کد خبر: ۱۷۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

آرامگاه حافظ گلباران شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در مراسم عطرافشانی و گل افشانی آرمگاه لسان الغیب، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، رئیس بنیاد فارس شناسی، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، مدیرکل فرهنگی استانداری فارس و دوستداران بی شمارحافظ حضور داشتند.

مسئولان حاضر در این مراسم پس از گذاشتن گل بر مزار خواجه راز به مقام شامخ لسان الغیب ادای احترام کردند.

غزل خوانی، نورپردازی حافظیه با رنگهای مختلف، برگزاری مراسم ورزش باستانی، ساخت مجسمه گچی حافظ توسط هنرمند شیرازی، حضور خوشنویسان بنام شیرازی برای قلم زدن در جوار آرمگاه خواجه راز از دیگر برنامه های انجام شده در این مراسم بود.

در روزهای گذشته نیزسه نمایشگاه به نامهای عکس کودکان قاجار و امروز، شیراز در روزگار حافظ، کودک و حافظ با همت انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس در جوار آرمگاه خواجه راز افتتاح شده است.

رونمایی از 120 سند منحصر به فرد از حافظ درشیراز

یکصد و بیست سند منحصر به فرد از حافظ در شب بزرگداشت وی درشیراز رونمایی شد .

در شب بزرگداشت حافظ، درقالب نمایشگاهی با عنوان 'حافظ دراسناد' از 120 سند و عکس منحصر به فرد از حافظ شیرازی در مرکزاسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز، رونمایی شد.

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: اسناد این نمایشگاه که برای نخستین بار رونمایی و ارئه شده، دربرگیرنده چهارمحور، شامل سیر تاریخی تغییر و تحول در آرامگاه حافظیه، سیرتاریخی همایش ها و بزرگداشت های حافظ، سیر تاریخی تالیفات و شرح ها بردیوان حافظ و حافظ و زائران و بازدید سران کشورها درسال های مختلف از آرامگاه حافظ است.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ دکتر علی محمد رنجبر اظهار داشت: در این نمایشگاه که به مدت یک هفته دایر است، تصاویر تاریخی از دوره قاجاریه و همچنین 20 قطعه عکس و سند مربوط به بازدید شخصیت های سیاسی و سفرای کشورهای مختلف از آرامگاه حافظ عرضه شده است.

بیستم مهر ماه، روز بزرگداشت حافظ، بازدید از آرامگاه حافظ برای عموم رایگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
0
0
كزارش تصوير ميخواهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین