کد خبر: ۱۷۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶
نشست ویژه پیگیری حادثه «واژگونی اتوبوس راهیان نور» برگزار شد

رییس کل دادگستری خوزستان اعلام کرد: برخورد قانونی با عاملان حرکت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر الفت، رییس کل دادگستری استان خوزستان در این نشست ضمن تسلیت به بازماندگان کشته شدگان این حادثه، اظهار کرد: ریاست قوه قضاییه دستور دادند تا این موضوع و ابعاد و زوایای آن به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد. این حادثه دلخراش علاوه بر جریحه دار کردن دل‌های مردم شهید پرور کشور، سازمان ها و ادارات استان خوزستان را نیز درگیر خود کرده است.

وی با تقدیر از زحمات صورت گرفته از سوی مسؤولان برای نجات جان بازماندگان این حادثه، افزود: به رغم همه کمبودهای موجود در منطقه، مسؤولان عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند و توانستند جان سایر آسیب‌دیدگان را حفظ کنند.

الفت تصریح کرد: برای روشن شدن موضوع این پرونده، باید در خصوص هماهنگی های انجام شده میان اعزام کنندگان کاروان، مسؤولان راه و ترابری، پلیس راه، هواشناسی، امداد جاده‌ای و سایر دستگاه‌ها بررسی جمعی صورت گیرد و مشخص شود که اهمال از کدام ناحیه بوده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: محور ایذه - شهرکرد با توجه به پیچ و خم های موجود در جاده، خطرناک است و متاسفانه به علت حرکت اتوبوس در شب و لغزندگی جاده، راننده در کنترل اتوبوس دچار مشکل شده و این حادثه روی داده است.

الفت با بیان اینکه حرکت اتوبوس در شب طبق مصوبه ستاد راهیان نور ممنوع است، گفت: بعد از بررسی موضوع، با مسؤولان هماهنگ کننده سفر که اتوبوس را در شب حرکت داده‌اند برخورد قانونی خواهد شد. این موضوع در استان خوزستان قطعاً پیگیری می‌شود و انتظار داریم در استان چهارمحال و بختیاری نیز با همین دقت بررسی شود تا اگر اهمال در انتخاب وسیله نقلیه و یا عدم هماهنگی از سوی برگزار کنندگان این سفر بوده است، خاطیان پرونده مشخص شوند.

وی افزود: مسؤولان باید با دقت بهتری ابزار و امکانات موجود را مدیریت کنند تا در صورت وقوع حوادث مشابه، شاهد آثار دلخراش کمتری باشیم. مردم کشور ما انسان های نجیبی هستند و شاید اگر این اتفاق در نقطه دیگری از دنیا رخ می داد، برخورد دیگری با مسؤولان خاطی داشتند. از سوی دیگر، مسؤولان محلی نیز با سعه صدر توانستند این حادثه را با وجود امکانات ناکافی مدیریت کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان خواستار توجه بیشتر مسؤولان کشور از جمله وزیر راه به حوادث جاده ای شد و گفت: امیدواریم در آینده اصلاح رفتاری داشته باشیم و به وظایفمان بهتر و دقیق تر رسیدگی کنیم تا بیش از پیش شاهد رضایتمندی مردم انقلابی، دلسوز، متدین و فداکار کشور باشیم.
به گزارش ایسنا رئیس دادگستری شهرستان ایذه نیز در این نشست با اشاره به نامناسب بودن جاده های این محور، گفت: حادثه اخیر اولین حادثه به وقوع پیوسته در این محور نیست و به نظر نمی رسد آخرین حادثه باشد.

ممبینی افزود: این محور یکی از جاده های پر ترافیک کشور و محل تردد وسایل نقلیه قطب صنعتی کشور است. باتوجه به این که این جاده در زمان جنگ احداث شده است، از استانداردهای لازم برخوردار نیست، اگرچه در این مدت اقدامات قابل توجهی از سوی مسؤولان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طبق اعلام نظر کارشناسان نیروی انتظامی، علت این حادثه که هنگام بازگشت کاروان راهیان نور در روستای موزرم اتفاق افتاد، ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به سبب تخطی از سرعت مطمئنه بر سر پیچ و لغزنده بودن جاده و در نتیجه، واژگون شدن اتوبوس عنوان شده است.

به گفته وی اقدامات خوبی برای اصلاح این محور صورت گرفته است؛ اما، همچنان نقاط حادثه خیز زیادی در این محور وجود دارد که امیدواریم اقدامات موثری در این زمینه صورت گیرد.

در ادامه سایر مسؤولان حاضر در نشست، سخنانی را در این خصوص بیان کردند. همچنین رئیس کل دادگستری استان خوزستان به همراه معاونان خود و مسؤولان قضایی، انتظامی، امنیتی و اجرایی استان شهرستان ایذه و بخش دهدز، از محل حادثه بازدید کردند و از نزدیک موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین