کد خبر: ۱۷۵۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹

هیئت اعزامی پاپ با اسد ملاقات می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیات اعزامی ˈپاپ بندیکت شانزدهمˈ رهبر کاتولیک‌ های جهان روز سه شنبه پس از ورود به دمشق پایتخت سوریه با ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام دوشنبه شب تارنمای ˈان بی انˈ، این هیات در نظر دارد تا در این سفر ضمن اعلام همبستگی با مردم سوریه، وضعیت مسیحیان سوری را با توجه به بحران جاری در این کشور بررسی کند.

از جمعیت 23 میلیونی سوریه ، 10 درصد را مسیحیان تشکیل می دهند که تقریبا در بیشتر مناطق این کشور پراکنده هستند و از سالیان دور در کنار سایر اقوام و پیروان مذاهب و ادیان بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند.

در جریان تحولات و رویدادهای 19 ماه گذشته سوریه، جامعه 10 درصدی مسیحیان این کشور نیز مانند برخی دیگر یکی از طرف ها از گزند تروریست ها و افراد مهاجم و مسلح در امان نمانده اند.

از نظر کارشناسان سیاسی ، اقدام پاپ در اعزام هیات و نماینده ویژه به سوریه یک ماه پس از سفر به لبنان و اشاره به تحولات سوریه و قرار دادن آن به عنوان یکی از محورهای سخنرانی خود، پیامی واضح درباره موضوع سوریه به مردم این کشور است .

پاپ در جریان سفر سه روزه به لبنان خواستار توقف ارسال تسلیحات به سوریه شد و گفت: ارسال تسلیحات باید کاملا متوقف شود .

وی تاکید کرد که به جای ارسال سلاح که گناهی بزرگ به شمار می‌ آید، مناسب است که افکار صلح و محبت را به سوریه ارسال کنیم.

مسیحیان این کشور به عنوان اقلیتی جدا نشدنی از جامعه ، از ابتدای بحران با توجه به این که افراد مسلح و تروریست در پشت تحولات سوریه قرار داشتند، با هوشیاری خط خود را از آنها جدا کرده و مواضع مستقلی همراه با دیگر اقشار و گروه های سوریه گرفتند و از دولت این کشور حمایت کردند.

در چنین اوضاعی از دیدگاه تحلیلگران سیاسی مسایل سوریه، در ماه های اخیر یکی از نگرانی های عمده واتیکان در ارتباط با ادامه بحران در سوریه وضعیت و سرنوشت مسیحیان مقیم این کشور و نوع برخورد با آنان از سوی برخی گروه های تندرو و سلفی و افراد مسلحی است که به هیچ اصول و قاعده ای پایبند نیستند.

در همین ارتباط پاپ بندیکت شانزدهم در جریان سفر به لبنان خاطر نشان کرد که ادامه درگیری ها در سوریه و احتمال روی کار آمدن اسلامگرایان افراطی (سلفی ها) ممکن است جان مسیحیان مقیم این کشور را نیز به خطر افتد.

ˈˈتراچیزیو برتونه ˈ کاردینال واتیکان نیز در ارتباط با این موضوع با تاکید بر این که همه اسقف ‌ها از اعزام پاپ به سوریه حمایت می کنند، افزود : ما نمی ‌توانیم به سادگی شاهد یک تراژدی باشیم که در سوریه رخ می‌ دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین