کد خبر: ۱۷۴۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

تحریم کانالهای ایرانی ازسوی اروپا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رونامه السفیر لبنان امروز در گزارشی با اشاره به توقف پخش کانالهای ایران از ماهواره یوتلست، اعلام کرد: اروپا پس از اعمال تحریمهای اخیر کانالهای ایرانی را نیز تحریم کرد.

ماهواره یوتل ست اخیرا اعلام کرد 19 کانال ماهواره ای ایران را بدلیل تحریم های اتحادیه اروپایی از روی ماهواره خود قطع کرده است. ونسا اوکانر سخنگوی یوتل ست در این باره اظهار داشت: کانالهایی که برنامه های شبکه های ایرانی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را پخش می کنند از روز دوشنبه صبح بر روی این ماهواره قطع می گردند.

بنابر این این تصمیم اکثر شبکه های فارسی زبان ، پرس تی وی به همراه شبکه العالم نیز از پخش برنامه در این ماهواره منع شدند.

شبکه خبری الجزیره نیز امروز در گزارشی اعلام کرد: اقدام اخیر یوتل ست علیه شبکه های ماهواره ای ایران تلاشی در جهت افزایش شدت تحریمها محسوب می شود.

روزنامه السفیر لبنان امروز در گزارشی به توقف پخش کانلهای ایرانی از ماهواره یوتل ست پرداخته است.

در این گزارش آمده است: تهران تاکید کرده است که اقدام اخیر یوتل ست بدون هر گونه پیش زمینه قانونی صورت گرفته است.

از سوی دیگر، روزنامه الشروق مصر در گزارشی اعلام کرد: یکی از بزرگترین شرکتهای پخش کننده شبکه های ماهواره ای از توقف پخش شبکه های رادیو و تلویزیونی ایران در هماهنگی با تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران خبر داده است.

بنابر ای گزارش، تصمیم اخیر یوتل ست 19 شبکه ماهواره ای رادیو و تلویزیونی ایران را شامل می شود.

روزنامه الحیات نیز امروز چهارشنبه در گزارشی اقدام غیر قانونی اخیر یوتل ست در توقف پخش شبکه های ماهواره ای ایرانی را پوشش داده است.

این اقدام اروپا در حالی رخ داد که اخیرا مقامات ارشد کشورهای اروپا زشت ترین اهانتها را به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را به موضوع آزادی بیان گره می زدند. در واقع با اقدامات اخیر روی دیگری از چهره واقعی کشورهای غربی که همواره در پی جلوگیری از پیشرفتهای جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم هستند، رونمایی شده است.

به گزارش مهر،از سوی دیگر، "مایک هریس" تحلیلگر آمریکایی نیز اخیرا در اظهاراتی تاکید کرد: باید توجه داشت اعضای هیئت مدیره ماهواره یوتلست که کانالهای ایران از روی آن حذف شده است همگی تابعیت دوگانه اسرائیلی و فرانسوی دارند. از این رو شکی نیست که این اقدام به دستور و نظر تل آویو انجام شده است زیرا تل آویو از موفقیتهای ایران در عرصه دیپلماتیک به ویژه موفقیت در برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهدها و ایجاد توازن در دیدگاههای بین المللی درباره مسئله فلسطین بسیار بیمناک بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
بعضی پارازیت میندازن
بعضی ها کلا از ریشه قطع میکنند
هرکی اندازه توانش!
در هر دو حالت زوره!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
غرب اگر تکنولوژی مخابراتی در اختیار نگذارد قطعا ایران در ارتباطات به زانو درخواهد آمد. بهتر است یک طرح پیشدستانه در مجلس ارائه کنیم و ما ماهواره ها را تحریم کنیم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین