کد خبر: ۱۷۷۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۴
ابراز خرسندی نسبت انتخاب مجدد اوباما

واکنش‌ها به پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه با ارسال پیام تبریک به اوباما به خاطر انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: انتخاب اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخابی آشکار برای آمریکایی شکوفا بود.

همچنین وزارت امور خارجه چین نیز به نوبه خود موفقیت اوباما در پیروزی بر رقیب انتخاباتی‌اش را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بنا به گفته "هانگ لی"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، هو جینتائو، رئیس‌جمهور و ون جیابائو، نخست‌وزیر این کشور با ارسال پیامی مشترک به اوباما به خاطر این پیروزی تبریک گفتند.

هنگ لی همچنین پیش بینی کرد که رئیس حزب کمونیست چین نیز طی روزهای آینده پیام تبریک‌آمیزی را به جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال کند.

از سوی دیگر، هرمان ون رومپوی، رئیس اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود با ارسال پیام تبریک به اوباما نسبت به انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ابراز خرسندی کرد.

وی در پیامی در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر چنین نوشت: واقعا نسبت به انتخاب مجدد باراک اوباما خوشحال هستم.

رئیس اتحادیه اروپا هم‌چنین در دو پیام به زبان‌های هلندی و فرانسوی نسبت به انتخابات اوباما ابراز خرسندی کرد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در واکنش به راه یافتن مجدد اوباما به کاخ سفید و پیروزی‌اش بر رقیب جمهوری‌خواه خود در انتخابات آمریکا ضمن تبریک به اوباما تاکید کرد: انگلیس همکاری‌هایش را با آمریکا ادامه خواهد داد.

کامرون در پیام خود در صفحه شخصی‌اش در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: من به دوستم باراک اوباما تبریک می‌گویم و اعلام می‌کنم که در آینده همکاری‌ها میان دو کشور انگلیس و آمریکا بیشتر خواهد شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای به اوباما به خاطر انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفت.

وی در این بیانیه اعلام کرد: با رئیس جمهوری جدید امریکا در دوره دوم فعالیتش در خصوص بخشی از مسائل مهم از جمله بحران سوریه و مساله صلح در خاورمیانه همکاری خواهم کرد.

بان کی مون همچنین نسبت به ادامه تلاش اوباما و دولتش برای تقویت روح شراکت و همکاری میان آمریکا و سازمان ملل ابراز امیدواری کرد.

وی اعلام کرد: ما در حال حاضر با چالش‌های زیادی از جمله پایان دادن به خونریزی‌ها در سوریه و از سرگیری مذاکرات صلح در خاورمیانه رو به رو هستیم، لذا رویارویی با چنین چالش‌هایی تغییر شرایط موجود و همکاری نیروها و کشورهای مختلف را می‌طلبد.

همچنین ملک عبدالله بن عبد العزیز پادشاه عربستان به نوبه خود با ارسال پیام تبریکی به اوباما، بر تمایل کشورش برای تقویت و توسعه روابط عربستان با امریکا تاکید کرد.

وی در پیام خود نوشت: این پیروزی باعث خرسندی ما شد و من به نمایندگی از سوی مردم و دولت عربستان برای شما در دوران جدید ریاست جمهوری آرزوی سلامتی و موفقیت و برای مردم آمریکا آرزوی پیشرفت و شکوفایی دارم.

اتحادیه عرب نیز در پیامی جداگانه این پیروزی باراک اوباما بر رقیب انتخاباتی اش را تبریک گفت.

عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه نیز طی اظهاراتی ضمن تبریک به اوباما به خاطر این پیروزی تاکید کرد: ترکیه برای ادامه همکاری با امریکا مصر است.

گل همچنین نسبت به تقویت و تحکیم روابط آنکارا با واشنگتن ابراز امیدواری کرد.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو نیز به نوبه خود طی اظهاراتی به باراک اوباما تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در سخنانی پیروزی اوباما در رقلبت‌های انتخاباتی آمریکا را به وی تبریک گفت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز با تبریک به اوباما به خاطر پیروزی‌اش بر رقیب انتخاباتی خود، بر لزوم همکاری واشنگتن و برلین در رویارویی با بحران مالی جهان تاکید کرد.

مرکل همچنین به دیدارهای گذشته خود با اوباما و بحث درباره مسائل مختلف از جمله توسعه روابط آمریکا و آلمان و راه‌های خروج از بحران مالی و اقتصادی جهان اشاره کرده و این دیدارها را مثبت خواند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز با تبریک به اوباما اعلام کرد که کشورش آماده همکاری با دولت جدید آمریکا است.

حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان هم به نوبه خود با ایراد سخنانی انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های واشنگتن و کابل در زمینه‌های مختلف گسترش یابد.

شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی نیز ضمن عرض تبریک به اوباما گفت: باراک اوباما شخصیت برجسته و منحصربه‌فردی است که صلح را برای همگان می‌خواهد و می‌کوشد زندگی بهتری را برای تمامی فقرا بسازد.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن نیز در واکنش به پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، این پیروزی را پیروزی بزرگ خواند.

محمود الزهار، از رهبران برجسته و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در واکنش به این پیروزی اوباما، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری آمریکا در دوره جدید ریاست جمهوری‌اش به طرفداری همه جانبه از اسرائیل پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی گفت: در صورتی که اوباما بخواهد به سیاست‌های سابقش درباره فلسطین و اسرائیل ادامه دهد شاهد هیچ نتیجه جدیدی درباره فلسطین نخواهیم بود.

وی همچنین گفت: موضع اوباما نسبت به پرونده آشتی ملی فلسطین موضعی کاملا منفی است، اوباما مخالف آشتی ملی در داخل فلسطین است زیرا این مساله با خواسته‌های اسرائیل متناقض است اما امیدواریم که اوباما در دوره جدید ریاست جمهوری‌اش سیاست‌هایش را تغییر داده و موضعی عادلانه نسبت به این مساله اتخاذ کند.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز نسبت به تغییر عملکرد باراک اوباما در خصوص پرونده سوریه ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین گفت: به عقیده من هرگونه حمله به ایران توسط آمریکا همه کشورهای منطقه را متضرر خواهد کرد.

عبدالباسط سیدا، رئیس شورای ملی مخالفان سوریه نیز درگفت‌وگو با این شبکه خبری ابراز امیدواری کرد که اوباما در دور جدید فعالیت‌هایش بتواند به کشتارهای ملت سوریه پایان دهد.

وی گفت: چیزی که در سوری اتفاق می‌افتد پیامدهای منفی را برای وضعیت منطقه به دنبال خواهد داشت و امیدواریم اوباما برای برخورد جدی با وضعیت سوریه تلاش کند.

در همین حال جمعی از سران رژیم صهیونیستی نیز با ارسال پیام‌های تبریک به باراک اوباما بر تحکیم روابط تل آویو با واشنگتن در دولت آینده آمریکا تاکید کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای کوتاه به اوباما به خاطر انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تبریک تاکید کرد: ما برای همکاری مشترک با اوباما همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی همچنین در بیانیه‌ خود به روابط استراتژیک محکم میان تل آویو و واشنگتن اشاره کرد.

ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی جداگانه ضمن ابراز خرسندی نسبت به پیروزی اوباما در انتخابات آمریکا اعلام کرد که نسبت به ادامه حمایت‌های دولت اوباما از رژیم صهیونیستی اطمینان دارد.

همچنین دنی آیالون، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با ارسال پیام تبریک به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خاطرنشان کرد: انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به نفع اسرائیل خواهد بود.

شائول موفاز، رهبر حزب مخالفان رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود به باراک اوباما به خاطر این پیروزی تبریک گفت و اعلام کرد: من مطمئنم که اوباما و ملت آمریکا در آینده به حمایت‌هایشان از اسرائیل و جانبداری از تل آویو ادامه خواهند داد.

حمادی الجبالی، نخست‌وزیر تونس نیز با استقبال از انتخاب مجدد اوباما در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: این پیروزی در حقیقت حمایت از بهار عربی به شمار می‌رود.

صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در گفتگو با خبرگزاری کویت، ابراز امیدواری کرد که اوباما در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف وارد عمل شود.

وی گفت: امیدواریم دوره جدید ریاست جمهوری اوباما و حضورش در کاخ سفید دوره تحقق صلح و دموکراسی در منطقه خاورمیانه باشد.

عریقات ادامه داد: ملت فلسطین امیدوارند که اوباما در دوره جدید فعالیتش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا از اشغالگری‌های اسرائیل کاسته و برای تفشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 تلاش کند.

وی تاکید کرد: آنچه ما از اوباما می‌خواهیم پایان دادن به اشغالگری‌های اسرائیل است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نوبه خود با ارسال پیامی انتخاب اوباما به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا را تبریک گفته و نسبت به ادامه تلاش اوباما برای تحقق صلح در خاورمیانه ابراز امیدواری کرد.

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر نیز در پیامی اعلام کرد: امیدوارم انتخاب باراک اوباما در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دو ملت آمریکا و مصر باشد.

آن پاترسون، سفیر آمریکا در مصر نیز ضمن ابراز خرسندی نسبت به پیروزی اوباما تاکید کرد: به عقیده من انتخاب مجدد اوباما آثار و پیامدهای مثبتی را در روابط آمریکا و مصر به جا خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: من معتقدم روابط دو کشور در آینده قوی‌تر خواهد شد و معتقدم که در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما روابط قاهره و واشنگتن گسترده‌تر و همکاری‌هایشان مستحکم‌تر خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین