کد خبر: ۱۷۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
با افزایش ۳ دلاری

قیمت جهانی نفت از مرز 114 دلار گذشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس ویک ، افزایش تنشها در خاورمیانه به خصوص در روابط سوریه و ترکیه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته داشته است.

بر این اساس تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ نشان می دهد میزان ذخایر انرژی آمریکا در هفته گذشته با رشد 1.5 میلیون بشکه ای روبرو شده است .

موسسه آمریکن پترولیوم امروز گزارش مربوط به ذخایر انرژی آمریکا را منتشر خواهد کرد . علی النعیمی وزیر نفت عربستان نیز روز گذشته تاکید کرد این کشور در ماموریت خود برای کاهش قیمت نفت موفق بوده است و می تواند تقاضای جهانی انرژی را تامین کند .

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه نوامبر با 21 سنت کاهش به 92.18دلار رسیده است . قیمت نفت آمریکا روز گذشته با 3.06 دلار افزایش به بیش از 92.39 دلار رسیده بود . قیمت نفت از ابتدای امسال بیش از 6.9 درصد کاهش داشته است .

اما در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با 10 سنت افزایش به 114.14 دلار رسیده است . قیمت نفت برنت طی دو روز گذشته بیش از ۳ دلار افزایش داشته است.

النعیمی افزود عربستان قصد دارد قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال را به 100 دلار برساند . بر اساس گزارش بریتیش پترولیوم شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بیش از 24 درصد عرضه جهانی نفت را در اختیار دارند . تشدید تنش در روابط سوریه و ترکیه تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز طرح جدید اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران را امضا کرده است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
شده كه شده مال ما كه كسي نميخره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین