کد خبر: ۱۷۴۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

لاریجانی: محسن رضایی، سرمایه ملی؛ ملق‌زنی رفیقدوست برای دور زدن تحریم‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در همایش سرداران شهید تدارکات سپاه اظهار داشت: دوستانی مثل آقای رفیق‌دوست خیلی در تأسیس و راه‌اندازی سپاه نقش داشتند و امیدوارم سپاه همیشه از نظرات این افراد بهره‌مند باشد.

وی افزود:‌خدمت در سپاه یک نعمت است و هرکسی که در این نهاد مقدس خدمت می‌کند باید بداند که یک موهبت نصیب او شده است.

لاریجانی با بیان اینکه سپاه از ابتدای انقلاب بر اساس تقوا، ایجاد شد، گفت: افرادی که سپاه را بسط و گسترش دادند، دغدغه الهی داشتند و برای خدا این کار را انجام دادند.

رئیس‌قوه مقننه گفت: ما نهادهای مختلفی در جمهوری اسلامی ایران داریم ولی هیچکدام ویژگی‌ و خصوصیت پرتحرکی سپاه را نداشته و ندارند و این هم باعث یک شوریدگی و دلدادگی داخل سپاه شده است.

وی اضافه کرد: بعد از جنگ که بحث درجات در سپاه مطرح شد خیلی‌ها از گرفتن درجه ابا داشتند و فقط از باب اینکه سپاه نظم بگیرد این موضوع را قبول کردند.

لاریجانی اظهار داشت: سپاه پاسداران از بدو تولدش به مقوله مجاهدت عجین بود و در میدان عمل هم این ویژگی را نشان داد و همین عامل است که باعث سرافرازی این نهاد شده است.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: همه کشورها نیروهای مسلحی را دارند اما چون عنصر مجاهدت در آنها نیست دچار شکستگی می‌شوند؛ اسرائیل از نظر امکانات و تمرین، نیروهای قدرتمندی دارد اما در مصاف با یک گروه مجاهد مثل حزب‌الله تاب نیاورد.

رئیس قوه مقننه افزود: سپاه در درون مردم زیست کرد و گسترش پیدا کرد و این یک عنصر اساسی در سپاه بود.

وی با بیان اینکه سپاه یک قدرت بازدارنده در کشور است، گفت: شاید در خاورمیانه ما چنین نیروی قوی نداشته باشیم، هرچند که ممکن است در صحنه بین‌المللی خیلی‌ها سروصدا کنند و حرفهای کلفت بزنند ولی جرأت اقدامی در قبال ایران را ندارند.

وی ضمن تمجید از خدمات محسن رضایی اظهار داشت: محسن رضایی همه هستی خود را مجاهدانه در راه سپاه گذاشت و در ساماندهی و شکل دادن به سپاه نقش زیادی ایفاء کرد و در صحنه دفاع مقدس نیز تماماً خودش را وقف کرد و در حال حاضر باید قدر این عزیزان را دانست چرا که این افراد سرمایه‌های ملی کشور هستند.

لاریجانی با بیان اینکه بخش لجستیک و پشتیبانی سپاه یک مقدار غریب واقع شد معمولاً وقتی در رسانه‌ها از جبهه نقدی می‌شد، نیروهای پشتیبانی غریب بودند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پشتیبانی سپاه حاشیه‌نشین نبود و در میدان کار می‌کرد، اظهار داشت: شاید نقش آقای رفیقدوست در پشتیبانی یکه بود؛ حتی در ابتدای کار آقای رفیقدوست مبلغی را از دوستانش قرض کرد تا امکانات اولیه را فراهم کند؛ رفیقدوست با خصوصیت ملق‌زنی در شرایط سیاسی کار می‌کرد و شرایط را سامان می‌داد و امکانات را به جبهه می‌رساند.

لاریجانی گفت: امروز ما شکل دیگری از تحریم‌ها را در کشور داریم که جنسش مقداری متفاوت است و البته فراگیری بیشتری در بعد اقتصادی دارد.

رئیس‌قوه مقننه اظهار داشت: تحریم‌ها آنقدر که دشمن در رسانه‌های خود می‌گوید و آن را بزرگ می‌کند نیست.

وی اضافه کرد: کاری که آقای رفیقدوست در دور زدن تحریم‌ها در زمان جنگ کرد، فرصت‌سازی بود و شهید تهرانی مقدم هم از کسانی بود که این قبیل اقدامات را انجام می‌داد و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل می‌کرد. و امروز هم ما در کشور به چنین فکری نیاز داریم.

به گزار فارس؛ لاریجانی با بیان اینکه قطعاً در طول دو سه سال گذشته شرایط کشور تغییر کرده است گفت: باید از برادران عزیزی که در زمان جنگ فکر و ذهنشان دور زدن تحریم‌ها بود و این ظرفیت را دارند، در وضعیت کنونی هم استفاده کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین