کد خبر: ۱۷۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

هزینه ۱۴۰میلیاردی برای هیچ!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمداکبر چاکرزهی پیش از ظهر امروز در جمع مردم، معتمدان و ریش سفیدان شهرستان سراوان با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه وی اظهار داشت: یکی از ضروریت‌ها و اولویت‌های شهرستان مرزی سراوان، از بین بردن مشاغل کاذب در منطقه است.

وی گفت: امروز نیاز و ضرورت مردم اشتغال بوده و ضروری است از انرژی جوان به عنوان یک فرصت نگاه و استفاده شود.

فرماندار سراوان افزود: کارآفرینی با وقوع جرم رابطه معکوسی دارد و به عنوان محدود کننده روابط بزهکارانه و مجرمانه محسوب می‌شود.

چاکرزهی سراوان را مستعد کشاورزی دانست و بیان کرد: کشاورزی در این منطقه به دلیل وجود مزارع و دشت‌های حاصلخیز از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید با ایجاد گلخانه و استفاده از روش‌های کشاورزی‌ نوین برای ایجاد توسعه و توان تولید و تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تلاش شود.

وی ادامه داد: تحریم‌های علیه کشورمان موجب افزایش رویه و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی شده است و کشاورزی موجب کاهش وابستگی به نفت و کاهش اثرات تحریم‌ها می‌شود.

فرماندار سراوان در ادامه نکته دوم اولویت به امور شهرستان را ساماندهی مرز عنوان کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود مرز برای مردم فرصت است نه تهدید، بسیار شنیده شده است لذا اکنون وقت عمل است.

چاکرزهی تصریح کرد: مصوبه شعاع 20 کیلومتری و حذف قوانین سختگیرانه برای تسهیل و سهولت مبادله کالا باید در صدر کارها قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان سراوان به معادن غنی گرانیت در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: فراهم نبودن زیر ساخت‌ها به ویژه راه دسترسی از اولویت مشکلات این منابع خدادای است، این منابع توانایی‌های زیادی در ایجاد اشتغال پایدار و رشد و توسعه منطقه دارد.

به گزارش فارس،وی به توان، ظرفیت و راه‌های رفع نارسایی‌ها در حوزه تاریخ و میراث فرهنگی سراوان اشاره کرد و افزود: 420 اثر فرهنگی تاریخی در این شهر به ثبت رسیده و این نشان دهنده یک ظرفیت عالی و نمونه در امر گردشگری است.

فرماندار سراوان بیان کرد: سفال کلپورگان سراوان که قدمت تولید آن به 7 هزار سال باز می‌گردد، هنوز فعال است.

چاکرزهی ادامه داد: رفع موانع در ارتباط با اختصاص امتیاز و فراهم آوردن زمینه راه‌های دسترسی برای جذب گردشگر و توریست و همچنین آغاز فصل‌های کاوش اثرهای تاریخی است که مجموع اینها منتج به ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.

وی در مورد عدم افتتاح فرودگاه سراوان نیز گفت: فقدان راه‌اندازی فرودگاهی که بیش از 140 میلیارد ریال هزینه در بر داشته به علت نبود هواپیما است که که هنوز شرایط استقرار آن در این منطقه فراهم نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین