کد خبر: ۱۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۶

رونمایی از جنگنده پیشرفته چین+تصویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دومین جنگنده چین که این هفته از آن رو نمایی شد، بخشی از برنامه چین برای تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای به شمار می‌آید.جنگنده جی-31 روز چهارشنبه پرواز خود را از استان شمال شرقی لیائونینگ آغاز و در مرکز هوایی شنیانگ فرود آمد.

«سام روگوین» کارشناس مسائل امنیتی در موسسه «لاوی» سیدنی گفت: این دومین جنگنده تمام طراحی شده توسط چین طی دو سال گذشته است که نشان دهنده پیشرفت فناوری قابل توجه چینی‌ها است و به طور قطع آنها را در راس تمامی نیروهای منطقه‌ای قرار می‌دهد.وی افزود: ارتش چین به طور گسترده‌ای عمیق، مقاوم و دارای بودجه خوبی است و نتایج ارتش چین در حال ثمر دادن است.این کارشناس مسائل امنیتی اضافه کرد: چیزی که هم اکنون شما شاهد آن هستید، ظهور آرام قدرت نظامی منطقه‌ای طراز اول است.وزارت دفاع چین به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این جنگنده خودداری کرد.جنگنده قبلی چینی‌ها که جی-20 نام داشت، جنگنده سنگینی به شمار می‌آمد که قدرت مانور کمتری در مقایسه با جی-31 دارد.

«بای وی» معاون سردبیر سابق هفته نامه حمل‌ونقل جهانی به روزنامه «گلوبال تایمز» گفت همانند جنگنده‌های اف-22 و اف-35، جنگندههای جی-20 و جی-31 مسیر تکاملی خود را در عملیات آتی طی خواهند کرد.

وی افزود: جنگنده جی-31 به طور قطع با هدف توانایی عملیاتی بر روی ناوهای هواپیمابر ساخته شده است که این موضوع را می‌توان از چرخ‌های دوگانه جلوی این جنگنده و همچنین بال‌های عمودی آن فهمید، چون این خصوصیات به حفظ تعادل عمودی جنگنده کمک می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز؛ این کارشناس افزود: چین برای دفاع از حریم هوایی خود به هر دو جنگنده جی-20 که سنگین بوده و جنگنده چابک جی-31 نیاز دارد.مجله گلوبال تایمز خبر داد جنگنده اندازه متوسط جی-31، با موتور روسیه کار میکند که بعدها موتور چینی جایگزین آن خواهد شد.بر اساس گفته کارشناسان، به طور کلی پاشنه آشیل نیروی هوایی چین و به خصوص در دو پروژه ساخت جنگنده این کشور، موتور است. آنها همچنان به طور گسترده به فناوری خارجی وابسته هستند و پیشرفت آنها برای توسعه موتورهای داخلی با کارایی بالا برای جنگنده‌ها، ناامید کننده و آهسته است. {$old_album_176756}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
0
از قیافش داد میزنه که چقدرر پیشرفتس!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین