آفتابنیوز : 
اين فيلمساز با تاکيد بر اينکه اعتراضات هنرمندان به چرخه اكران است اظهار داشت: البته بيان دلسوزانه و دوستانه كارگردانها ممكن است با سوء تعبيرهايي استفادههاي ديگري هم بشود، بنابراين بايد هوشيار باشيم خودمان عامدانه اين كشتي را در مسير طوفان قرار ندهيم در عين حال كه معتقدم حساسيت دوستان كارگردان نشان از جايگاه رفيع سينماي فرهنگي و شان آن دارد.اما همواره بايد اين نكته را به خود متذكر شويم سينما يك پديدهي متكثر است و هر كدام از اجزاي آن بايد در مسير طبيعي خودشان قرار داشته باشند تا سينماي بالندهاي از وضوح فرهنگي برخوردار و از نظر كاركردهاي اقتصادي نيرومند داشته باشيم.
عليرضا رئيسيان معتقد است: بايد تناسب را هوشيارانه بين ظرفيت نمايشي فيلمهاي با ساختار مخاطب پسند و فيلمهايي با كاركرد هنري (كه در اين دوره نشان دادن مخاطب بسيار دارند) بوجود آوريم.
رئيس كانون کارگردانان افزود: ما هم به نواقص آئيننامه شوراي صنفي واقف هستيم و آسيب شناسي آن را خيلي زودتر تشخيص داديم و هم اكنون از مسيرهاي قانوني در حال پيگيري هستيم، چون اعتقاد نداريم بر هم زدن وضع موجود به وضع ايدهآل منجر ميشود . بلكه تجربه نشان داده است تصحيح وضع موجود به نتيجه مطلوبتر منتهي خواهد شد، البته اين وضعيت فقط متوجه نمايش نيست بلكه در توليدات هم بايد بازنگري شود زمانيكه توليدات صورت گرفت و نسبت اكران تراكم بيش از حدي اتفاق افتاد، خواهناخواه هيجانات طبيعي سازندگان منجر به رفتارهاي اعتراض گونه ميشود.
رئيسيان تاكيد كرد: وظيفه دولت است كه يك بار سناريوي توليد، توزيع و نمايش را نه در تعاريف بلكه در نحوه اجرا كردن به چيدمان نزديك به واقعيت و مطلوبتر براي پيشبرد سينماي ايران برساند.
وي در ادامه از اعلام آمادگي كانون كارگردانان براي ارائهي نظرات كارشناسي خبر داد و گفت: فكر ميكنم ميتوان به يك راه حل معقول و قابل دسترس در فرايند اين موضوع رسيد.
وي در پاسخ به اينكه آيا تا كنون كانون نظرات خود را پيرامون نحوهي اكران فيلمهاي فرهنگي مطرح كرده است گفت: طي پيشنهاد چهار مادهاي از طرف كانون نظرات خود را در مورد تصحيح آئيننامه شوراي صنفي به شوراي عالي نمايش و مدير كل ادارهي نظارت ارزشيابي اعلام كرديم و پيگير آن هستيم.
كارگردان «پرونده هاوانا» معتقد است: بازگشت به سالها قبل غير معقول و غيرممكن است. آزادي در توليد و نمايش اصلا موضوع مخاطرهآميز و نگرانكنندهاي نيست بلكه سوءاستفاده از آزادي و بهره بردن از حفرههايي كه به دليل بيتجربگي در آئيننامهها وجود دارد منشاء خطر جدي است.كمااينكه فكر ميكنم اعتراض آقاي مجيدي و ميركريمي قبل از اينكه به شوراي صنفي نمايش و قوانين مربوط به آن باشد به حوزهي هنري سازمان تبليغات برميگردد.
رئيسيان در ادامه زمان نمايش فيلمهاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: هر كدام از فيلمها ميتوانستند در زمان غير از تابستان وضعيت بهتري براي نمايش داشته باشند(زمان طولانيتر و سينماي بهتر) اما پخشكنندههاي آنها حتما با معادلاتي خاص تصميم گرفتند اين فيلمها را در نيمهي دوم تابستان به نمايش بگذارند. البته تاكيد ميكنم رشد غير منتظره مخاطب در برخورد با اين فيلمها امتياز بزرگي است و معادلات اكران را در وضعيت مخاطب كاملا دگرگون ميكند.
لازم به ذکر است: عليرضا رييسيان از مطبوعات درخواست کرد که فقط در صورت انتشار متن کامل اين مصاحبه ، از آن استفاده شود.