کد خبر: ۱۷۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

75 تن خرما منحصر به فرد توسط دلالان به فروش رفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین شیخ زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در سال جاری میزان 200 تن خرمای پیارم از 60 هکتار، 30 تن خرمای مضافتی از 5 هکتار، خرمای خاسی 30 تن از 5 هکتار و 15 تن خرمای شاهانی از 3 هکتار از زمین های روستای برآفتاب از توابع شهرستان حاجی آباد هرمزگان برداشت شد.

رییس شورای اسلامی و نخل دار نمونه روستای برآفتاب شهرستان حاجی آباد هرمزگان اظهارکرد: در راستای خرید خرما توسط سازمان جهادکشاورزی و شرکت تعاونی‌ها اقدامی برای خرید خرما از کشاورزان روستای برآفتاب در سال جاری صورت نگرفته است به طوری که کل خرما توسط دلالان خرما ازاین روستا با قیمت 7 هزار تا 9 هزار تومان به فروش رفت.

این نخل دار عمده برآفتابی بیان کرد: در روستای بر آفتاب شهرستان حاجی آباد مساحت 200 هکتار از زمین‌های آن زیرکشت انواع خرما رفته و برای 150 نفر موجبات اشتغال را فراهم کرده است که متاسفانه دست کم مهر مسوولین جهاد کشاورزی سردی انگیزه را بر وجود کشاورزان نمایان می کند به طوری که پس از مراجعه برای فروش محصول خرما و حتی تقاضای کود به سازمان جهاد کشاورزی جواب قانع کننده ای شنیده نشد.

وی در ادامه افزود: سازمان جهاد کشاورزی ارایه کود را فقط مختص گندم و سایر صیفی جات آن هم با قیمت 30 تا 45 هزارتومان برای هر هکتار یک عدد کیسه کود در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و هیچ‌گونه خدمات و کلاس‌های مشاوره‌ای و راهنمایی برای کشاورز برگزار نمی کند.

نخل دار نمونه روستای برآفتاب شهرستان حاجی آباد هرمزگان اظهار کرد: وجود کارخانه تبدیل و صنایع بسته بندی در شهرستان حاجی آباد واجب است زیرا زمینه اشتغال پایدار و توسعه صنعت خرما را به دنبال دارد.

مدیر سازمان تعاونی روستایی هرمزگان در خصوص خرید خرما و نوع آن در هرمزگان گفت: در سال جاری به دلیل قیمت بالای خرما( هر کیلو 7 هزار تا 10 هزار تومان) پیارم شرکت تعاونی روستایی به دلیل نپذیرفتن خطر ریسک از خرید آن صرف نظر کرد و به خرید خرما از نوع کلیته و صنعتی به میزان 1200 تن از شهرستان‌های بندرعباس، فین و رودان پرداخته شد.

حمزه رادمنش در پایان خاطرنشان کرد: خرمای خریداری شده توسط شرکت تعاونی روستایی مجدداً در داخل کشور به خریداران داخلی به ویژه تبریز فروخته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین