کد خبر: ۱۷۵۲۷۰
تعداد نظرات: ۱۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴

5 ماجرای باور نکردنی از غسالخانه بهشت زهرا(س)/ مرده ای که بوی گلاب می‌داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر، بهشت زهرا (س) نام بزرگ‌ترین گورستان در استان تهران است. فعالیت این گورستان رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد و نخستین درگذشته به نام محمدتقی خیال در تاریخ 3 مرداد ماه 49 در قطعه ۱ ردیف ۱، شماره ۱ به خاک سپرده شد.

گورستان بزرگ پایتخت که 40 سال از عمرش می گذرد روزانه 130 میت را در خود جای می دهد. در این میان قبرکن ها، غسال ها، مداح ها، نیروهای خدماتی و حتی نگهبانان سرباز هم با هر یک فراخور مسئولیت خود با اموات سرو کار دارند ولی غسالها بیشتر از همه سرو کارشان با میت ها است و شاید نشستن پای خاطرات آنها خالی از لطف نباشد. البته باید بالای این گزارش و خاطرات نوشت +15 !

دهان پر از "کرم" پیرزن

یکی از غسال ها به نام موسوی می گوید: مدت های زیادی در بخش غسالخانه مسئول تحویل جنازه بودم. اینجا بعضی ها مسئول کشیک شب هستند تا جنازه هایی را که شب توی منزل فوت می کنند و جوازشون توسط دکتر صادر شده و شبانه به بهشت زهرا (س) حمل میشود را تحویل بگیرند.

یک شب یک خانم سالمندی را آوردند که تحویل گرفتیم، فردا صبح که می خواستیم برای شستشو بفرستیم خانم های غسال گفتند که از گوشه دهان این بنده خدا کرم های ریز زنده در حرکت بود، خیلی چندش‌آور بود، از روی کنجکاوی ماجرا را برای یکی از بستگانش که کمی آرام تر بود و آدم با تجربه و دنیا دیده ای به نظر می رسید، تعریف کردم و اون بنده خدا بعد از چند بار استغفار گفت: این خانم مرحومه از بستگان ماست و یک ایراد بزرگ داشت که آدم بسیار بد دهنی بود و دائم به این و آن حرف رکیک و ناسزا می گفت و هیچ کس از زخم زبان اون در امان نبود و حتما دلیلش همین می تواند باشد. از تعجب هاج و واج مانده بودم. آرام از پیرمرد عذرخواهی کردم و به داخل برگشتم.

مرده ای که بوی گلاب می داد

یک بار پیرمردی را آوردند که اصلا به مرده شبیه نبود، چهره روشن و بسیار تمیز و معطری داشت. وقتی پتو را کنار زدم بوی گلاب می داد.

آنقدر تمیز و معطر بود که من از مسئول غسالخانه تقاضا کردم خودم شخصا این پیرمرد را بشورم و غسل بدهم، همه بوی گلاب را موقع شستشو و وقتی که آب روی تن این پیرمرد می ریختم حس می کردند. وقتی که کار غسل و کفن تمام شد بی اختیار در نماز و تشییع این پیرمرد شرکت کردم، بیرون برای تشییع و خاکسپاری اش صحرای محشری به پا بود. از بین ناله های فرزندانش شنیدم که گویا این پیرمرد هر روزش را با قرائت زیارت عاشورا شروع می کرد. از بستگانش دقیق‌تر پرسیدم، گویی این پیرمرد به این موضوع شهره بود، آدمی که هر روزش با زیارت عاشورا شروع می شد...

جنازه‌ای که سر و صدا می کرد

عبدالحسین رضایی یکی از نیروهای بهشت زهرا می گوید: سال ها راننده آمبولانس بودم. یک روز رفته بودم سطح شهر که جنازه ای را به بهشت زهرا(س) منتقل کنم. خیلی برای تشییع معطلم کردند و ما را این طرف و آن طرف بردند. چندین بار جنازه را از توی ماشین درآوردند و تشییع کردند و دوباره گذاشتن توی ماشین. نزدیک ظهر بود که رضایت دادند جنازه را به بهشت زهرا(س) منتقل کنیم.

در مسیر اتوبان صالح آباد داشتم رانندگی می کردم. حواسم به جلو بود که یکباره شنیدم از کابین عقب با مشت محکم می کوبند به شیشه پشت سرم. خودم نفهمیدم چطور و با ترس و عدم تعادل توقف کردم. وقتی ماشین ایستاد شنیدم یکی فریاد می زنه باز کن! باز کن! اول تصمیم گرفتم فرار کنم ولی بعد از چند ثانیه خودم را جمع و جور کردم و دستگیره را برداشتم و با وحشت آرام آرام رفتم به سمت کابین عقب و با فاصله و ترس زیاد درب عقب ماشین را باز کردم.

دیدم جنازه سر جای خودش آرام و راحت خوابیده. یکباره جوانی لاغر اندام که از ترس رنگش پریده بود چالاک پرید پائین! پابه فرار گذاشت. به سمت بیابان فقط می دوید، انگار در مسابقه دو سرعت شرکت کرده بود. کمی که رفت ایستاد! برگشت به پشت سرش نگاه کرد. با اینکه خیلی دور شده بود، آهسته و با شرمندگی برگشت. در حالی که به شدت عصبانی بودم ولی خنده ام هم گرفته بود. گفتم: آخه تو این عقب چیکار می کردی؟ نگفتی من سکته می کنم؟ مگه نمی دونی سوار شدن عقب ماشین حمل جنازه ممنوعه؟ می خوای منو از نون خوردن بندازی؟ خلاصه اینکه گویا این جوان توی یکی از آن دفعه ها که جنازه را برای تشییع پیاده کرده بودن یواشکی پریده بود بالا و من متوجه نشده بودم. برای اینکه تنبیه بشه گفت: حالا تا بهشت زهرا(س) پیاده بیا تا حالت جا بیاد...!

مرده توی خواب روی سنگ غسالخانه

مریم آثاری نسب در بیان خاطراتش می گوید: ساعت کاری تموم شد، مثل همیشه آماده رفتن به منزل شدیم و باز مثل روزهای دیگر توی راه بازگشت به جسدهایی که در آن روز دیده بودم فکر می کردم. اون شب چون خیلی خسته بودم زود به خواب رفتم و خواب عجیبی دیدم. خانمی را که برای شستشو به غسالخانه آورده بودند، زنده بود و دست و پایش را با زنجیر بسته بودند و روی سنگ گذاشتنش و شروع به شستن کردند، فقط انگار جای سیلی و ضربه روی صورتش بود، در خواب خیلی منقلب شدم.

گریه کردم و برایم خیلی عجیب بود. صبح در حالی که درگیر تعبیر این خواب در ذهنم بودم به بهشت زهرا(س) آمدم و برای کار روزانه آماده شدم. در ابتدا قبل از شروع کار برای همکارانم ماجرای خوابم را تعریف کردم. حتی اینکه آن خانم چه لباسی پوشیده بود و یا روی کدام سنگ او را می شستند.

آن روز تا غروب جنازه ها را شستیم و همه چیز عادی بود. زمان استراحت شد و رفتیم برای آماده شدن و رفتن. در حال پوشیدن لباسهامون بودیم که عده ای از همکارانم رو صدا زدن که جنازه ای برای شستن آورده اند. چند لحظه ای از رفتن آنها نگذاشته بود که دیدم با تعجب و سراسیمه آمدند که آثاری، آثاری بیا همون رو که می گفتی آوردند! خشکم زد. با صدای لرزان گفتم: چه می گویید؟ چی شده؟ من، من گفتم؟ آهسته آهسته با ترس عجیب رفتم داخل غسالخانه! باور کردنی نبود، نه تنها من بلکه آن روز 14 یا 15 نفر بودیم. همه این صحنه را دیدند. روی پاهام نمی توانستم بایستم. خانمی سیلی خورده! چه می بینم! چند لحظه بعد به خودم آمدم. رفتم از اقوامش ماجرا رو بپرسم، یکی از بستگانش گفت: چند سال پیش بر اثر فشارهای روحی زیاد این بنده خدا مجنون میشه و در حالت شدید روحی قرار می گیرد.. آن را با زنجیر به تخت تیمارستان می بستند. این اواخر هم حال بدی داشت، تا اینکه خودش رو از پشت بام تیمارستان به پایین می اندازد و فوت می کند...

ماجرای خیلی عجیب بود. ارتباط این بنده خدا با خواب من! گیج بودم. خودم آن را شستم و بدنش رو با برگهای قرآن پوشاندم و به نوعی تطهیرش کردم و خدا رو قسم دادم به قرآنش، که ببخشدش و بیامرزدش.

وقتی که شهدا دخترم را شفا دادند

یادآوری این موضوع هم من را آزار میدهد. سال 87 بود. 18 سال داشت و با سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد. دخترم رو میگویم. خدای من! چه لحظات سنگینی بود. نمی توانستم این غصه بزرگ رو تحمل کنم. عزیزترین هدیه خداوند به من و همسرم‌، جلوی دیدگانمان داشت آب می‌شد. حتی تصورش غمگین کننده است. تمام راه‌ها را رفته بودیم. در نهایت نظر پزشک‌ها این بود که برای مداوا باید به خارج از کشور اعزام بشود. کشور آلمان رو باز به توصیه پزشک انتخاب کردیم و رایزنی‌های اولیه هم انجام شد.

این روزها تقریباً همه همکارانم در سازمان بهشت زهرا(س) به خصوص آنهایی که با من تو یک اتاق و یک ساختمان کار می‌کردند مشکل من و خانوادم رو می‌دانستند، هرکسی به هر نحوی که می‌شد همدردی و همراهی می کرد و سعی داشت به من روحیه بدهد. یک روز خیلی اتفاقی آقای صادقی‌فر مسئول بخش اجرایی سازمان را دیدم. آن روز اتفاقاً از روزهای قبل خیلی حالم بدتر بود. صادقی فر حالت اضطراب و نگرانی رو در من دید کمی من را آرام کرد و روحیه داد. با آقای صادقی فر خداحافظی کردم و گفتم: من را دعا کنید. رفتم به اتاق کارم و روی صندلی پشت میزم نشستم. ساعت انگار گذر زمان رو فقط به من نشان می داد! تلفن زنگ زد، دو ساعتی از آمدنم به اتاق می‌گذشت و من متوجه نبودم بی اختیار گوشی رو بر داشتم. آقای صادقی فر بود. گفت: بعد از اینکه شما رو آشفته حال دیدم خیلی فکر کردم. یک پیشنهاد دارم. بیا همین الان بر و قطعه 24 سر مزا ر شهید "جهان آرا" و از خداوند به واسطه ایشان حاجتت رو بخواه، تقاضا کن که واسطه بشود و شفای دخترت رو از خداوند بگیرد. من فقط گوش می‌کردم باورش سخته ولی گوشی رو گذاشتم و بلند شدم. این بار انگار می‌دانستم چه می‌کنم و چه می‌خواهم. خانم سیادتی یکی از همکارام رو همراه کردم و رفتیم قطعه 24 گلزار مقدس شهدا و قبر شهید محمد جهان آ را.
وای که بر من چه گذشت، آن‌لحظات و دقیقه‌ها. آنچه در دل داشتم خالی کردم و گفتم و گفتم! بی حال و بی اختیار برخاستیم و برگشتیم‌! نمی‌دانم چند ساعت با جهان آرا صحبت کردم و چه می‌خواستم فقط یادم هست که دیگر نمی‌توانستم با کسی صحبت کنم و چیزی بگویم. غروب شد و من به خانه رفتم. فقط چند روز گذشته بود که خدا دخترم رو شفا داد. خدایا شکرت، نمی‌خواهم در پایان چیزی بگویم، کسی که این خاطره رو می‌خواند خودش قضاوت می‌کند. خدایا شکرت!

------------------
گزارش از سید هادی کسایی زاده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
298
91
خرافه پرستی حد و مرز نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
262
81
کمبود خبر پیدا کردین، قصه های ننجونتون را برامون می زارین
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
سلام عزیزم ببخشید هر کسی به اندازه درکش و وسعت تفکرش حرف میزنه پس شما هم حق داری اینو بگی چون ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
51
291
سلام ودرود بر روان پاك شهدا....

در معجزات شهيدان هيچ شكي نيست...
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
27
256
به نظر من ایمان رو باید جدای از خرافه و قصه دانست.
با ایمان همه کار میشه کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
26
274
شهدا نمرده اند بلكه زنده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
32
181
بر منکران امثال این قضایا لعنت ... شیعه با عقایدش شیعه است و مطیع روایات و آیات ... در آیات و روایات که خیلی بالاتر از این حرفها تایید شده ... البته غیر از معجزه که اون بحث دیگریست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
26
91
دوستان من اصلا شما این داشتانها را خوندین؟
جنازه‌ای که سر و صدا می کرد باورنکردنی بود؟
یه بار خودتون بخونید ببنید کجاش باورنکرنیه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
17
139
من شخصا نمونه های زیادی از این عجائب و اعجازها را دیده ام. فقط یکی از آنها شفای یک بیمار سرطان خونی بود که پس از دو بار تست مغز استخوان دکتر به شخص من گفت که وی گرفتار بدترین نوع سرطان خون شده که هیچ درمانی ندارد و اگر درصد ضعیفی به شیمی درمانی جواب بدهد و در اثر آن زودتر نمیرد، حتما بعد از 2 سال بیماری با شدت بیشتر عود نموده و این بار حتما خواهد مرد. دکتر سپس توصیه کرد که بیمار را اذیت نکنید، اگر اعتقادی به اعجاز و زیارت و توسل و ... دارید از این راه بروید و گرنه رهایش کنید تا با زجز کمتری بمیرد. بقیه قضایا را لزومی به بیانش نیست، اما شفای آن بیمار را من در خواب دیدم و بیمار شفایافت و الان 11 سال از این موضوع گذشته و هنوز خود بیمار را هم در جریان دقیق موضوع نگذاشته ام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
22
155
اگر ميشه بازم از اين مطالب بگذاريد خيلي لذت بردم به حرف ديگران هم اصلا توجه نكيند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
18
119
جالب بود.باز هم از این مطالب بگذارید.ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
8
68
خوب خدا گفته از من رسول و اولیا ی من پیروی کنید . اولیا همیشه بوده و هستند . خدا سر کسی کلاه نگذاشته همیشه با معجزه و کرامات انسان را دعوت کرده . بنظر من هرکسی قران را انطور که باید تلاوت کنن, تلاوت کند حتما به کرامات خداوند دست پیدا می کنند و این حتمی است. ای کسی که این را باور نداری خدا وکیلی در صورتی که بخواهی اول قران را بی طرفانه بخوان در صورتی که نفست قبول کرد که قران کتاب خداست و یک معجزه است با عمل بخوان و ان قسمتهای که در توانت است عمل کن و انجاهای که نمی توانی توکل کن . البته با رعایت شرایط شما هم می توانید به کرامات برسی .بلی شدنی است و باید یک مسلمان قبل از فوت زمینی به یک سری از کرامات برسد و گر نه مسلمان نیست چون با وضع اوضاع این دنیا چگونه می توان خدا پرست شد و اگر هم مسلمانان به کرامات نرسیدن مطمئنا راهشان شاید اشتباه بوده این دستور اکید قران است حتما یک پای مسئله می لنگه .اولیا الله هم انسان هستند پس جرا انها به این مقام رسیدن . به من و شما هم خدا این مقام را می دهد که چراغ هدایت مان باشد همیشه که پیامبر نیست و دنیا همیشه در حال تغییر و تحول بوده و خواهد بود .تنها با خواندن صیحح و با شرایط قران می توانید انشالله که بتوانید . بلی ای انسان امید داشته باش و خدا وکلیلی هم به مردم دروغ نگو همه رفتنی هستیم پس اگه به کراماتی رسیدی تلاش کن مثل اولیا باش چون با کوچکترین اشتباه نیروی های منفی ازجمله شیطان دمار از روزگارت خواهد کند و ممکن است دیگر راه برگشنی وجود نداشته باشد البته اسرار مهمه که بکسی نگویی که ملعون تجربه اش نکند ولی این قوی و این میدان اگر باور نداری بسم الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
12
96
چرا خداوند یگانه رو رها کردیم وبه رابطه ها اکتفا میکنیم .اصل خداوند یگانه است اگر تمام کارها وزندگیمون رنگ وبوی خدایی بگیره اثارش رو واقعا میبینیم و.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
116
60
آفرین

رواج خرافه به جای خبر رسانی صحیح.
مشغول کردن زندگان به مردگان برای غفلت زندگان از زندگان.
آفرین
آفرین.
خوب به وظایف فرهنگیتون میرسید.
خوب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
6
116
و خدایی که در این نزدیکیست............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
93
53
تازه امروز متوجه معنی جهان سوم شدم
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خوب شما تشریف ببر تو همون جهان اولت!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
17
66
عالي بوى ممنون
mojtaba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
21
106
برمنکرش لعنت.یعنی شمابه قدرت خداشک دارید؟واقعامتأسفم.واقعا.
petros
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
19
58
عالی بود ، من کخ خوشم آمد.
کیانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
7
127
اگر به خدا ایمان داشته باشی هیچ چسز غیر ممکن نیست
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
1
31
شفا خرافات نیست معجزه الهی است این ها عبرتی است برای ما زنده ها تا در این دنیا گناه نکنیم چون باید بعد مرگ جواب بدیم.دوستایی که این داستانهارو خرافات میدونن کسی مجبورتون نکرده بیاین توی این سایت مطالب بخونید.از ایمان ضعیفتونه که این چیزارو قبول ندارید.همین...
اکرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
4
14
عالی بود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
10
جدی راسته
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
24
اتفاقاتي كه براي مردگان پيش ميادعبرتيست براي ما زنده ها كاش عبرت بگيريم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
4
18
من به معجزه اعتقاددارم اماميشه منم كسي روواسطه كنم تاشفاي برادرم روكه فلج مغزي هستش ودكترجوابمون كرده كه درست بشونيست روبگيرم اﻻن 11سالشه مامانم روخيلي اذيت ميكنه برادرم فقط غلت ميزنه لطفابگيدchiكاركنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
4
18
عالی بود ادامه دهید ،بر کافرین ومنکرات لعنت
صدیقه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
1
19
چراکه نه؛ اگه به خدا ایمان داشته باشیم هیچ چیزی غیرممکن نیست؛اینها نشانه هایی است تا زندگان بدانند هیچ چیز دروغ نیست و اخرتی هم وجود داره.
شهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
1
18
بسیار عالی و زیبا بود خدا همه ی مارا به راه راست هدایت کنه آمین یا رب العالمین التماس دعا
سمیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
4
13
مطالب خوبی بود
من که به اون دنیا اعتقاد دارم و به خصوصص به عذابش
از این ماجرا ها زیاد بزارین ادم باید از مرگ و اون دنیا اطلاع داشته باشه
امیدوارم این مطالب همه ی ما رو منقلب کنه
یا حداقل چندثانیه ای روش فکر کنیم
حسين پالوي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
14
معجزات در تمام مذاهب و ملل وجود داره من خودم اين بوي گلاب رو از كساني كه زيارت عاشورا ميخونندند شخصا شنيدم وبرام اين مطالب شما اصلا عجيب نبود براي كساني كه بدون تحقيق در ماوارا نظرات افراطي ميدند واقعا متاسفم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
2
11
ادمهای بی ایمان همیشه از ترسشون از این متالب فرار میکنند فوش بدو بیراه پیش میکشند واقعا قران انقدر برایتان کم است که حتی معنی ان را نمیخونید تا ببینید در چه حدی خداوند به شهدا عجر داده .
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
1
9
خدا همه را ببخشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
14
من به خدا ایمان دارم هیچ کاری نشدنی نیست پیش خدا......
رضا حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
6
خیلی جالب بود این خاطرات دراین اصناف طبیعیه
رضا حسن پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
1
11
اگربه خدا ایمان داشته باشی میفهمی که هیچ چیز نشدنی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
1
8
بسم رب شهدا با تشکر از زحمات بی دریغ شما عزیزان
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
2
11
خیلی برام جالب بود خصوصا معجزه شهید جهان ارا ازخاطرات شما لذت بردم ، موفق باشید
پارميدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
0
8
بله حقيقت دارد،شهدا واقعا زنده هستند و ناظر اعمال ما
شفاي پسر يكي از دوستان من هم توسط شهيد پلارك صورت گرفت
خدايا شكرت،اي خداي بزرگ تا ما را نيامورزيده اي از اين دنيا نبر
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
1
7
من شخصا معجزه الهی را دیدم باور کنید درس میخوندم تو راه مدرسه یه پیرزن دیدم بهم گفت پسرم 100تومن پول پیشته منظورم 100یه تومنیه اون موقع ارزش پول بهتر بود منم فقط همون 100را داشتم دل دل کردم ندم ولی اخر بهش دادم ولی در عوضش 250خدا نصیبم کرد با یه مسابقه فوتبال ت‌ خوابگاه هیچ هم فوتبالم خوب نیست فقط میدونم میزدم زی. توپ راحت درون دروازه می رفت
خلیل قوامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
1
7
من از امام رضا حاجت گرفتم و توجه شهدا رو ر حق خودم دیدم
شایان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
1
4
و خدایی که همین نزدیکیست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
0
4
دعا کردن از ته دل خیلی کارسازه
عسل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
6
سلام. من از امام رضا حاجتم رو گرفتم. خدا هم هیچوقت من رو تنها نگذاشته . در سخت ترین لحظات زندگیم ته دلم آرامشی بوده که نامش رو خدا میزارم. خدا یعنی آرامش روح و جان انسان
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
6
خدا خیلی مهربونه،من تو زندگیم خیلی نجات پیدا کردم همشم بخاطر مهر الهی و کمک اماما بود.
sahara
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
1
4
سلام..مطالب جالبی هست من خودم ازبچگی خوابهای خاص زیادمیدیدم تاالان ک همش خواب مردگان بخصوص نزدیکانم رو میبینم که حرفهایی رو به من میزنند و واقعا نمیدونم علتش چیه...ولی خیلی عصبی شدم...کاش کسی بود که واقعا میتونست راهنمایی کنه وحس منو درک کنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
4
سلام شما روح پاكى داري كه ميتونى خواب مردگان راببينى با شخصى كه تعبير خواب مى دونه مشورت كن.
واينطورى ميتونى به بازمانده ها كه دوست دارند از رفتگانشان خبرى داشته باشند، كمك كنى.
انشاالله كه هميشه شاد باشى.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
1
4
شهدا زنده اند الله اکبر
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
2
مطالباتون عالی بود ..
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
2
مطالباتون عالی بود دوباره بزارید ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
4
شهید عارف حاج علی محمدی ،روستای دقوق اباد ،بخش نوق از توابع رفسنجان،چند ده نفر رو شفا داده فقط یکیش یه زن مسیحی در المان هست ،اونهایی که مشکلی دارند و یه کم به این مساله عقیده دارند میتونند امتحان کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
2
بغیر از جنازه ای که سرو صدا میکرد بسیار خبرای خوبی بود مخصوصا اون خانمی که دخترشون شفا پیدا کرد زنده باد شهیدان ما .لطفا بازم ازین خبرا بزا ید ممنون
nahid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
2
باسلام
ازمطالبتون خیلی متشکرم
ما هر چه داریم از وجود شهدا و بنده های مؤمن و صالح خداوندهست
من که از خواندن این مطالب منقلب شدم
امیدوارم برای همه مفیدباشه و کسانی هم که به این واقعیات اعتقاد ندارن,یعنی خداوند به آنها سعادت این درک رو هنوز نداده.
التماس دعا
مرضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
1
2
شفاعتمون تو قیامت با شهدا باشه انشاالله مورد شفاعت. باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
1
1
به نظرمن هرمشکلی ویا هرناراحتی وبیماری ای که داشته باشیم تنها باید ازخود خداوندطلب کنیم وقتی که خداوند ازرگ گردن به ما نزدیک تراست دیگرنیازی به واسطه نیست مرده نمیتواندبرای خودش کاری انجام دهد دیگه بیاد مریض مارو شفا بده اینا همش شرکه تنها بایدازخداوند طلب کنیم.
پاسخ ها
بهار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
هم همین عقیده ررو داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
4
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

السلام علیک یا امام حسین جانم
به خدا معجزه و شفا دروغ نیست، کافییییه صداشون کنی
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
4
انسان تنها همین جسم خاکی نیست.باید همیشه اماده رفتن بود.مردن واقعیت است که شاید قبولش برایمان درد اور باشد
زهرا غلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
2
این که معجزه ای شده این از کرم خداوند است پس نباید شک داشت من ازخداوند مهربان میخوام آرزوی هر که مشکل داره برابرده کنه چون فقط خدای مهربان است که به داد بنده هایش میرسه خدایا ازت ممنونم وشکر میگم تورا که هستی ومارا تنها نمیزاری خدایا شکر خدایا شکر
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
1
2
عالی بود خدایا ایمان و به قلبم برگردون
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
1
عالی بود خدایا ایمان و به قلبم برگردون
فرزانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
4
عالی بود خدایا ایمان و به قلبم برگردون منم دکترا گفتن شیمی درمانی باید بکنم خدا شفام داد
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
2
این درسته که شهدا واسطه شفا و حاجت روایی ما میشن یکی ار بزرگان فرمودن که ابرو مندان نزد خدا واسطه کنید و حاچت خود را بخواهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
0
2
اون که میگه اینا (اثرات ماورایی)خرافه پرستیه چرا وچرا قدرت نداره که فکرکنه خودش دچارخرافه پرستی ضد ماورایی شده.
....مگر اینکه تبلیغات دشمن صاحب زر و زور و تزویر روش اثرکرده و چون ضد انقلاب هست ازنام بزرگ شهید جهان آرا وحشت داشته و دنبال مطلک گویی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
1
باسلام مطالبتون خیلی آموزنده بود ماهرچه داریم از ایمه اطهارداریم هرچی خواستم گرفتم سلامتی باور.ایمان.کار.همسر.فرزندباایمان.خداوند به خاطر شهدا عاقبت بخیرمون کنه بزرگترین آرزوم اینه که امام رضاع رو بریم زیارت کنم السلام علیک یاقریب القربا ..ابراهیم از تبریز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
1
آشنایی که میگن فقط ازخدابایدچیژی روبخواهیم بایدبگم خداتوقرانش گفته کسایی مثل پیامبرو،واسطه قراربدین تابراتون دعاکنن ،ممکنه بگن پیامبرم یه انسانه که الان مرده ونمیتونه دعاکنه درجواب بایدبگم ماچطوربرای مرده هامون فاتحه میخونیم وبه اونامیرسه ،نمیشه اونام برای مادعا کنن واجابت بشه این یه رابطه دوطرفه ست
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
1
سلام خدمت دوستان بدون شک همه چیز دست خداست خوده من سال۱۳۸۵از ماموریت ساوه به سمت تهران بودم که ماشینم چپ کرده ماشین خیلی داغون شده بود ولی من بطور معجزه آسائی زنده موندن درست سه هفته بعد در همون جاده ساوه ماشین پژویی با سه سرنشین در فاصلیه زیادی از جاده ت ماشین خواب بودن که یه کامیون ده تنی که رانندش خواب بود از جاده منحرف میشه و ماشین و اون سه سر نشین و له میکنی و میکشه ولی اینو بدونید گاهی اوقات خدا برای استجابت دعا و حاجات ما وسیله ای قرار میدهد.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
1
...زیر بیدی بودیم.برگی از شاخه ی بالای سرم،چیدم وگفتم،چشم را باز کنید آیتی بهتر ازاین می خواهید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
0
1
سلام.خدا.مرحوم.حسینعلی.فراتی.را.رحمت.کند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
1
با سلام به نظر من اینها همه واقعیتهای زندگی هستش که ما عبرتی از اینها بگیر اینها همه تلنگوری هستش برای ما بنده های نا سپاس خدا خداوند خودش در قران فرموده که ائمه رو واسته قرار بدید پس به هیچ وجه نمیشه انکار کرد که معجزات دروغ وخرافه پرستی هستش امیدوارم همی ما عاقبت به خیر باشیم و شهدا شفیع ما باشن الهی امین
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
عالی بود
نادیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
1
سلام
نمیتونم دقیقا بگم که نظرم در خصوص اون ماجراها چی هست!
اما من شاهد خدایی هستم که روزی صد معجزه از اون میبینم.
کرامت خدا رو تا حدی تو زندگی شخصی ام شاهد بودم که حالا فقط با یاد و ذکر اونه که آرامش کسب میکنم.
ashkan
|
United Kingdom
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
4
0
خیلی زشته که با وجو این همه کتاب علمی و فلسفی و جهانی پر از دروغ ، این دروغ هارو باور کنیم
مامان مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
0
4
دو چیز افسونم کرد خدایی که نمی بینم و هست و رنگ آبی آسمان که می بینم و نیست...
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
0
1
معجزات هیچوقت دروغ نبودن
داریوش
|
Italy
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۵
0
1
تا گرفتار بلایی نشدی و بیچاره شدی. ندانی که آه گوشه نشینان رفع صد بلا کند. دنیا همین چرت و پرت و ماشین و خانه و دارایی نیست تو ایتالیا زندگی میکنم. در هر جای دنیا که باشی حساب کتابی است. افرینده ای دانا و توانا که فرمول ریاضیاتش بس دقیق است که در فکر تو هرگز نمیگنجد...جهان سومی ساده و بی آلایش بهتر از جهان اول غرق کاپیتالیسم است
هاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
0
1
نمیدونم چی بگم من ادم زود باوری هستم اما اینا تو مغزم نگنجید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
1
2
خرد یا خرافات متاسفم که ما ایرانی ها خرافات را بر خرد ترجیح میدهیم
میلاد
|
United Kingdom
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
1
تا کی خرافات شماها رو باید باور کنیم
بخدا اینها همش توهمه وقتی از چیزی بترسی
نیاز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
1
خدا قوت
شهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
1
عقیده ونظر هرکس مهمه ما نباید به عقاید همدیگر توهین کنیم باز از این مطلبها بگذارید
ناشناس ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
1
بسیار عالی لذت بردم. من یک تبعه خارجی، خبرنگار و مترجم و نویسنده هستم دیده ام امثال این وقایع را و ایمان دارم به خدا و اهل بیت و شهدا و قبول دارم آنچه نوشته اید. برای بهبود اخلاق مردم باید این مطالب یادآوری شود. ممنونم
فاطمه و حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
1
ممنون از مطالب خوبتون.خدا به هممون کمک کنه که اون دنیا شرمنده نباشیم و حسرت نخوریم که چرا اونجور نبودیم که خدا و ائمه و شهدا میخواستن که باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
1
اقا من یه سوال داشتم اگه خواب ببینی یکی از بد ترین مردم جهان شدی حکمش چیه
نقی
|
United States
|
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
خداوند انشاالله همه ما را ادم کند
نقی
|
United States
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
خداوند انشاالله همه ما را ادم کند
نقی
|
United States
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
خداوند انشاالله همه ما را ادم کند
نقی
|
United States
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
1
خداوند انشاالله همه ما را ادم کند
نقی
|
United States
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
0
2
خداوند انشاالله همه ما را ادم کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
1
بسیارعالی بود
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
1
0
بر منکرش لعنت
خیلی متحول شدم، خوندن اینجور چیزا خیلی ب آدمای فهمیده تلنگر میزنه،آدمای نفهم و بی شعورم ک میزنن پای خرافات ک باید اینجور آدمارو ولشون کنین،اینا معلوم الحالن
مصطفی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
2
من به توانایی و دانایی خدا ایمان راسخ دارم، چون با تک تک سلول های بدنم بهش رسیدم اتفاقاتی معجزه وار برام افتاد که ... مهم نیست چی بود اینو بدونین من به معنای واقعی کلمه رفتم و برگشتم هنوزم بعد از چند ماه تو شوک هستم. بعد از اون تنها چیزی که تونست منو تو دنیا نگه داره و برگردونه به زندگی، قرآن و کلام خدا بود. هیچ مشاوری نتونست بفهمتم و درمانم کنه. فقط کلام خدا..
بعد از اون قرآن برام شد منبع واقعی هدایت و با ی دید دیگه خوندمش. همه ما قرآن میخونیم اما چه خوبه درک کنیم اونم با تمام وجود. دعوتتون می کنم به این آیات که نمونه ای از آگاهی و قدرت مخصوص خداست.. با دلتون بخونین..
سوره آل عمران
إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّی ۖ إِنَّکَ أَنتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ [35]
آن گاه که زن عمران گفت: پروردگارا، من عهد کردم فرزندی که در رحم دارم از فرزندی خود در راه خدمت تو آزاد گردانم، این عهد من بپذیر که تویی شنوا و آگاه.﴿٣۵﴾
فَلَمَّا وَضَعَتْهَا قَالَتْ رَبِّ إِنِّی وَضَعْتُهَا أُنثَىٰ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا وَضَعَتْ وَلَیْسَ الذَّکَرُ کَالْأُنثَىٰ ۖ وَإِنِّی سَمَّیْتُهَا مَرْیَمَ وَإِنِّی أُعِیذُهَا بِکَ وَذُرِّیَّتَهَا مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ [36]
و چون او را بزاد (از روی حسرت) گفت: پروردگارا، فرزندم دختر است!-و خدا بر آنچه او زاییده داناتر است-و پسر مانند دختر نخواهد بود، و من او را مریم نام نهادم و او و فرزندانش را از شرّ شیطان رانده شده در پناه تو آوردم.﴿٣۶﴾
فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَکَفَّلَهَا زَکَرِیَّا ۖ کُلَّمَا دَخَلَ عَلَیْهَا زَکَرِیَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقًا ۖ قَالَ یَا مَرْیَمُ أَنَّىٰ لَکِ هَٰذَا ۖ قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللَّهِ ۖ إِنَّ اللَّهَ یَرْزُقُ مَن یَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ [37]
پس خدا او را به نیکویی پذیرفت و به تربیتی نیکو پرورش داد و زکریّا را برای کفالت و نگهبانی او برگماشت؛ هر وقت زکریّا به صومعه عبادت مریم می‌آمد نزد او رزق شگفت آوری می‌یافت، گفت که ای مریم، این روزی از کجا برای تو می‌رسد؟ پاسخ داد که این از جانب خداست، همانا خدا به هر کس خواهد روزی بی‌حساب دهد.﴿٣٧﴾
هُنَالِکَ دَعَا زَکَرِیَّا رَبَّهُ ۖ قَالَ رَبِّ هَبْ لِی مِن لَّدُنکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً ۖ إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاءِ [38]
در آن هنگام زکریّا (که کرامت مریم مشاهده کرد) پروردگار خود را بخواند، گفت: پروردگارا، مرا (به لطف خویش) فرزندی پاک سرشت عطا فرما، که همانا تویی اجابت کننده دعا.﴿٣٨﴾
فَنَادَتْهُ الْمَلَائِکَةُ وَهُوَ قَائِمٌ یُصَلِّی فِی الْمِحْرَابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیَىٰ مُصَدِّقًا بِکَلِمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَسَیِّدًا وَحَصُورًا وَنَبِیًّا مِّنَ الصَّالِحِینَ [39]
پس فرشتگان زکریّا را ندا کردند هنگامی که در محراب عبادت به نماز ایستاده بود که همانا خدا تو را بشارت می‌دهد به (ولادت) یحیی، در حالی که او به کلمه خدا (یعنی نبوّت عیسی) گواهی دهد و او خود پیشوا و پارسا و پیغمبری از شایستگان است.﴿٣٩﴾
قَالَ رَبِّ أَنَّىٰ یَکُونُ لِی غُلَامٌ وَقَدْ بَلَغَنِیَ الْکِبَرُ وَامْرَأَتِی عَاقِرٌ ۖ قَالَ کَذَٰلِکَ اللَّهُ یَفْعَلُ مَا یَشَاءُ [40]
زکریّا عرض کرد: پروردگارا، چگونه مرا پسری تواند بود در حالی که مرا سن پیری رسیده و عیالم عجوزی نازاست؟ گفت: چنین است، خدا هر آنچه بخواهد انجام می دهد.
و...
قَالَتْ رَبِّ أَنَّىٰ یَکُونُ لِی وَلَدٌ وَلَمْ یَمْسَسْنِی بَشَرٌ ۖ قَالَ کَذَٰلِکِ اللَّهُ یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ ۚ إِذَا قَضَىٰ أَمْرًا فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُونُ [47]
مریم گفت: پروردگارا، مرا چگونه فرزندی تواند بود و حال آنکه با من مردی نزدیک نشده؟ گفت: چنین است (کار خدا)، خدا هر آنچه بخواهد می‌آفریند؛ چون مشیّت او به چیزی قرار گیرد، به محض اینکه گوید «موجود باش»، همان دم موجود می‌شود.﴿۴٧﴾
اینم بگم
خدا بارها گفته پرهیزکاران را دوست داره و در قرآن خیلی صحبت از پرهیزکاران شده اما براستی پرهیزکار کیست؟
من توی قرآن پیداش کردم آیه 177 سوره بقره. قطعا برای شما (کسی که با دلش به معرفت رسیده) کلید هدایته
لَيْسَ الْبِرَّ أَنْ تُوَلُّوا وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ لکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ الْکِتابِ وَ النَّبِيِّينَ وَ آتَي الْمالَ عَلي‏ حُبِّهِ ذَوِي الْقُرْبي‏ وَ الْيَتامي‏ وَ الْمَساکينَ وَ ابْنَ السَّبيلِ وَ السَّائِلينَ وَ فِي الرِّقابِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ وَ آتَي الزَّکاةَ وَ الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا وَ الصَّابِرينَ فِي الْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ حينَ الْبَأْسِ أُولئِکَ الَّذينَ صَدَقُوا وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ
تنها این که روی های خود را ( برای عبادت ) به سوی مشرق و مغرب بگردانید نیکی نیست ، و لکن نیکی حقیقی ( ایمان و رفتار ) کسی است که به خداوند و روز آخرت و فرشتگان و کتاب ( آسمانی ) و پیامبران ایمان آورد ( به مبدأ و معاد و اصول اعتقادی میان آن دو ایمان آورد ) و مال خود را با آنکه آن را دوست ( و بدان نیاز ) دارد روی محبت خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و در راه ماندگان و سائلان و در ( راه آزادی ) بردگان بدهد و نماز را برپا دارد و زکات بپردازد ، و ( وفای ) وفاداران به پیمان خویش آن گاه که پیمان بندند و به ویژه ( استقامت ) شکیبایان در سختی مالی و ضرر جسمی و هنگام جهاد است. آنها هستند که راست گفته اند و آنها هستند که پرهیزکارند.
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
1
خدایی خسته شدیم دیگه بسه بابا بسه تاکی خرافات تاکی مریضی تاکی حماقت الان شک نکنید همه اونا که اومدن این سایت رو بازدید کردن ونظرم دادن ترس،ازمرده وجنازه سرچ کردن و به اینجا رسیدن ازبس چرت وپرت شنیدیم ازبس خرافات شنیدیم از مرده میترسیم بابا بسه دیگه پرستاری میخونم ازترس رفتن بیمارستان و دیدن مرده دارم انصراف میدم برم شوهر کنم والا زدم سیم اخر
پاسخ ها
الهه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
حتما انصراف بدید چون شما یک انسان ناامید و بی اعتقاد هستید همچین آدمی انگیزه ای برای گذشت و فداکاری نداره اصلا به درد این شغل نمیخورید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
1
من نصف شب تنها اینا رو خوندم حالا چه جوری بخوابم از بچگی ....
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
1
هر کسی ازن خود شد یار من نظر هر کس محترمه
مدینه
|
Afghanistan
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
1
0
واقعا عالی بود
مدینه
|
Afghanistan
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
1
0
واقعا عالی بود انشاالله که خداوند متعال همه ما را هدایت فرماید. و عاقبت بخیر بگرداند. انشاءالله که به آبروی پیامبر و ائمه در هر دو دنیا خداوند مارا شرمنده رو سیاه نگرداند. آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
1
0
عالی ولی بعضی ها هم الکی
ابوالضل
|
Saudi Arabia
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
1
0
این دوست عزیز که به شنیدن صدای مردگان و واسطه قرار دادن شهیداناعتقادی ندارند سلفی هستندوچیزی بیشتر از این از ایشان انتظار نمی رود
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
خیلی خوب بود خیلی منقلب شدم. خدا ارحم الراحمین است امیدوارم که همه گناهکاران را ببخشه منم جزو اونا باشم. بازم از این داستان ها بذارید تا تلنگری باشه واسه کسانی که هنوز یه ذره ایمان دارند ته دلشون. ممنون
ثمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
1
0
عالی بود و خیلی دوست داشتم خیلی باور نکردنی بود من 14 سال دارم اما با این سن کم عاشق خواندن این مطالب هستم ...
mitra
|
United States
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
1
عالی بود،لطفا برای شادی روح پسر عموی من كه٢٧سال داشت وچن روز پیش فوت شده صلوات بفرستین
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
1
باید باور کرد باید به وجود خدا امان داشته باشید اینه همه هست هر که باور ندارد ایمان ضعیفی دارد خدا هست آن دنیا هست شب اول قبر است شفائ هست شهیدان زنده هستند کسانی که ایمان به خدا و وجود خدا ندارند باورشان کم است بله خدای داریم کارهای می کند که بنده اش مغزش بر عکس کار می کند وباورش خیلیخیلی خیلی سخت است و
خ ق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
1
همش که نه ولی به واسطه شدن شهدا واقعا اعتقاد دارم واینکه مرده ها هم متفاوتند می پذیرم ممنون
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
خیلی،خوب بود
نیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
0
منم خواب زیادمیبینم و همشون به واقعیت تبدیل میشه.پدرشوهرم سرطان داشت و زمین گیر شده بود همه ناراحتش بودیم دکترا جوابش کردن دیگه نمیتونست غذا بخوره حرف بزنه. ی شب خواب دیدم روی ایوان داره نماز میخونه و توی حیاط آب شفافی جریان داره همسرم داشت پتوهای پدرش میشست ولی آب چرکی نبود شفاف شفاف بود بعد دیدم پدرشوهرم تو خونه بامهمان ها نسشته بگو بخند میکنه مثل همیشه. تعبیرش شفا بود ولی یک ماه بعد خواب من فوت کردن. اصلا اهل نماز و دعا نبود ولی ی شب رفتیم سرقبرش بوی گل میداد. خدا هست ایمان ما نمونده همش بخاطر پول موقعیت چشم وهم چشمی زیبایی و چیزای مسخره ی پوچ
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
بروز رسانی هر چه زود تر بهتر .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
اونایی که ازاین حرفها میترسند باید بگویم انها ایمان ضعیفی دارن ودنیا را دودستی گرفته اند فکر میکنن اخرتی وجود ندارد اگر میدانستند اخرسر ممیرن از هیچی نمیترسیدن...درموردخواب کسی که فقط مرده مبیند باید بگویم انها به فاتح شما اهتیاج دارند واگر نمیشناسی در حق همشون فاتح بفرست چون شما دل پاکی دارید وبرای اینکه شما برای انها صلوات بفرستی صف میبندن انها در دنیای حق هستند ومیدانند فاتح چه کسی را خداوند قبول.میکند ودر.مورد تو هم هیچ شکی نیست پس تا میتوانی صلوات بفریت برای پدر من هم صلوات بفرست...ممنون
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
عالي بود.من که لذت بردم.برای منم از این چیزا پیش اومده.یه مردی تو محله ی ما بود که از همسرش جدا شده بود.بعد چندسال فوت کرد.وقتی جنازه رو برای آخرین بار به منزل مرحومه بردند،دیگه نتونستن بلندش کنن.وقتی به یه حاج آقایی گفتن.حاج آقا گفت یه کسی باید این مرحومه رو حلال کنه که جسد منتظر حلالیته.زنگ زدن خانمش اومد حلالش کرد.دوباره به راحتی تابوتو بلند کردن و رفتن بهشت زهرا
خدارفتگان همه رو بیامرزه.به فکر اون دنیامون باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
0
1
شهدا را مهمان کنیم با ذکر صواتی بر محمد و آل محمد
زهرا
|
United States
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
0
1
ب نظرمن اگ هرکسی ازته دلش دعاکنع ودلش پاک باشع قطعاخدای مهربون دعاشومستجاب میکنع
سما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
1
خدابه همه مارحم کنه وآبروی هیچ‌کس رونریزه مریض هاروشفابده بع عقل مابیفزاییه مارابه راه راست هدایت کنه همه ایناوقتی پیش میادکه‌به خدااعتمادقلبی داشته باشی وخودت بخوای
لا اله الاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
معجزه خداونددرهمه حال وهمیشه برای اهل ایمان اتفاق می افتدوشکاکان وبی ایمانان همیشه وجودداشته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
0
0
خدا هر ک رو بخاد هدایت میکنه و گرنه ....
مهران شجاعی
|
Bulgaria
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
بی گمان هرکس که باشد کارش از این ور درست
هیچ‌وقت اینقدر از آن ور نمیگوید دروغ
سمیه اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
عالی بود، برای سلامتی و عاقبت بخیری جوانان و آمرزش اموات خصوصا جوانان درگذشته صلوات بفرستین
فهیمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
واقعا منم خیلی لذت بردم الهی همیشه خداوند بزرگ ویکتا باشه هرکی درحق کسی بد میکنه وهمه دردو عذابی بهش میده الهی خدا به زودی به بدترین شکل مجازاتش کند الهی به امید خودت خدایا شکرت خودت یاریمون کن ودستمون رو بگیر روح همه شهیدان وهمه اموات مردگان روحشان شاد باشه هرکی هم گناه کرده الهی خدا ببخشتش الهی آمین
روح سبز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
تموم این چیز ها حقیقت داره. و چه بسا چیزهایی از این عجیب تر که برای انسان مثل یک راز باقی مانده. ممنون. و بدانیم که خداوند واقعا بزرگ است.
حوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
سلام عزیزان نه اینا خرافه نیست خدا وجود دارد معجزات هم وجود دارد من مادری هستم که دو فرزندم را از دست دادم دخترم پنج ساله و پسرم سه ساله خودت میداند چقدر رنج می کشم دائما خواب پسرم رو میبینم و از خداوند تشکر میکنم که حد اقل شبها میتونم با عزیزم باشم این خودش یکی از معجزات خداوند میباشد خدایا متشکرم
فاطے
|
United States
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
خوندن چنین مطالبی خیلی لذت بخشه باعث میشه ایمانمون و قلبمون به خدا نزدیک تر بشه خداقوت
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
1
البته که معجزه وجود داره.ولی اینکه این مطالبو اتفاقاتی که توو این سایت نوشته شده من درآوردی هستش یانه تا بازدید از سایت بیشتر شه...جای شک داره....بعضیها مریضن با اهداف خاصی قصه میسازن
فریبا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
ایمان هر کس باید قلبی باشد من از ته قلبم به خدا و پیامبران اعتقاد دارم همیشه سالی ۲ تا ۳ بار می رم حرم امام رضا هر جا می رم امام زاده ای میبینم یا می رم زیارت یا با دیدن اسمشان دعا میکنم برای بچه هام و تمام آنهایی که حاجتی دارند باید دل پاک باشه و اعتقاد داشته باشیم
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
0
0
به خوبی پروردگار عالم ایمان داشته باشید............. ایمان .......
خدا بدی ها و زشتی هارو دوست نداره....
عاقبت نیک برای پرهیزکاران هست ... اونایی که تو تنهایی شون هم گناه نمی کنن...یک بار بیشتر تو این دنیا زندگی نمی کنیم، شدیدا توصیه می کنم با هر دین و مسلک و مذهبی هستین برای یک بار هم که شده، عشق بازی با خدا رو تجربه کنید... شیرینیش رو حس کنید...
لذت دو رکعت نماز خوندن تو تنهایی و درد دل کردن با او...
عشق بازی با هزارتا دختر یا پسر و توی پول غلط خوردن ذره ای به لحظه ای با خدا بودن و عشق بازی با لایتناهی کیف نمی ده...
من هر دوش رو تجربه کردم
اگه این کار رو کردین و لذت بردین، برای منم دعا کنید عاشق تر بشم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
1
دوستای عزیز ازچی میترسین مگه ماها نمیمیریم خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه دوستای عزیز من خودم خیلی معجزات خدا رو لمس کردم یه بار که مشکلی داشتیت به خدا پیغمبر وامامان وباب الحوائج توسل شین ببین چی میشه اما خلوص نیت داشته باشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
1
ممنونم عالی بودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
1
تو داستان هاتون زنها گناهکارند و.مردها معطر خوب
ااف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
1
0
خدایا مملکت رو از خرافات و جهالت نجات بده ،دیگه بسه این همه خرافات
مهدی سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
خداانشاالله همه مارو هدایت کنه
برادران و خواهران من...میخوام یکی از معجزات خدا رو باچشم خودتون ببینیدو درک کنین
چون من امتحان کردم و دیدم..
دوستان کافیه فقد۱۴روز به یاد ۱۴معصوم نگاهتونو از هر نامحرمی بپوشونید گوشتون و زبونتونو از هر الودگی ببندیدو باز نکنیند.اگرمعجزه رو باچشم خودتون در بیداری ندیدیو متوجه نشدین.در همین شب عزیز ،هرشب به من لعنت بفرستین.برادران و خواهران من ،یکبارم که شده امتحان کنین فکر میکنم درخواست زیادی نیست ،چونک به من گفتنو انجام دادم و رسیدم:)دقیقا همین حرفو یک بنده خدا گف ب من،ومن هم به شما میگم فقد امیدوارم واقعاسره قولتون بمونید.یاعلی مدد.التماس دعا دوستان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین