کد خبر: ۱۷۶۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

لاریجانی:رهبری تاکنون هیچ دستوری به مجلس نداده‌اند/انتصاب اعمال خودمان به رهبری در انظار بین‌المللی تبعات سوء دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در ادامه جلسه علنی امروز مجلس و پیش از قرائت طرح سوال از رییس جمهور از سوی هیات رییسه مجلس [مسائل مطرح شده قبل از خوانده شدن سئوال از رئیس جمهور]، سیدهادی حسینی در تذکری با بیان اینکه مدت 4 هفته از زمان طرح سوال از رییس جمهور گذشته و هیات رییسه نامه آن را تحویل گرفته است، گفت: متاسفانه این طرح اعلام وصول نمی شود. مردم انتظار دارند مجلس باید به تکلیفش عمل کند، مجلس کی می‌خواهد به تکلیفش عمل کند ما سوال را تحویل هیات رییسه داده‌ایم اما علی رغم گذشت زمان این سوال اعلام وصول نمی شود. 

وی تصریح کرد: یا ما را قانع کنید یا سوال را اعلام وصول کنید که براساس آیین نامه و قانون اساسی وظیفه هیات رییسه اعلام وصول سوال است.
علی لاریجانی رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: سوال از رییس جمهور دو هفته قبل کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و در دستور کار قرار گرفته بود. آیین نامه هم می گوید یک هفته بعد از طرح سوال در کمیسیون یا کمیسیون ها چنانچه حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس از سوال خود منصرف نشده باشند رییس مجلس است در اولین جلسه سوال را قرائت کند. 

وی تصریح کرد: از آنجا که تعداد امضا کنندگان در این یک هفته بیش از یک چهارم بود لیکن یک هفته تعطیلی مجلس بود و امکان قرائت نبود ولی امروز قرائت خواهد شد. 

در ادامه نیز عوض حیدرپور نماینده شهرضا و نماینده امضا کنندگان طرح سوال از رییس جمهور خواستار قرائت هرچه سریعتر سوال از رییس جمهور شد و گفت: اخیرا جوسازی هایی شروع شده است که برخی افراد از اسم آقا برای منتفی کردن این سوال استفاده می کنند. 

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه تاکنون هیچ دستوری از رهبری معظم انقلاب دراین زمینه ها به مجلس داده نشده است، گفت: من بارها این را گفتم که انتصاب اعمال خودمان به رهبری در این زمینه‌ها کار درستی نیست و در انظار بین المللی تبعات سوء دارد. 

به گزارش خبرآنلاین،وی تصریح کرد: هر زمان رهبری انقلاب دستوری داشته باشند خود ما به نمایندگان منتقل می کنیم ولی در این مدت ندیدم ایشان دستوری داده باشند در این زمینه هم هیچ نظری را به ما ندادند خود نمایندگان صلاح اندیشی می کنند و خبرگان کشور هستند و بی جهت این مسائل را برخی دوستان به رهبری منتصب نکنند.مجلس مختار است و هر تصمیمی می خواهد می تواند بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین