کد خبر: ۱۷۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶

سفیر ایران در استکهلم با وزیر امورخارجه سوئد دیدار کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم عصر روز دوشنبه با وزیر امور خارجه سوئد دیدار و درباره موضوعات مختلف دوجانبه و بین المللی با وی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد، ˈحمیدرضا شاکری نیاسرˈ در ابتدای این دیدار با اشاره به تاریخ کهن سرزمین ایران و غنای تمدن و فرهنگ ایرانی، تجربیات تاریخی ایرانیان در گذر از تنگناها و حل مشکلات پیش آمده در طول زمان را، راهگشای امروز ملت ایران خواند و تاکید کرد: به حول و قوه الهی، ملت سرافراز و دولت اسلامی ایران بر مسائل پیش رو فائق خواهند آمد.

وی همچنین به مذاکرات تلفنی مقام سوئدی با وزیرامور خارجه کشورمان اشاره و نقش این گفت و گوها در مناسبات فی مابین را مثبت ارزیابی کرد و ضرورت استمرار این روند را خاطر نشان کرد.

سفیر کشورمان در ادامه با قدردانی از ˈمواضع متعادل دولت و ملت سوئد نسبت به ایران بخصوص مواضع کارل بیلت وزیر امورخارجه در ارتباط با برخی از زوایای تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشورمانˈ، تاثیرات سوء تحریم های فراقطعنامه ای بر زندگی مردم عادی ایران را برشمرد و ناعادلانه بودن آنها را متذکر شد.

شاکری در خصوص مواضع کشورمان در ارتباط با انرژی هسته ای به فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت تولید سلاح هسته ای، بعنوان فصل الخطاب اشاره کرد.

وی در موضوع سوریه نیز بر حمایت کامل ایران از ابتکارات و اقدامات مورد توافق ˈاخضر ابراهیمیˈ نماینده سازمان ملل با دولت سوریه در جهت منافع مردم آن کشور، تاکید کرد.

ˈکارل بیلتˈ وزیر امورخارجه سوئد نیز در این دیدار با اشاره به جمعیت یکصد هزار نفری ایرانیان مقیم سوئد و مشارکت فعال آنان در روند توسعه کشورش، از استمرار ارتباطات خانوادگی ایرانیان با بستگان شان در ایران ابراز خرسندی نمود. 

وی همچنین بر تعهد دولت سوئد نسبت به ادامه گفت و گوها با ایران در مسایل مورد علاقه طرفین و نیز علاقه مندی مقامات وزارتخانه تحت مدیریتش نسبت به ادامه رایزنی با همتایان ایرانی شان تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین