي مشكل است، اما سعي كنيد تا هميشه ذهن و فكر خود را از خاطرات خشنود كننده گذشته لبريز كنيد. اين ذهن و فكر و انديشه‌هاي ما هستند كه چرخ‌هاي ما را آماده مي‌سازند تا در جهت آنها به حركت درآييم.

خاطرات شادي به نتايج شادي آور منتهي مي‌شوند. ما مي‌توانيم قرباني شرايط شويم يا بر شرايط غلبه كنيم، مي‌توانيم از آزادي و عظمت خود بگذريم و به شرايط اجازه مي‌دهيم كه بر ما مسلط شود يا اينكه خود يك انتخاب كننده باشيم. در اين جهت آنچه مهم است، برداشت ماست.

دومين پيشنهاد

از عادت كردن بدون چون و چرا به شادي نگران نباشيد. آنقدر تمرين كنيد و آنقدر وجود و افكار و اميالتان را از آنچه باعث شادي‌تان مي‌شود پر كنيد تا شاد شويد. شادي تنها داروي شفابخشي است كه هيچ گونه عوارض جانبي ندارد. شادي به چشمان‌تان درخشش، به نگاه‌تان عشق، به لبخندتان جذابيت، به سيماي‌تان زيبايي و به حركات‌تان اطمينان و سرزندگي مي‌بخشد. مطمئن باشيد كه هر چهره‌اي با لبخند زيباتر است.

سومين پيشنهاد

به گزارش ايسنا و به نقل از ايران پاك، براي افزايش رضايت خود،‌ خشنودي و شادي خود را زياد و زيادتر كنيد. تا اينكه از لحظات زندگي خود بيشترين لذت را ببريد. براي گسترش سطوح شادي و شادابي خود، حتي در مواقعي كه بايد ظاهري غمگين به خود بگيريد، درون خود را از شادي و رضايت خالي نكنيد و آگاه باشيد كه بزرگ‌ترين نعمت شادي است، زيرا انسان به همان اندازه كه به آب و نان نياز دارد، به شادي و خنده نيازمند است؛ هم براي جسمش و هم براي جانش، خوش مشربي تكميل كننده شادي و خشنودي زندگي است.

زندگي دشوار است و هميشه هم منصفانه نيست، ولي اين بدان معنا نيست كه زندگي نمي‌تواند خوب باشد، يا نمي‌تواند پاداش دهنده و لذت بخش و دوست داشتني باشد! هنوز و هميشه دلايل فراواني داريم كه به زندگي «آري» بگوييم و از آن سرشار شويم.

چهارمين و آخرين پيشنهاد

عميقا زندگي خود و ديگران (به خصوص نزديكان خود) را دوست داشته باشيد. بگذاريد آنها بفهمند كه چقدر دوستشان داريد. از ابراز محبت و احساسات به ديگران دريغ نكنيد و نگران نباشيد. متوجه ديگران و علاقه‌مند به آنها باشيد تا آنها نيز چنين نباشند. به خاطر اندكي مشكل و ناراحتي همه زندگي و وجودتان را به پريشاني نكشيد. هرچند رنج امري گريزناپذير است و مي‌توان از آن اجتناب كرد. كافي است از روشهاي سازنده استفاده كنيم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
پنجم : دیدن اخبار سیما !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
ششم:فکر نکردن به اجاره خانه
هفتم:فکرنکردن به قیمت مایحتاج عمومی
هشتم: فکرنکردن به قیمت دلار
و......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
انگار نفست از جای گرم بلند میشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
0
مزخرف بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
1 - حساب بانکی تپل 2-داشتن خانه 3-داشتن ماشین 4- نداشتن دغدغه از بینوایی مردم جون میده واسه شاد بودن و پشتک زدن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
با نظر دوستم موافقم . فقط شادی خود مان مطرح نیست مهم شاد بودن جامعه است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
0
0
خوب بود اما نه در کشور ما.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین