کد خبر: ۱۷۴۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۳

ازدواج پسر باهنر با نوه محتشمی‌پور از نگاه سیاسیون

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: هفته​نامه آسمان در گزارشی با عنوان «پیوند دو خانواده اصلاح​طلب و اصولگرا» نوشت: در این روز‌ها، خبری در برخی از سایت‌های مختلف منتشر شد که پسر محمد‌رضا باهنر با نوع علی‌اکبر محتشمی‌پور ازدواج کرده است و برخی از سیاسیون نیز در این مراسم حضور داشتند. به نظر می​رسد اگر سیاسیون در عرصه سیاسی قهرند و دعوا دارند و گاه دست به حذف می‌زنند، اما در عوض شاید این فقط روی داستان باشد و بر سر مدیریت سیاسی جامعه مناقشه‌ای اگر هست، اما پای مدیریت خانواده که به میان می‌آید کوتاه می‌آیند. میز مذاکره و تعامل اگر جایش را به خط‌ ونشان داده است، اما میز شام عروسی جای خوبی برای کنار هم نشستن است. این طرف اگر منتظر رسیدن دعوت‌نامه بازگشت به عرصه سیاسی است، به جایش دعوتنامه صرف دور همی میوه و شیرینی دریافت می‌کند. اصولگرایان به «خواستگاری» اصلاح‌طلبان رفتند و اصلاح‌طلب‌ها «بله» را گفتند تا تالار مجلل صاحبقرانیه نیاوران بهانه‌ای شود برای چند ساعت دور هم نشستن و قطعاً گل گفتن و گل شنفتن که سنت حسنه آداب خاص خود را دارد حتی اگر دعوا جدی باشد. 

در ادامه این گزارش به نگاه سیاسیون به ازدواج پسر باهنر با نوه محتشمی​پور به این شرح اشاره شده است: 

- فخرالسادات محتشمی​پور برادر‌زاده علی‌اکبر محتشمی‌پور و همسر مصطفی تاج​زاده: بر حسب تصادف شوهر خواهر آقای باهنر همسایه ماست. یک روز به من گفت ما با هم فامیل شده‌ایم. پرس و جو کردم فهمیدم نوه آقای محتشمی با پسر آقای باهنر ازدواج کرده است. این ازدواج‌ها نه سیاسی که به دنبال انتخاب دختر و پسر انجام می‌شود. آن زمانی که خانواده‌ها در انتخاب عروس و داماد نقش داشتند گذشت. الان بچه‌ها خودشان انتخاب می‌کنند. 

- احمد شیرزاد نمایده اصلاح‌طلب مجلس ششم: پدیده بسیار جالبی است که این دو جناح آنچنان به لحاظ زندگی در هم آمیخته‌اند که نمی‌توانند همدیگر را قلع و قمع کنند و این بسیار مهم است. یعنی ایران با کشور‌های عربی فرق دارد که آنجا مثلا دو طایفه و فرقه آنچنان کاملاً جدا و ضد یکدیگرند که جدال‌هایشان به جنگ خونین بدل می‌شود اما اینجا پیوند خانوادگی می​بندند. 

- مجید انصاری عضو مجمع روحانیون که خودش در مراسم عروسی حضور داشته: چنین پیوند‌هایی مرسوم و عادی است. من از شما تعجب می‌کنم اصلا این را قبول ندارم که اگر کسی اصلاح‌طلب است نرود با طیف دیگر وصلت کند. ما درصدر اسلام هم موارد مشابه داشته‌ایم. اصلاً شاید دختر و پسر از هم خوششان آمد، نمی‌گویم خانواده نقش و حضوری نداشته است، شاید داشته من بی‌اطلاعم. آن هم در حالی که هر دو خانواده متدین و مسلمان انقلابی هستند، کار خلاف که انجام نشده است. 

صادق زیباکلام هم درباره ازدواج دخترش با پسر احمد توکلی گفته بود: «دختر بزرگ من سارا که بسیار حزب‌اللهی و بسیجی است و دقیقاً در نقطه مقابل من قرار گرفته با پسر آقای دکتر احمد توکلی ازدواج کرده و در این ازدواج هم نه من و نه آقای توکلی هیچ نقشی نداشته‌ایم و براساس آشنایی‌شان در روزنامه همشهری با هم ازدواج کردند.» 

رضا خاتمی هم درباره ازدواج دخترش با پسر صادق خرازی گفته بود: «ما از سیاست یاد گرفته‌ایم جایی نخوابیم که آب زیر‌مان برود! بنابراین در مجلس عروسی‌مان همه بودند. از چپ‌ترین تا راست‌ترین حضور داشتند. از بیت رهبری، مسئولان دولت آقای احمدی‌نژاد، آقای ناطق نوری (که من ارادت خاصی به ایشان دارم و از دوستان خوب ما هستند)، روحانیون، دانشگاهیان، مشارکتی‌ها، مؤتلفه و... در این عروسی حضور داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
1
مبارک است انشا.. الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
3
مبارکه . ولی یک ضرب المثل روسی میگه که در دعوای دو ارباب چوبشو رعیت می خوره . امید واریم اقایان دامنه این وصلت ها را به این بخش ختم نکنند مردم که از دعوایتان جز زیان چیزی ندید هر چند از دوستی تان هم خیری ندید. ولی از دعوا کردن بهتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
2
این دعواها وجناح بندی ها جنگ زرگری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
2
اینها همه اشان یار غار دیگر و این سیاسی بازیها برای دل خوشی مردم است تا قهر نکنند !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
2
بابا دعوا چپ و راست زرگری است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین