کد خبر: ۱۷۴۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲

مقایسه مصرف بنزین خودروهای ژاپنی و ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهرام جباری‌زادگان با استناد به مطالعه‌ این که اخیراً از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران صورت پذیرفته، افزود: میزان مصرف سوخت مصرفی در کشور ما 4 تا 5 برابر میانگین جهانی است و ایران از نظر مصرف روزانه بنزین پس از کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، مکزیک، کانادا، روسیه، آلمان و انگلستان، در رتبه نهم جهان قرار دارد.

وی متوسط سوخت خودروهای بنزینی در کشورهایی اروپایی نظیر فرانسه و آلمان و نیز ژاپن 2.5 لیتر در روز عنوان و اظهار کرد: این میزان در ایران به 11 لیتر در روز می‌رسد و همین موضوع به مشکل آلودگی هوا در تهران که 15 درصد سوخت کشور در آن مصرف می‌شود و نیز سایر کلان شهرهای کشور دامن می‌زند.

جباری زادگان از تولید سالانه حدود 1.5 میلیون تن انواع آلاینده‌ها در تهران خبر داد و تصریح کرد: درصد قابل ملاحظه‌ای از این آلاینده‌ها مربوط به مونوکسید کربن حاصل از سوخت خودروهاست که به تنهایی 75 تا 85 درصد آلودگی هوای این شهر را تشکیل می‌دهد و تهران را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده و مخاطرات ناشی از آلودگی هوا سلامت شهروندان تهرانی را مورد تهدید قرار داده است.

به گزارش ایسنا،معاون آموزس سازمان ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: دریافت عوارض سوخت یکی از راهکارهای مدیریتی برای مقابله با آلودگی هوا محسوب می‌شود و از این رو اختصاص درآمد ناشی از این عوارض به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو مورد تاکید است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
فکر کنم ارتقا محصولات ایران خودرو و سایپا و همینطور رو آوردن این کارخانه ها به تولید خودرد کم مصرف هم یکی دیگه از راه حلها می تونه باشه.
شما که همش زورتون به مردم میرسه. چرا این کارخانه ها رو ملزم نمی کنید. این جور که داره پیش میره تا صد سال دیگه هم باید همینا رو سوار شیم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
1
کلا همه مشکلها از طرف مردم است و باید قیمتها را افزایش داد تا همه چیز درست شود. مثل کیفیت نان که با افزایش قیمت درست شد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
1
آقای جبارزادگان فرهنگ مصرف ما رو پژوهش گرانی مثل شما به اینجا رسوندن نه فرهنگ بومی مصرف رو می شناسید نه فرهنگ مدرن مصرف رو

فقط شما ها رو جلو می ندازن برای سواستفاده های تازه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
راست میگین ؟نه بابا؟ شوخی نکنید ؟اه اه اه.خوب پس حالا بیایید قیمت بنزین رو لیتری 10000 تومان کنیم مشکل حل میشه ممنونم که اینقد به فکر آلودگی محیط ما هستید. ولی باور کنید ما می فهمیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
خدائیش راست میگه نه که ما همه چیمون مثل اوناست ؟
مثلا آیا سمت همین معاون ترافیک شهرداری که ما داریم اونا هم مثل همین آدمو دارن یا نه........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین