کد خبر: ۱۷۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
وزیر راه:

امسال 1.5 میلیون واحد مسکن مهر کشور افتتاح می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 4 میلیون و 120 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته حدود یک‌میلیون و 670 هزار واحد مسکن شهری و روستایی در کشور افتتاح شد.

وی ادامه داد: قصد داریم امسال تعداد 1.5 میلیون واحد مسکن مهر در بافت فرسوده، شهرهای زیر 25 هزار و بالای 25 هزار نفر و در شهر و روستاها افتتاح کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اگر این اتفاق مهم انجام شود تعداد 980 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی برای سال آینده باقی می‌ماند.



*افتتاح 62 هزار واحد مسکن گیلان در سال جاری

وی جمعیت گیلان را طبق سرشماری سال 85 تعداد 2 میلیون و 404 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت در قالب 670 هزار خانوار و 670 هزار واحد مسکونی است.

نیکزاد با بیان اینکه تعداد 167 هزار واحد مسکونی در دولت نهم و دهم در شهرها و روستاهای گیلان در حال احداث است، ابراز کرد: 30 درصد مجموع مسکن موجود در گیلان در دولت نهم و دهم ساخته شده و قصد داریم تا پایان عمر دولت دهم تعداد واحدهای مذکور را به پایان برسانیم.

وی به افتتاح 68 هزار واحد شهری و روستایی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال می‌خواهیم 62 هزار واحد مسکن شهری، روستایی، بافت فرسوده و خودمالک را در گیلان افتتاح کنیم و در این صورت 37 هزار واحد برای سال آینده باقی می‌ماند.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بالغ بر 12 هزار واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی گیلان تاکنون افتتاح شده است، بیان کرد: تعداد 50 هزار واحد باقی‌مانده است.

وی بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر گیلان را در رشت عنوان کرد و یادآور شد: بالغ بر 30 هزار واحد مسکن مهر در رشت در دست ساخت است.



*بررسی موضوع افزایش نرخ اقلام ساختمانی در کشور

نیکزاد درباره افزایش نرخ کالای ساختمانی ابراز کرد: یک گروه کارشناسی موضوع افزایش نرخ اقلام ساختمانی را بررسی می‌کند.

وی اضافه کرد: واحدهای مسکونی که در مرحله اسکلت‌بندی، سفت‌کاری و نازک‌کاری هستند تلاش می‌شود در موعد مقرر به پایان برسند.



*استاندار گیلان مشکل انتقالی‌های تهران به استان را برطرف کند

به گزارش فارس،وزیر راه و شهرسازی به مشکل کارمندان انتقالی از تهران به گیلان اشاره کرد و متذکر شد: این موضوع دو بار پیگیری شده و اختیار این امر به استاندار تفویض شده تا به هر صورت که می‌تواند این مشکل اجتماعی را برطرف کند زیرا این وعده دولت برای کسانی که از تهران منتقل می‌شوند است و به این تعهد پایبند هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
این افسانه مسکن مهر هم مانند افسانه های دونگ یی و جومونگ در این سرزمین افسانه ها خوب ترکانده است. در شهر ما که به کسی از این مسکنها داده نشده است.
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
اوه اوه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین