کد خبر: ۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۴ - ۲۱:۵۸

1500 وکیل برای شعلان

آفتاب‌‌نیوز : محمد الکرخی رئیس انجمن حقوقدانان مستقل عراقی به اعلام این مطلب به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: درپی تصمیم دولت عراق مبنی برصدور حکم بازداشت و مصادره اموال وزیردفاع سابق عراق، بیش از 1500 وکیل عراقی درخواست های داوطلبانه برای دفاع از شعلان را ارائه کردند.

وی درادامه افزود: شعلان ازجمله افرادی است که به دخالت های ایران درامور داخلی عراق اعتقاد دارد .

رئیس انجمن حقوقدانان مستقل عراق یاد آورشد : وکلای عراقی امروزدرخواست های خود را ارائه خواهند کرد زیرا این اقدام بر نتایج انتخابات آتی تاثیر گذار است .

روز گذشته منابع عراقی از صدور حکم بازداشت حازم شعلان به همراه20 شخصیت عراقی به جرم اختلاس چند میلیارد دلاری خبر دادند.

الحیات به نقل ازمنابع عراقی خود اسناد اداره تحقیقات وابسته به" هیات پاکسازی عراق" را فاش کرد که دربرگیرنده اسامی متهمان به دست داشتن درفساد اداری در وزارت دفاع عراق است و نام آنها اخیرا فاش گردید.

این منابع تاکید کردند: حکم بازداشت و مصادره اموال متهمان پرونده فساد اداری و اختلاس در وزارت دفاع عراق صادره گردیده که دراین حکم صریحا به نام حازم شعلان وزیر دفاع سابق عراق اشاره شده است .

گفتنی است منابع آگاه فاش کردند که حازم شعلان وزیر دفاع سابق عراق قصد دارد با یک میلیارد دلاری که از بودجه این وزارتخانه به سرقت برده است، در امان پایتخت اردن سرمایه گذاری کند.

شعلان هم اکنون بخشی از یک میلیارد دلاری را که از وزارت دفاع عراق به سرقت برده در شرکت " دله البرکه " متعلق به شیخ صالح الکامل که از سرمایه داران بزرگ سعودی است سرمایه گذاری کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین