کد خبر: ۱۷۵۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹

پسر۲۰ساله، سرکرده باند تبهکاري

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چندي قبل افسران پليس آگاهي پايتخت به اطلاعاتي دست يافتند که از فعاليت يک باند حرفه اي تبهکاري در شرق تهران حکايت داشت. از آن جا که چند نفر از مالباختگان چهره تبهکاران را ديده و به خاطر سپرده بودند، چهره نگاري از سارقان به عنوان نخستين راهکار در دستور کار افسران پليس قرار گرفت. در همين حال چون اقدامات اين باند شاخه هاي مختلفي را در بر مي گرفت، دايره هاي مختلف در زمينه مبارزه با سرقت موتورسيکلت، خودرو، کيف قاپي، زورگيري و ... فعال شدند.

يک ماه پس از آغاز تحقيقات، زني نزد ماموران رفت و با گزارش سرقت خودروي ماکسيمايش از آنان کمک خواست. به اين ترتيب مشخصات خودروي مسروقه در فهرست خودروهاي مسروقه ثبت و تلاش ها براي يافتن آن آغاز شد. سه روز بعد از ثبت اظهارات اين زن، ماموران گشت کلانتري فرجام حين گشت زني در اطراف جنگل لويزان با يک خودروي ماکسيما رو به رو شدند. مشخصات اين خودرو با خودروي مسروقه، مطابقت داشت. به اين ترتيب ماموران ماکسيما را متوقف و سرنشينان آن را دستگير کردند. دو متهم به نام هاي «م» و «س» در بازجويي ها اتهام سرقت ماکسيما و عضويت در باند تبهکاري را پذيرفتند و پشت پرده فعاليت ديگر اعضاي باند را برملا کردند.

چند روز بعد دو عضو ديگر اين گروه به نام هاي «ح» و «الف» در حالي که سوار يک دستگاه تويوتا کمري مسروقه در حال مصرف موادمخدر بودند، بازداشت شدند. در حالي که مالکان ماکسيما و تويوتا کمري در مواجهه حضوري با دستگيرشدگان، آنها را به عنوان سارقان خودرويشان شناسايي کردند، نتايج تحقيقات از ۴متهم نشان مي داد آن ها در ده ها فقره سرقت و زورگيري ديگر نيز دست داشته اند و سرکرده اصلي باند جوان ۲۰ساله اي به نام «م» است.

به گزارش خراسان،از اين رو دستگيري وي در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام او در منطقه نظام آباد دستگير شد. در بازجويي هاي فني - پليسي از متهمان مشخص شد، آن ها سوار بر خودرو يا موتورسيکلت در خيابان ها پرسه مي زدند و دختر يا پسرهاي جوان را به عنوان مسافر سوار مي کردند و در طول مسير با تهديد چاقو از آنان زورگيري مي کردند. همچنين فاش شد آن ها تاکنون چندين مرتبه با ايجاد تصادف هاي صوري از شهروندان زورگيري کرده اند. بر اساس اين گزارش قرار است اعضاي اين باند به زودي در مجتمع قضايي بعثت محاکمه شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین