کد خبر: ۱۷۴۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲

جلالي: ریاست جمهوری آینده کار آسانی نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در حاشیه جلسه علنی ديروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران به انتخابات آتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: درباره انتخابات آینده نباید هر کسی بر طبل منافع خودش بکوبد چرا که یک رئیس جمهور تیم می‌خواهد، معاون، وزیر و استاندار می‌خواهد و البته باید گفت که ریاست جمهوری آینده کار آسانی نیست.

وی با بیان اینکه اصولگرایان درباره انتخابات آتی و نحوه اداره کشور می‌توانند به تفاهم برسند، افزود: باید طبق مدلی حرکت کنیم که کسی رئیس جمهور شود که بتواند جمعی زیادی از توان کشور را برای وحدت و پیشرفت به کار بگیرد. چرا که لازم است همه توان کشور برای اداره آن به کار گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سؤالی درباره سفر نماینده سازمان ملل در امور سوریه به تهران گفت: موضع ما در قبال سوریه کاملا مشخص است ما معتقدیم سرنوشت سوریه را باید مردم سوریه تعیین کنند همانطور که تعیین کرده‌اند. مردم سوریه علیه تعارض کسانی که دست به سلاح گرفته‌اند و علیه دولت و ملت سوریه فعالیت می‌کنند مقاومت خواهند کرد.

وی با طرح این سؤال که چگونه می‌توان با سلاح و کشتار مردم دموکراسی را در سوریه محقق کرد، اظهار داشت: مردم سوریه قائل به حفظ تمامیت ارضی خود و عدم دخالت بیگانگان هستند.

جلالی با بیان اینکه برخی می‌خواهند به وسیله سلاح، میلیشیا در سوریه را محقق کنند اما ما معتقدیم دموکراسی با سلاح محقق شدنی نیست، تاکید کرد: باید درباره سوریه، مردم سوریه تصمیم بگیرند نه مسلحان معارض بیگانه.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به سؤالی درباره نوسانات اخیر ارز، افزود: نوسانات ارز را در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار دادیم فکر می‌کنیم در بحث ارز مقداری بی تدبیری صورت گرفته است چرا که لازم بود در دو مقطع ارز به بازار پمپاژ شود که نشد.

وی با بیان اینکه تاخیر در تصمیم گیری از عوامل منفی تاثیر گذار بر نوسانات ارز بود خاطرنشان کرد: البته باید گفت برخی‌ها از نوسانات ارز سوء‌استفاده کردند تا بهره‌های مالی خود را ببرند و در مقابل جریان‌های بیگانه و رسانه‌های آنها برای فشار روانی به بازار ارز وارد عمل شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه ثبات بازار ارز مهمترین اولویت مجلس و دولت است، گفت: ثبات قیمت ارز یک مقوله بسیار مهم است چرا که افراد می‌خواهند برای یکسال خود برنامه ریزی کنند و در شرایط کنونی که متاسفانه ثبات ارز نداریم این مهم عملی نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه مصاحبه و اظهار نظ‌ر‌های زیاد موجب برطرف شدن نوسانات ارز نخواهد شد، گفت: برای ثبات بازار ارز باید به طور هماهنگ و متحد همراه با تدبیر عمل کنیم.

جلالی در پاسخ به سؤالی درباره صرافی‌های غیر مجاز گفت: متاسفانه برخی بنگاه‌های مالی در بازار ارز ورود کردن که یکی از عوامل نوسانات ارز نیست همین موضوع بود البته مجموعه دستگاه‌های امنیتی اقدامات بنگاه‌های مالی را تعقیب می‌کرد.

به گزارش فارس، وی در پاسخ به سؤالی درباره طرح سؤال از رئیس جمهور و جلسه مشترک فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با فراکسیون اصولگرایان گفت: برخی دوستان پیشنهاد کردن که هیئت رئیسه دو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و اصولگرایان برای انجام سؤال از رئیس جمهور و کیفیت آن با یکدیگر جلسه داشته باشند چرا که امضا کنندگان طرح سؤال از هر دو فراکسیون هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پایان گفت: که فراکسیون متبوعش برای جلسه مشترک با فراکسیون اصولگرایان جهت بررسی سؤال از رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
0
ریاست جمهوری اینده که هیچ ریاست جمهوری 10 سال دیگه هم اسان نخواهد بود
متاسفانه سنگی رو که اقای احمدی نژاد در چاه انداختند 10 تا مانند کینز هم نمیتوانند در بیاورند
خراب کردن اسان است و ساختن سخت
متاسفانه پست های بالای مملکت صحنه آزمون و خطا قرار گرفته
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین