کد خبر: ۱۷۵۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴

پتروشیمی مقصر افزایش قیمت لبنیات !

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس اتحادیه دامداران در این برنامه گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که از ششم تیر 91 با وزارت صنعت و تجارت منعقد شد حداکثر قیمت هر کیلو گرم شیر خام 3.5 درصد چربی برای کارخانجات 930 تومان اعلام شد، حتی در بسیاری از استان‌ها کارخانجات قیمت شیر را خیلی ارزانتر و با قیمت 670 از دامداران خریداری کردند.


سلطانی افزود: در استانی مانند اردبیل قیمت شیر خام از 600 تومان نیز پائین تر بوده است. همچنین متوسط کشوری قیمت شیر تحویلی به کارخانجات 750 تومان است.


وی با انتقاد از سازمان حمایت گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که شیر 3.2 درصد چربی از دامدار با قیمت 930 خریداری می‌شود ولی از طرف دیگر سازمان حمایت شیر با 3 درصد چربی را 1800 اعلام کرده است.


سلطانی با غیرمعقول خواندن قیمت فعلی لبنیات اظهار کرد: اختلاف بسیار زیادی بین قیمت شیر دامداران و قیمت های کارخانه وجود دارد که این اختلاف به هیچ عنوان معقول نیست.


باکری دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی نیز که در برنامه تلویزیونی پایش سخن می‌گفت، در پاسخ به اظهارات سلطانی گفت: آقای سلطانی دامداری های سنتی و نیمه صنعتی را نمایندگی می‌کند اما کارخانجات بزرگ لبنی از گاوداری های صنعتی شیر می‌خرند و قیمت شیر خریداری شده از دامداری های صنعتی 1100 تومان است که این شیرها بار میکروبی زیر یکصدهزار دارند اما شیرهای دامداری های سنتی بار میکروبی زیر یک میلیون دارند ولی در عین حال هر دو نوع شیر خریداری شده درصد چربی ثابتی دارند.


وی گفت: اکنون قرار است بر اساس تفاهم نامه‌های منعقده با وزارت صنعت و معدن دامداری‌های صنعتی هم نهاده‌های دامی دریافت کنند که تا این لحظه قراردهای کامل فی مابین هنوز منعقد نشده و هنوز خوراک دامی تحویل دامداری های صنعتی نشده است.


باکری معتقد است تا موقعی که نهاده‌های دامی توسط شرکت پیشتیبانی فراورده و نهاده های دامی ، خوراک دامهای گاوداری های صنعتی را تامین نکنند مطمئناً قیمت شیر تحویلی این مجتمع های صنعتی 930 تومان نخواهد شد.


باکری نیز علت اصلی افزایش قیمت لبنیات را افزایش قیمت مواد پتروشیمی و بسته بندی دانست و گفت: افزایش قیمت لبنیات در دو یا سه هفته اخیر مربوط به تغییرات شدیدی است که در دو یا سه هفته اخیر در قیمت مواد پتروشیمی و مواد پلاستیکی اتفاق افتاده است و قیمت مواد بسته بندی جهشی قابل توجه داشته که مسئولین هم در جریان هستند.


به گزارش ایسنا،رییس انجمن فراورده های لبنی گفت: من تغییرات قیمت مواد پلاستیکی از فروردین سال 91 تا 19 مهر را به سازملان حمایت دادم که تغییرات زیاد است مثلا قیمت یک بسته بندی پلاستیکی از 340 تومان در ماه گذشته به 700 تومان رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین