کد خبر: ۱۷۵۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۹

دولت بیکاری استان را چاره کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی با داشتن بیشترین آمار تحصیلکردگان دانشگاهی با مشکل جدی بیکاری مواجه است.

امیری به ایلنا گفت: براساس گزارش‌های رسمی منتشرشده میزان تحصیلکردگان بیکار در استان خراسان شمالی بیشتر از حد نرمال کشوری است. 

وی خواستار توجه بیشتر مسولان نسبت به توسعه پرو‌ژه‌های اقتصادی در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان خراسان شمالی شد و گفت: مشکل اشتغال از طریق سرمایه گذاری حل و فصل می‌شود. 

این فعال کارگری گفت: در حال حاضر استان خراسان شمالی چند کارخانه بالادستی در زمینه تولید فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی فعالیت دارند که دولت می‌تواند با حمایت از شکل گیری صنایع پایین دستی و وابسته به این کارخانه‌ها به ایجاد اشتغال در استان کمک کند. 

مسئول شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و نقاط خوش آب وهوا متعدد در این استان، گفت: با سرمایه گذاری در صنعت گردشگری نیز می‌توان به رونق استان کمک کرد. 

امیری در عین حال خواستار حمایت بیشتر دولت از اشتغال موجود در استان شد و گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی استان خراسان شمالی نیز با مشکل کمبود نقدینگی و گران شدن مواد اولیه مواجه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین