کد خبر: ۱۷۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵

مدیر سیما فیلم باید استعفا دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جهانگیر الماسی درباره حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های خارجی و نتایجی که این حضور ها در پی دارد گفت: متاسفانه به دلیل اینکه بخش اعظمی از مدیران ما صاحب تخصص و فن نیستند و نمی دانند که فرهنگ مدیریت پذیر نیست و زاده شرایط فکری و احساسی مردم جامعه است تشخیص نمی دهند که چه فیلم هایی و با چه رویکردی باید در جشنواره های خارجی حضور یابند.

وی ادامه داد: قبل از ساخته شدن یک فیلم باید اهداف تولید آن فیلم مشخص شود. معتقدم که اولین شرط مدیران فرهنگی ما داشتن شجاعت، صداقت، هوش، دانش و داشتن احساس تعلق به این مردم و اعتقاداتشان است. هر کدام از این ویژگی ها در مدیران ما مختل شود باعث عدم کارایی خواهد شد.

وی افزود: فرقی هم نمی کند که این فیلم در حوزه هنری، وزارت ارشاد یا سیما فیلم تولید می شود. باید مشخص شود به چه هدفی پول بیت المال در اختیار فلان کارگردن قرار می گیرد. بر این باورم که وظیفه اصلی رسانه چه در سینما، تئاتر و تلویزیون نشان دادن واقعیت هاست. بنابراین نباید به این مسئله که همه فیلم های ایرانی تصویر تلخی از جامعه در جشنواره های خارجی به نمایش می گذارند تا این اندازه مورد انتقاد باشد. اما باید این انتقاد را به فیلمسازان وارد کرد که به چه قیمتی فیلم شان را در این جشنواره ها شرکت می دهند.

وی متذکر شد: نمایش واقعیت های جامعه هیچ ایرادی ندارد اما به شرط اینکه فیلمسازمردم کشورش، نظام سیاسی، اجتماعی و عقیدتی جامعه اش را نفروشد و با درایت و شعور در این زمینه رفتارکند. تحلیل من این است که به برخی فیلمسازان جوان ما وعده های جذاب و تصویر زیبایی از زندگی مفرح در خارج از کشور داده می شود و آنها نیز فکر می کنند اگر به خارج از کشور بروند کاخ ورسای را در اختیار آنها می گذارند.

بازیگر"پشت پرده مه" گفت: مقصود و منظور اصلی جشنواره ها به جز اهداف سیاسی و فرهنگی پنهان تبلیغات و بازار فروش برای فیلم ها است که متاسفانه سینمای ایران از این امکان غافل است. مهمترین مسئله برای فیلمسازان ما این است که حتما از جشنواره ها جایزه بگیرند اما برایشان بازاریابی فیلم، تبلیغات و حتی دیده شدن فیلم توسط مردم کشورشان اهمیت ندارد. ما باید شیوه زندگی و میراث برادرانمان را با افتخار به تصویر بکشیم و کشورمان را از لحاظ فرهنگی به درستی به جهانیان معرفی کنیم.

وی درباره حواشی به وجود آمده برای فیلم"یک خانواده محترم" یادآور شد: کاملا مشخص است که سرمایه گذار مستقیم فیلم " یک خانواده محترم" سیما فیلم بوده اگر غیر از این بود پس این اثر از کجا پروانه ساخت دریافت کرده است. بهترین نوع برخورد با این پروژه این است که پرونده فیلم را در بیاوریم و مدیری را که به این فیلم مجوز داده بازخواست کنیم. مدیران ما باید شهامت داشته باشند که مسئولیت کاری را که انجام دادند بر عهده بگیرند. این مدیر باید جسارت استعفا دادن داشته باشد.

وی افزود: نباید همه چیز را توجیه کرد. من به عنوا یک فرزند کوچک و کودک دبستانی این مسائل را بیان می کنم و قصد توهین به هیچ مسئولی را ندارم. اما معتقدم که داشتن نظم و انظباط از الزامات مدیریت است. بسیاری از مدیران ما حتی نمی دانند یک فیلم برای چه و با چه هدفی تولید می شود و قادر نیستند هیچ نظر کارشناسی درباره یک اثر بدهند.

به گزارش مهر،وی ادامه داد: باید اجازه دهیم جوانان ما آموزش ببینند و نیازهای کشور را در عرصه فرهنگ بشناسند. باید یکدیگر را دوست داشته باشیم و فکر نکنیم که هر کس کار خطایی مرتکب شد دشمن مملکت است. اگر همان قولی را که خارجی ها به فیلمسازان جوان ما می دهند ما هم به آنها بدهیم و همان بودجه ها را در اختیارشان قرار دهیم تا تجربه کنند همه چیز درست می شود.

الماسی متذکر شد: باید دید دین ما در قرن 21 چه حرف های تازه ای برای زدن دارد. باید معنا و مفهوم عدالت، مساوات و برابری را در دین اسلام به جهانیان شناساند. نباید تنها به سطح دین توجه کنیم بلکه دین ما مفاهیم عمیق و ارزنده بسیاری برای عرضه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین