کد خبر: ۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۴ - ۱۷:۴۹

آنفلوانزای مرغی به آذربایجان هم رسید

آفتاب‌‌نیوز : كاميار داهيم گفت: اين پرندگان از كشورهاي شمالي ايران به استان آذربايجان غربي مهاجرت كرده بودند كه با احتمال ابتلا به آنفولانزاي مرغي تحت مراقبت‌هاي ويژه جمع‌آوري شده‌اند.

وي يادآور شد: به محض مشاهده تلفاتي از اين پرندگان بلافاصله اكيپ‌هايي براي نمونه برداري به اين منطقه اعزام شده و پس از اخذ نمونه‌هاي لازم آنها را به تهران ارسال كرده‌اند.

داهيم گفت: با توجه به اينكه اين تلفات نخستين تلفات از پرندگان مهاجر در سطح كشور مي‌باشد، انجام مراقبت‌هاي ويژه براي پيشگيري از شيوع هر نوع بيماري ضروري است. 

وی  گفت: با توجه به مشاهده بيماري  آنفلوانزای مرغی در برخي كشورهاي همسايه در ماه‌هاي اخير بويژه در كشورهاي قزاقستان و روسيه، احتمال سرايت اين بيماري توسط پرندگان مهاجر به استان‌هاي شمالي كشور وجود دارد.

داهیم يادآورشد: باتوجه به نزديك شدن فصل مهاجرت پرندگان از اين كشورها به مناطق مختلف كشور، اداره كل دامپزشكي آذربايجان غربي تدابير ويژه‌اي را براي مقابله با شيوع اين بيماري اتخاذ كرده است. 

وي از صاحبان واحدهاي مرغداري اين استان خواست تا به محض مشاهده موارد مشكوكي از اين بيماري مراتب را بلافاصله به شبكه‌هاي دامپزشكي استان اطلاع دهند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین