کد خبر: ۱۷۶۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۴

ایران از سوریه بنزین وارد می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش عصر خبر به نقل از رویترز، با این شیوه ، ایران و سوریه، گازوئیل و بنزین اضافه بر نیاز خود را با یکدیگر مبادله می کنند.

تحریم ها مانع از آن می شود که ایران و سوریه بتوانند سوخت مورد نیاز خود را به راحتی از بازارهای جهانی وارد کنند.

ایران قبل از این به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، در زمینه واردات بنزین با محدودیت های زیادی روبه رو شد اما به تدریج با افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها و تاسیسات پتروشیمی داخلی توانست نیاز کشور به بنزین را تامین کند اما هر از چند گاهی مجبور به واردات این سوخت می شود.

گزارش حرکت کشتی ها نشان می دهد یک فروند نفتکش حاوی گازوئیل از ایران وارد بنادر سوریه شد و در مقابل از این کشور برای ایران بنزین منتقل می کند. ایران و سوریه در حال مبادله گازوئیل با بنزین است.


سوریه از 19 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها روبه رو است و هم اکنون این کشور شاهد جنگ داخلی شدیدی میان ارتش و مخالفان مسلح است.

دولت سوریه به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، در فروش نفت خام و خرید فرآورده های نفتی اش با تحریم های متعددی روبه رو است. سوریه یک صادرکننده بسیار کوچک نفت خام است.

رویترز قبل از این هم خبر داده بود ایران با واردات محموله هایی از نفت خام سوریه، آنها را به مشتریان آسیایی مانند چین، می فروشد.

ایران همچنین برای حمایت از دولت سوریه و برای کمک به این کشور در عبور از تحریم ها، از اروپای شرقی برای دمشق ، غله خریداری کرده است.

ایران به همراه چین و روسیه مهمترین حامیان دولت سوریه در بحران داخلی این کشور هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین