کد خبر: ۱۷۵۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱

بروجردی: از تحریم استقبال نمی‌کنیم/ با آمریکای فعلی مذاکره نخواهیم داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ما از تحریم استقبال نمی‌کنیم، گفت: ما این ظلم را محکوم می‌کنیم ولی باز هم تلاش می‌کنیم تا از تحریم‌ها در جهت منافع ملی بهره ببریم.


به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: اگر غربی‌ها ما را تحریم نمی‌کردند و امکانات را در اختیار ما می‌گذاشتند مطمئنا شکوفایی استعدادها در جوانان و دانشمندان شکل نمی‌گرفت و چنین تحولاتی رخ نمی‌داد.


وی افزود: البته ما به هیچ عنوان از تحریم‌ها استقبال نمی‌کنیم و این ظلم را محکوم می‌کنیم ولی باز هم تلاش می‌کنیم تا از این تحریم‌ها در جهت منافع ملی بهره گیریم.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره بحث مذاکره با آمریکا گفت: تکلیف آمریکا خیلی روشن است، مذاکره با آمریکا جزء خطوط قرمز سیاست خارجی ماست. هرگونه تصمیمی در این عرصه با هدایت مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.


وی افزود: البته در مقاطعی طی دهه‌های گذشته ما با آمریکایی‌ها مذاکره داشتیم که نمونه آن در مورد بحران عراق بود. در آن زمان شرایطی ایجاد شد که جمهوری اسلامی تصمیم به مذاکره گرفت.


بروجردی در عین حال تاکید کرد: آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی کشوری مستقل و توانمند است که به هیچ وجه معادله‌های نابرابر را برنمی‌تابد. به تعبیر امام (ره)، ما رابطه گرگ و میش را نمی‌پذیریم.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه بر اساس منافع ملی تصمیم می‌گیرد از این رو طبیعی است که ما در قبال آمریکایی‌ها که با ادبیات فعلی مبتنی بر ستیزه‌جویی و تحریم‌های متعدد در قبال منافع ملی ما عمل می‌کنند نخواهیم مذاکره کنیم. آمریکا با این شرایط جایگاهی برای مذاکره باقی نگذاشته است.


بروجردی در پاسخ به سوال دیگری در مورد نزدیکی مواضع مسوولان عالی‌رتبه نظام به یکدیگر در این زمینه گفت: قضاوت در این رابطه را افکار عمومی و ملت انجام می‌دهند. ما آن چیزی را روشن، واضح و قابل ذکر است را می‌گوییم و این موضوع آن است که با آمریکای فعلی با این مشخصات مذاکره نخواهیم داشت.


به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با اشاره به بازدید اخیر برخی از اعضای این کمیسیون از راکتور اراک گفت: بازدید از راکتور 40 مگاواتی اراک داشتیم و مشاهدات ما این موضوع را به وضوح نشان داد که انصافا یک تحول اساسی در تکنولوژی جمهوری اسلامی صورت گرفته است. ما توانسته‌ایم در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی با وجود تحریم‌ها موفقیت‌هایی به دست آوریم.


بروجردی با اشاره به قطع شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ایران در ماهواره گفت: تحریم شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی ایران در واقع نمایش ضعف دشمنان است، اقدام اخیر دشمنان در تحریم شبکه‌های تلویزیونی ایران، خط بطلانی بر ادعاهای آنان در مورد آزادی بیان، دموکراسی و دیگر شعارهایش است، بخصوص آنکه فرانسوی‌ها از قدیم چنین شعارهایی را سر می‌دادند.


وی افزود: فرانسوی‌ها نقش زیادی در این تصمیم اتحادیه اروپا داشتند، این موضوع تنها موید این نکته است که آنها حتی تحمل یک رسانه بیرونی در کنار صدها و شاید هزاران رسانه دیگر را ندارند، از سوی دیگر قدرت تاثیرگذاری ادبیات جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اینگونه اقدامات نشان دهنده ضعف و نگرانی دشمنان از تاثیرگذاری ایران است، گفت: آنها به یاد داشته باشند که تحریم‌های مستمر هیچ اثری بر ما ندارد، این موضوع را همه جهانیان پی برده‌اند که ایران توانسته در تمامی عرصه‌ها به پیشرفت دست پیدا کند.


بروجردی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پیشنهاد اردوغان برای حل مساله سوریه، اظهار کرد: هرکدام از این موارد تلاش برای مشکل سوریه است اما در این بین نکته مهم آن است که کشورهایی مانند ترکیه، عربستان، مصر و قطر سیاست‌شان در مقاطعی انجام اقدامات از طریق براندازی بود. آنها از گروه‌های مسلح سوریه حمایت کردند که باید در این سیاست‌ها تجدیدنظر کنند و سپس پیشنهاد مذاکره بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
آقاي بروجردي خود شما با هزار راه وارد مجلس شدي هيچ كاري هم واسه حوضه انتخابي خودتون انجام نداديد ( بروجرد و اشتيرنان) حلا دم از مذاكره ميزنيد چي شد اون جمله تحريم ها اثر نداره
ممنون ميشم نظرمو بذاريد
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
مذاکره با امریکای فعلی یعنی دموکراتها را نمی پذیریم ، بعدا که جمهوری خواهان اندند می پذیریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
چیزی تا کیش و مات شدنمان نمونده و با حرفهم چیزی درست نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا !
هر کس به خودش اجازه می دهد به جای ملت حرف بزند و تصمیم بگیرد. بابا فرض این که شما نماینده هستید فقظ نماینده بخشی ازملت هستید نه نمایند عموم ملت! نماینده عموم ملت هم مثل شما حرف نمی زند. آقا تاریخ در باره شما قضاوت خواهد کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
آقای بروجردی! بفرمایید الآن دقیقا باید چه کنیم؟؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
0
0
معنی شکوفایی رو امروز از هر زمان دیگه بهتر متوجه می شیم:
شکوفایی یعنی اگه پدری برای جهاز دخترش 5 میایون کنار گذاشته بود ،الان باید سرش رو پیش دخترش پایین بندازه.
شکوفایی یعنی تعطیلی بالای 60 در صدی صنایع ما
شکوفایی یعنی اینکه اماراتم ما رو تهدید کنه
اقای بروجردی اگه اشتباه فهمیدیم حتما" تذکر بدید......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین