کد خبر: ۱۷۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۶

اعلام آمادگی شهردار تهران برای خرید زندان اوین و تبدیل آن به مکان تفریحی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران اعلام آمادگی کرد با خریداری زندان اوین این مکان را به محلی تفریحی تبدیل کند .

به گزارش مهر ،محمد باقر قالیباف در مراسم بهره برداری رسمی باغ موزه قصر با بیان این که ما همه این زندگی مادی و معنوی خود را مدیون ایثارگرنی هستیم که مجاهدت کردند و افتخار آفریدند و امروز این امانت بزرگ را به دست ما سپردند و ما باید این امانت الهی را در مسیر خودش به پیش بریم و همواره خدمتگزار مردم باشیم گفت :من همیشه به این نکته دقت داشتم که بزرگان کشورمان که اهل نظر هستند چه وجه تمایزی با بقیه بزرگان درمکاتب و کشورهای دیگردارند ، ایا اگر ما در کشورمان خوب جاده ، نیروگاه ، مترو و پارک بسازیم وظیفه مان راانجام دادیم و به اهدافمان دست یافتیم .

وی تصریح کرد : نباید این گونه گمان کنیم که زندگی در اقتصاد ، فیزیک و فناوری خلاصه می شود هرچند این موضوعات از ضروریات است اما همه زندگی نیست.

شهردار تهران افزود : مهم ترین وجه ممیزه انقلاب اسلامی این است که باید تبلور اقدامات فرهنگی خود را در شهروندان ببینیم ، اگر همه این اقدامات کالبدی که انجام می دهیم تبلورش در انسان های این کشور دیده شود، یعنی کارمان را درست انجام دادیم و اگر ندیدیم کارمان نادرست بوده است .

وی با بیان این که ما همانگونه که هر هفته و هرماه باید شاهد توسعه احداث باغ موزه قصر باشیم، گفت : باید به همان میزان نیز پیشرفت را در روحیات و فرهنگ شهر ببینیم ، این فرق ما با دیگر کشورهاست ، چراکه باور داریم که با عصبیت ، ناراحتی ، نبود آسایش و آرامش نمی توان این اقدامات را به انجام رساند و بگوییم ما به سمت هنجارها و ارزش ها در حال حرکت هستیم .

برادری و محبت در جامعه دیده شود

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر این که من خودم امروز خدمتگزار شهروندان هستم و ما امروز در جایی ایستادیم که شهید نواب صفوی در آنجا به شهادت رسید ، افزود : این شهید در زندان قصر طی بازجویی هایی که از وی می شد می گفت من به دنبال برپایی نظام اسلامی هستم تا در آن نظام به عنوان یک رفتگر به هموطنانم خدمت کنم .

شهردار تهران با بیان این که امروز باید مسائل مادی مردم در نظام اسلامی برطرف شود ،تصریح کرد : اما در این جامعه بحث مهم تر این است که اخلاق ، قانون ، محبت ، گذشت ، برادری و اخلاص به بهترین شکل دیده شود .

کلنگ زنی 72 مسجد در پایتخت

وی با اشاره به این که اگر در شهر تهران به حوزه تئاتر و سینما به عنوان یک بخش از فضای کالبدی شهر نگاه کنیم و یا به توسعه فضاهای دینی و فرهنگی می پردازیم ، کتابخانه ، مساجد ، محیط های فرهنگ یو تفرج گاهی ایجاد می کنیم ، این اقدامات جزو رویکردهای شهرداری است ، گفت : یکی از موضوعات مورد توجه شهرداری تهران توجه به مساجد است و در این زمینه تا قبل از ماه محرم ، محلات تهران شناسایی شده تا در 72 نقطه شهر مسجد ایجاد شود .

وی ادامه داد : تا قبل از ماه محرم کلنگ احداث 72 نقطه از شهر تهران برای احداث مسجد زده می شود تا با اجرای این اقدامات ، آثار مطلوب را در حوزه فرهنگی شهر شاهد باشیم.

قالیباف با اشاره به احداث پارک نهج البلاغه در رود دره فرحزاد و پارک جوانمردان در رود دره کن اظهار کرد : پیش از احداث پارک نهج البلاغه آن مکان دچار مشکلاتی بود که در حال حاضر با احداث این بوستان به محلی تفریحی تبدیل شده است ، همچنین پارک جوانمردان که درگذشته محلی انباشت زباله ها بود به بوستانی تفریحی تبدیل شده است .

شهردار تهران تاکید کرد : شهرداری تهران و مدیریت شهری همه تلاشش بر این است که بتواند اقداماتی که انجام می دهد تاثیراتش را بر منش و رفتار شهروندان ببیند و دراین راستا تنها مسجد و پارک ساختن کار بزرگی نیست بلکه بزرگ تر از آن آثار احداث این مکان ها در تهران است .

وی در ادامه با اشاره به بازدیدش از زندان اوین در یکسال و نیم پیش گفت : شهرداری تهران آماده است که مجموعه زندان اوین را خریداری کند و اگر بناست جایی را به جای این مکان بسازد تا زندان اوین را به یک مرکز تفریحی تبدیل کند .

درخواست کتبی به قوه قضاییه برای خریداری زندان اوین

وی تصریح کرد : شهرداری در این خصوص نامه ای کتبی به قوه قضائیه ارسال کرده که این قوه نیز آمادگی اولیه خود را به شهرداری اعلام کرده و امیدواریم هرچه زودتر این مهم نیز محقق شود .

همچنی در این مراسم با حضور شهردار تهران ، معاون فرهنگی و اجتماعی ، عباس شیبانی و بیادی عضو شورای شهر،عزت الله انتظامی ، مظفر نماینده مجلس و اسماعیلی رئیس سازمان زندان ها از زندانیان زمان پهلوی زندان قصر همچون عباس شیبانی ، عزت الله مطهری ، ابوالقاسم سرحدی زاده ، سید کاظم موسوی بجنوردی ، مرضیه حدید چی دباغ ، احد احمد و همچنین افرادی که در ساخت این مجموعه مشارکت داشتند همچون مهندس علی جیرفتی ، آرش مظفری ، حمید رضا همتیار تقدیر شد و د رادامه محمد هادی ایازی از شهردار تهران و علی اصغر مونسان رئیس شرکت توسعه فضاهای رهنگی شهر تهران به دلیل تلاش هایی که برا ی احداث باغ موزه قصر به عمل آوردند قدردانی و همچنین عزت الله انتظامی ضمن تقدیر از شهردار تهران سیمرغ بلورین خود را به وی تقدیم کرد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین