کد خبر: ۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۴ - ۲۱:۰۳

پرونده حریری ادامه دارد

آفتاب‌‌نیوز : سنیوره گفت : سازمان ملل موافقت اولیه خود را با تمدید ماموریت تیم تحقیق ترور رفیق حریری تا 15 دسامبر(24 آذر ماه) اعلام کرده است و گزارش دتلیو مهلیز هم در موعد مقرر آن منتشر خواهد شد.

وی افزود که با کوفی عنان دبیرکل سازمان ملل متحد برای تمدید ماموریت مهلیز و تیم تحت امر وی بر اساس قطعنامه 1595 شورای امنیت تلفنی گفتگو کرده است.

اظهارات سنیوره که تمدید ماموریت تیم تحقیق ترور حریری را ضروری دانسته است پس از آن صورت گرفت که استفان دوگاریک سخنگوی سازمان ملل در نیویورک گفت که این سازمان درخواست لبنان برای تمدید ماموریت تیم تحقیق را بررسی می کند.

از سوی دیگر سنیوره تاکید کرد که مهلیز پایبند است تا گزارش نهایی و شفاف خود را در 21 اکتبر (29 مهرماه ) تهیه کند.

سنیوره تصریح کرد که هیچ چیزی از مضمون این گزارش نمی داند و اخباری هم که درباره محتوای این گزارش منتشر می شود بر پایه اطلاعات مستند ارائه نمی شود.

از نظر اصولی مهلیز باید گزارش خود را در 21 اکتبر یعنی سه روز پیش از پایان مهلت کنونی فعالیت تیم تحقیق به کوفی عنان تحویل دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تیم تحقیق مربوط به ترور حریری را بر اساس قطعنامه 1595 شورای امنیت در آوریل گذشته تشکیل داد که این کمیته فعالیت عملی خود را در لبنان از اواسط ژوئن به مدت سه ماه آغاز کرد که مدت ماموریت این تیم تا سه ماه دیگر یعنی تا 15 دسامبر هم قابل تمدید اعلام شد.

مهلیز در پایان دوره اول فعالیت تیم خود تمدید ماموریت تیم را تا 40 روز یعنی تا 24 اکتبر (2 آبان) درخواست کرده بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین