کد خبر: ۱۷۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷

خسارت توفان آمریکا از 50 میلیارد دلار فراتر رفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بخش اعظم خسارت‌های حاصل از طوفان مربوط به شهر نیویورک است که خسارت‌های فیزیکی در منطقه‌ منهتن و هزینه‌ دو روز تعطیلی بازار‌های مالی و بانک‌های آن رو به افزایش است.

این توفان که بیش از 85 کشته به جای گذاشت، موجب قطع برق بیش از هشت میلیون آمریکایی و توقف حمل‌ونقل در منطقه‌ای شد که عامل تولید حدود 13 درصد از کل اقتصاد آمریکا است.

شرکت Eqecat خسارت فیزیکی طوفان سندی را بین 30 تا 50 میلیارد دلار و خسارت بیمه‌ای را 10 تا 20 میلیارد دلار پیش بینی کرده که دو برابر برآورد این شرکت پیش از راه رسیدن طوفان بوده است.

این شرکت دلیل بالا‌بردن برآورد خود را، خسارت‌های گسترده‌ حاصل از قطع برق عنوان کرده که بسیار بیشتر از توفان‌هایی با شدت مشابه بوده است. هم‌چنین تعطیلی طولانی‌تر سیستم‌های حمل‌ونقل زیرزمینی و تونل‌های جاده‌ای در منطقه نیویورک نیوجرسی به دلیل راه‌افتادن سیل و نامعلوم بودن وسعت خسارات، از دیگر دلایل بالا‌رفتن میزان ضرر احتمالی است.

شرکت استاندارد اند ‌پورز اعلام کرد که صنعت بیمه می‌تواند خسارت‌های حاصل از سندی را متقبل شود.

این توفان فعالیت اقتصادی را در منطقه ای با 12.1 میلیون جمعیت و تولید سالانه حدود 2.1 تریلیون دلار متوقف کرد.

شرکت مودیز برآورد کرد که خسارت وارد‌شده بر خانه‌ها، شرکت‌ها، زیرساخت و مناطق دیگر ممکن است به 30 میلیارد دلار برسد و هزینه‌ تولید از دست رفته احتمالا به 19.9 میلیارد دلار بالغ می‌شود.

بزرگ‌ترین ضرر تولید مربوط به صنعت مالی بوده که در مناطق آسیب‌پذیرتر شهر نیویورک متمرکز بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خسارت حاصل از توفان سندی هم‌چنان کمتر از خسارت 157 میلیارد دلاری حاصل از توفان کاترینا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین