کد خبر: ۱۷۶۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۲

چرا خودروی چینی در صدا و سیما تبلیغ می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بخش خبری 20:30 در یک رپرتاژ آگهی تحت عنوان "خبر" به تبلیغ یک ماشین شاسی بلند چینی و امکانات آن پرداخت و مراسم رونمایی از آن را پخش نمود و این در حالیست که صدا و سیما در سال تولید ملی ، بنا بر بخشنامه های موجود ، اجازه تبلیغ کالاهای خارجی را حتی در باکس های تبلیغاتی خود ندارد! 

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با انتقاد از پخش خبر تبلیغی بخش خبری 20:30 صدا و سیما برای یک خودروی بنجل چینی گفت: در این شرایط که مشکلات تولیدی و اقتصادی داریم ، تبلیغ خودروهای تولید هر کشوری از جمله چین در صدا و سیما صحیح نیست ؛ خودرو سازی ما در حال حاضر مشکلات متعددی دارد ، از سویی مردم از قیمت بالای خودرو ناراضی هستند و خودرو سازان نیز دلایل خود را برای افزایش قیمت خودرو داخلی دارند .

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت آشفته بازار خودرو ، تبلیغ خودرو خارجی توسط صدا و سیما به هیچ وجه قابل دفاع نبوده و کار درستی نیست؛ نمی دانم با چه استدلالی واردات خودرو خارجی انجام می شود و از سویی در سال تولید ملی از سوی رسانه ملی برای این خودرو ها از جمله خودروی چینی تبلیغ انجام می گیرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع خودرو سازی در کشور به سامان نیست و انتظار نداریم در این اوضاع از یک سو واردات گسترده خودروی چینی انجام پذیرد و از سوی دیگر توسط صدا و سیما فضا برای ورود خودروهای چینی آماده شود ؛ به جای اینکه در سال تولید ملی به فکر تقویت تولیدات داخلی باشیم ، صحیح نیست که به تبلیغ خودرو خارجی بپردازیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از صدا و سیما انتظار داریم به تبلیغ محصولات ایرانی بپردازد و حتی در شبکه های برون مرزی نیز فقط محصولات داخلی را تبلیغ کند ؛ حتی اگر با مشکلات فعلی و تحریم روبرو هم نبودیم ، هیچ خودرو و کالای خارجی نباید از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغ شود.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید ملی نامگذاری کرده اند ، باید تمام حرکات و فرهنگسازی ها در جهت هدایت استفاده از محصولات داخلی و ایرانی باشد ، نه تبلیغات محصولات خارجی و صدا و سیما اشتباه خود را جبران کند.

لازم به ذکر است که بخش خبری 20:30 در تاریخ (91/8/7) در یک رپرتاژ آگهی تحت عنوان "خبر" به تبلیغ یک ماشین شاسی بلند چینی و امکانات آن پرداخت و مراسم رونمایی از آن را پخش نمود و این در حالیست که صدا و سیما در سال تولید ملی ، بنا بر بخشنامه های موجود ، اجازه تبلیغ کالاهای خارجی را حتی در باکس های تبلیغاتی خود ندارد!

همچنین در شرایطی که تولید برخی خودروهای با کیفیت داخلی کاهش و قیمت خودروهای با کیفیت وارداتی نیز افزایش یافته کارشناسان بر این باورند که در این شرایط فضا برای عرض اندام چینی‌ها در صنعت خودروی ایران فراهم شده است.

به گزارش اعتدال،در شش ماهه اخیر تولید خودروهای با کیفیت تولید داخل از جمله 206، مزدا 3 و تندر 90 با کاهش همراه بوده در مقابل اما تولید و واردات خودروهای چینی افزایش یافته به‌گونه‌ای که بر اساس آمار در شش ماهه نخست امسال واردات خودروهای چینی 170 و تولید برخی از این خودروها نیز تا 281 درصد رشد داشته است.

در این میان در چند ماهه اخیر قیمت خودروهای چینی افزایش قابل توجهی نیز در بازار ایران داشته است. کارشناسان معتقدند دلیل این موضوع نه افزایش کیفیت این خودروها بلکه کاهش تولید و عرضه خودروهای داخلی است.

نگاهی به جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل نیز این موضوع را تائید می‌کند به‌گونه‌ای که خودروهای چینی تولیدی در ایران معمولا در رتبه‌های میانی رو به پایین جدول رده‌بندی کیفی خودروها قرار دارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
مردم را "جیگر" فرض کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
چرا مثل هنگ کنگ بمدت 100 سال کشور را به چینی ها اجاره نمیدهید همه را راحت کنید.فکرشو بکن چی می شه؟همه مون سگ و گربه می خوریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
اخه چینی ها که نمیدونند تو ایران هیش کی تلویزیون نیگا نمیکنه. من خودم هیچ وقت تبلیغات به اینها نمیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
پیدا کنید پرتقال فروش و پورسانت بگیر را !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
این آقا کاسه داغتر از آش شده! بالاخره این ماشین تو ایران مونتاژ میشه یا نه؟ بالاخره اشتغال زائی داره دیگه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
بابا جون سوار شدن دیگه با حمایت از سرمایه ملی هم نمیتونیم پیاده شون کنیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
ما که با برادران چینی این حرف هارو نداریم تولید ملی چین تولید ملی ما هم هست خدا به کسب و کارشون رونق بده
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
آقا اینکه جدید نیست ما که سیر و دسته بیل از چین میاریم حالا شما گیر دادید به خودرو
ما باید همه چیزمون به هم بیاد آخه!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین