کد خبر: ۱۷۴۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳

تاریخ برگزاری انتخابات اسرائیل اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بدین ترتیب انتخابات ۹ ماه زودتر از موعد معمول آن برگزار خواهد شد چرا که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست بر سر بودجه سالانه با شرکای ائتلافی خود در دولت به توافق برسد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، حزب دست راستی حامی نتانیاهو از سال ۲۰۰۹ تاکنون بر سر قدرت است. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که نتانیاهو و حزب وی، لیکود، نسبت به رقبایشان از موقعیت بهتری برخوردارند.

هیچ کدام از احزاب اسراییل کنترل پارلمان ۱۲۰ نفره این کشور را در دست ندارد و معمولا تشکیل دولت نیازمند به ائتلاف است.

بر اساس نظرسنجی‌ها نتانیاهو پیروز انتخابات آتی در سرزمین‌های اشغالی است

بر اساس نظرسنجی انجام شده در سرزمین‌های اشغالی به نظر می‌رسد بنیامین نتانیاهو بتواند در انتخابات زودهنگام سال آینده به راحتی پیروز شود و ائتلافی بزرگتر از آنچه امروز وجود دارد، تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اعلام وجود بن‌بست در مناقشات بودجه با متحدانش و چالش‌های امنیتی برگزاری انتخابات زودهنگام را در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

نظرسنجی روزنامه معاریو نشان می‌دهد که حزب راست‌گرای لیکود به رهبری نتانیاهو 29 کرسی از 120 کرسی پارلمان را به دست خواهد آورد.

در حال حاضر این حزب 27 کرسی در اختیار دارد. براساس این نظرسنجی دو حزب قدرتمند رقیب لیکود که حزب چپ میانه کارگر و جنبش میانه به رهبری یعار لاپید، مجری سابق تلویزیون می‌باشد، هر کدام قادر به کسب 17 کرسی می‌شوند.

روزنامه هآرتص نیز بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط این روزنامه اعلام کرد: دولت ائتلافی آتی به رهبری حزب لیکود تشکیل می‌شود و از احزاب ملی‌گرا یا مذهبی شکل می‌گیرد و می‌تواند 68 کرسی پارلمان را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، تنها متحد از حزب میانه نتانیاهو، ایهود باراک، وزیر جنگ کنونی بر اساس این نظرسنجی‌ها نمی‌تواند آرای لازم را به دست آورده و در انتخابات آتی هیچ کرسی نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین