کد خبر: ۱۷۴۸۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶

آغاز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله انواری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این مراسم که صبح امروز سه شنبه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) با حضور خانواده آن مرحوم برگزار شد جمعی از مسئولان کشوری حضور داشتند.

آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله امامی کاشانی و حجت‌الاسلام صدیقی امامان جمعه موقت تهران، علی اکبر ناطق نوری، مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور ، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ، حجت‌الاسلام تقوی ، آیت‌الله مجتبی تهرانی و جمعی دیگر از مسئولان کشوری در این مراسم حضور دارند.

آیت الله محمدباقر محى الدّین انوارى از علمای مبارزی بود که در اسفند سال 1343 دستگیر و در اواسط بهمن ماه 1355 آزاد شد. این یکی از طولانی ترین دوران زندانی است که یک روحانی به صورت مداوم تحمل کرده است. آیت الله انواری به دلیل مشارکت در ترور منصور و حمایت از مؤتلفه محکوم شده بود. ایشان بعد از انقلاب در شوراى مرکزى جامعه روحانیّت مبارز تهران عضویّت داشت و نیز افتخار نمایندگى حضرت امام (ره) را در ژاندارمرى جمهورى اسلامى ایران را داشت.

مرحوم آیت الله انواری در انتخابات دوره اوّل مجلس شوراى اسلامى، از سوى مردم شهرستان رزن به نمایندگى مجلس شوراى اسلامى برگزیده شد و در انتخابات دوره دوم مجلس شوراى اسلامى نیز از سوى مردم تهران به نمایندگى این مجلس برگزیده شد.

به گزارش مهر،همچنین در اوّلین دوره مجلس خبرگان رهبرى، از سوى مردم استان همدان به نمایندگى این مجلس برگزیده شد و در دوره دوم نیز از استان تهران به این مجلس راه یافت. وی به نمایندگى از سوى حضرت آیةالله خامنه‏اى در خدمت ائمّه محترم جماعات استان تهران در مرکز رسیدگى به امور مساجد انجام وظیفه مى‏کرد.

آیت الله محمد باقر محی الدین انواری روز یکشنبه هفته جاری در سن 86 سالگی دار فانی را وداع گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین