کد خبر: ۱۷۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
بنز مدل 1955 گران‌ترين خودروي دنيا

گران‌قيمت‌ترين ماشين جهان /عكس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اقتصاد ايران آنلاين: گران‌قيمت‌ترين خودروي دنيا نه از تكنولوژي‌هاي فضايي مد روز اثري دارد و نه مشخصات فني خاصي دارد، بلكه قدمت و خاصيت سنت‌شكنانه آن قيمتش را به شدت بالا برده‌است.

اين خودرو ساخت شركت بنز است و در سال 1955 ساخته شده است. بنز 300SL كه از آن تعداد اندكي در جهان وجود دارد اين روزها قيمتي برابر با 5 ميليون و 18 هزار دلار پيدا كرده‌است. اين قيمت برابر با يك پنت‌هاوس بسيار لوكس‌ و يا يك قصر شاهانه است.

بنز در سال 1955 از اين خودرو تنها چند نمونه توليد كرد و پس از آن هم خط توليدش را متوقف كرد. اين خودرو يكي از سفارشي‌ترين خودروهاي بنز به حساب مي‌آيد. ساختار درهاي اين ماشين كه به سمت بالا باز مي‌شود پايه‌هاي يكي از خلاقانه‌ترين طراحي‌هاي خودرو به حساب مي‌آيد و پس از آن شركت‌هاي بسياري از اين ساختار طراحي بهره بردند.

بنز اين خودرو را به صورت نقره‌اي رنگ توليد كرد و در تودوزي آن هم از چرم مشكي استفاده كرد. اين خودرو همچنين در مسابقات بسياري شركت كرد و توانست رقيبان خود را شكست دهد.

شما اين خودرو را حتي در فيلم‌هاي قديمي جيمزباند مشاهده كرده‌ايد. البته كساني كه اكنون صاحب چنين خودرويي هستند در موتور آن دست‌كاري‌هاي انجام داده‌اند و در آن از سيستم انژكتور استفاده كرده‌اند. {$old_album_173868}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
والا تودوزیش که قرمزه... نه مشکی... شاید من کور رنگی گرفتم...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین