کد خبر: ۱۷۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳

دو روايت درباره ماجرای نمایشگاه دیجیتال

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روز سه‌شنبه و در پي ابلاغ دستور مقام قضائي مبني بر نمايش مطالب غيراخلاقي در يكي از غرفه‌هاي نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال، عوامل پليس امنيت اخلاقي در محل حاضر و مشاهده كردند كه يكي از غرفه‌ها برخلاف ادعاهاي مسوولان نمايشگاه، اقدام به نمايش مطالب غيراخلاقي بدون هيچ محدوديتي براي عموم بازديد كنندگان مي‌كند.

بر اساس اعلام پليس تهران در پي اين امر ماموران اقدام به جمع‌آوري تجهيزات و مدارك موجود مي‌كند كه نهايتا تجهيزات مذكور به اطلاع مقام قضايي رسيده و در پي آن دستور احضار مسوولان مربوط از سوي مرجع قضايي صادر شد.

به گزارش ايسنا، فرماندهي انتظامي تهران بزرگ خاطرنشان كرده است: در جريان انتقال تجهيزات ومدارك مورد نظر، افراد غيرمسئول با جوسازي و ايجاد التهاب در برابر اجراي قانون مقاومت كردند كه ماموران انتظامي با اقتدار و در اقدامي قانوني مانع دخالت اين افراد غيرمسئول شدند. 

عصر ايران نيز دراين‌باره نوشت: در حالی که فرماندهی ارشد نیروی انتظامی در هفته ناجا -که اخیراً برگزار شد- بر لزوم قانونمداری در رفتارهای پلیس تأکید کرده است و در حالی که ماجرای پلیس امانتدار که یکصد هزار دلار پیدا شده را مسترد و فضای خوبی درباره پلیس در کشور ایجاد کرده است ، ورود برخی افراد لباس شخصی به نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال که خود را مأمور ناجا معرفی کردند ، بار دیگر برای نیروی انتظامی حاشیه ساز شد.

مقارن عصر روز سه شنبه، افرادی که لباس شخصی داشتند، بدون هماهنگی با حراست و امنیت نمایشگاه، با مراجعه به غرفه "محرمانه" نمایشگاه ، خواستار جمع شدن این غرفه، توقیف اموال و بازداشت مسوولان آن شدند.

غرفه محرمانه ، یکی از بخش های نمایشگاه رسانه های دیجیتال است که همه ساله برپا می شود. در این غرفه ، بخشی از آسیب های فرهنگی موجود در فضای مجازی ، از جمله بازی های مروج خشونت و سبک زندگی غربی به مسوولان و شخصیت های فرهنگی بازدید کننده از نمایشگاه معرفی می شود. گفتنی است این غرفه بازدید عمومی ندارد و فقط ویژه مسوولان و صرفاً جهت اطلاع آنها از طراحی های دشمن و آسیب های فضای مجازی است.

با این حال ، گویا برخی گزارش های غلط باعث شده است افراد لباس شخصی که خود را ماموران پلیس معرفی می کردند ، تصور کنند که این غرفه عمومی است! از این رو ، آنها بدون نشان دادن کارت شناسایی یا حکم خاصی ، اصرار بر تعطیلی غرفه و بازداشت اعضای آن داشتند.

برغم توضیحات مسوولان برگزاری نمایشگاه درباره ماهیت غرفه و این که حتی در فرض تخلف هم حراست نمایشگاه موظف به بررسی است نه افرادی با لباس شخصی ، افراد مذکور همچنان در محل باقی ماندند و نهایتاً کار به درگیری و استفاده از اسپری گاز اشک آور کشید.

به گزارش عصرایران ،در پی این رویداد ، یگان حفاظت سپاه مستقر در مصلی ، وارد شده و در اقدامی در خور تحسین ، سعی در توجیه افراد مذکور به قانونمند بودن کار غرفه محرمانه و ختم غائله کرد. بدین ترتیب ، لباس شخصی ها ، افرادی که به آنها دستبند زده بودند را آزاد کردند ولی همه تجهیزات غرفه را با خود بردند!

قطعاً چنین حرکتی آن هم در مصلای تهران و در یک نمایشگاه فرهنگی مورد تأیید فرماندهان ناجا از جمله شخص سردار احمدی مقدم نیست به ویژه آن که مسوولان ناجا خود در جریان رویکردهای موجود در راستای آگاه سازی مسوولان نسبت به مخاطرات فضای مجازی هستند.حتی اگر خطایی هم در نمایشگاه بوده است ، اولاً مسوولیت ان با حراست نمایشگاه است وثانیاً در شأن پلیس نیست که در مصلی و در یک محیط فرهنگی ، دست به اقدامات این چنینی بزند.

از این رو ، انتظار می رود با رسیدگی سریع به این موضوع ، اجازه ندهند چهره پلیس که نیروی خدوم جامعه است ، با برخی رفتارهای عناصری معدود مخدوش شود. همچنین برخورد قاطع فرماندهی محترم ناجا می تواند مانع از بهره برداری رسانه های بیگانه از این اتفاق که صرفاً محصول خطای افراد اندک شماری است، بشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
0
با سلام
متاسفانه هميشه يکسري افراد در جامعه تحت هر عنواني به خود اجازه ميدهند که از طريق خشونت خواسته هاي خود را عملي کنند . اين افراد خوشان را پليس،قاضي،دادستان و ... خلاصه همه کاره ميدانند و به خود اجازه ميدهند که با خشونت همه خواسته ها و کارهايشان را پيش ببرند که اين رفتار ها واقعا ضربات جبران ناپذير و خاطرات بد و فراموش نشدني را در ذهن مردم جا ميگذارد که در طولاني مدت مشکل ساز شده و خواهد شد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
0
0
لباس شخصی ها تجهیزات غرفه را با خود بردند!
کجا بردند؟!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین