کد خبر: ۱۷۶۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
از سوی رئیس هیات مدیره صنعت کفش مطرح شد:

انتقاد از اختصاص ارز به واردات کالاهای غیرضروری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی لشگری در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی کفش تهران افزود: صادرات صنعت کفش کشور در شش ماهه نخست امسال به 55 میلیون دلار رسید که این رقم در سال گذشته بالغ بر 146 میلیون دلار بود.

او با اشاره به این‌که دولت سال‌های متمادی به واردات کالا یارانه می‌داد، گفت: پایین نگه داشتن نرخ ارز به صورت مصنوعی باعث تقویت واردات و عقب نشینی تولید شده بود.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش افزود: از سه ماهه آخر سال قبل تاکنون شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم و در همین حال دسترسی تولیدکنندگان به مواد اولیه مختل شده است. این در حالی است که وضعیت پیش آمده از قبل قابل پیشگیری بود.

لشگری با انتقاد از فرایند اختصاص ارز به واردات کالاهای غیرضروری در سال جاری گفت: محدودیتهای ارزی قابل پیش‌بینی بود، اما سوال اینجاست چرا که به تولیدکنندگان ارز مرجع برای واردات داده نشد. در حالی که انجمنها از قبل درباره خطر شرایط اقتصادی به دولت هشدار داده بودند.

وی با طرح این پرسش که جوابگوی فرصت‌های از دست رفته تولیدکنندگان کیست؟ عنوان کرد: دولت خیلی دیر خروج برخی کالاها از کشور را ممنوع کرد.

رئیس هیئت مدیره جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت الکل موردنیاز صنایع گفت: متاسفانه بورس کالا هر هفته پنج درصد بر قیمت خود افزوده که با این کار مشکلات تولیدکنندگان دوچندان شده است.

به گزارش ایسنا؛ لشگری با اشاره به این‌که یارانه پرداختی دولت به دلار باید به تامین اجتماعی و صنعت اختصاص یابد افزود: دولت نباید با دلار به جنگ تولید برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین