کد خبر: ۱۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

جیب برهای میلیاردی شیک پوش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی وقوع سرقت های متعدد جیب بری به شیوه و شگرد مشابه و توسط سرنشینان خودروهای سواری پراید سفید ، پژو ۴۰۵ نقره ای ، پراید نقره ای ، پیکان سفید ، سمند نوک مدادی در مناطق مختلف سطح شهر تهران به ویژه در محدوده میدان ولی عصر ، کریم خان ، میدان آرژانتین ، خیابان مطهری ، خیابان بهشتی ، خیابان خرمشهر ، بزرگراه کردستان ، خیابان و میدان فاطمی ، منطقه عباس آباد و .... ، موضوع برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

سارقان مؤدب و شیک پوش

با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان پایگاه هشتم با تجمیع پرونده های مشابه با موضوع جیب بری به شیوه و شگرد فوق ،اطلاع پیدا کردند که دهها مالباخته ای که همگی آنها تحت عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو سواری مسافربرنما شده اند ، توسط سرنشینان این خودرو حرفه ای مورد جیب بری و سرقت مدارک شناسایی ، دسته چک ، وجوه نقد و ... قرار گرفته اند . تمامی مالباختگان علاوه بر نوع شیوه وشگرد سرقت ها ، در اظهارات خود به یک نکته مشترک دیگر نیز اشاره داشتند و آن لباس های بسیار مرتب و برخورد مؤدبانه سرنشنیان خودرو و حتی راننده خودرو با آنها بود بگونه ای که هیچ یک از مالباختگان در لحظه اول تصور نمی کردند که این افراد سارقانی حرفه ای هستند که در این پوشش قصد سرقت اموال آنها را دارند .

شیوه و شگرد سرقت ها

با ارجاع پرونده های مشابه به پایگاه سوم پلیس آگاهی ، مالباختگان نیز با حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی به تشریح شیوه و شگرد سرقت ها پرداختند .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : از میدان آرژانتین به مقصد کریم خان ، سوار یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ نقره ای با چهار سرنشین شدم . پس از سوار شدن به ماشین ابتدا یک نفر از سرنشینان صندلی عقب ، پولی را به عنوان کرایه پرداخت کرد و راننده نیز به بهانه نداشتن پول خرد ، درخواست پول خرد کرد . من نیز دست در جیب کت کرده و یک اسکناس ۵۰۰ تومانی به راننده دادم . پس از دقایقی ، دیگر سرنشین صندلی عقب ماشین که در کنار من نشسته بود ، با عذرخواهی و در حالیکه به من فشار می آورد مدعی شد که در دستش پلاتین قرار دارد و به این بهانه و بسیار مؤدبانه از من خواهش کرد تا دستم را در پشت سر او قرار دهم و من نیز برای راحتی وی درخواست او را انجام دادم . پس از طی مسافتی کوتاه ناگهان راننده گفت : "ببخشید ؛ طرح ترافیک ندارم و نمی توانم به کریم خان بروم !! " و به این بهانه مرا پیاده کرد و حتی به عنوان عذرخواهی از من کرایه نگرفت و پس از پیاده کردن من به سرعت از محل دور شد . پس از چند دقیقه متوجه شدم که کیف جیبی حاوی چند فقره چک امضاء شده متعلق به تعدادی از همکارانم به ارزش تقریبی ۵۰ میلیون تومان به سرقت رفته است .

نحوه سرقت از خانم ها

در شرایطی که تصور می شد سرقت ها تنها از مسافران آقا انجام شده اما با مراجعه تعدادی از مالباختگان خانم و طرح شکایت های مشابه در خصوص سرقت اموال داخل کیف های دستی همراهشان و با ارائه مشخصات مشابه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارقان تحت تعقیب آنها علاوه بر سرقت از آقایان از خانم های مسافر نیز سرقت کرده اند .

یکی ازمالباختگان خانم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت :در خیابان خرمشهر سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ شدم . می خواستم در صندلی جلو بشینم که راننده ماشین ضمن عذرخواهی و به بهانه اینکه در صندلی جلو یک عدد کارتن قرار دارد از من خواهش کرد تا در صندلی عقب ماشین بشینم . پس از سوار شدن به ماشین ، یکی از سرنشینان صندلی عقب یک اسکناس ۱۰ هزار تومانی به راننده داد و راننده نیز به بهانه نداشتن کرایه از من درخواست پول خرد کرد . برای دادن پول به راننده ، کیف دستی همراهم را باز کرده و در حالیکه پس از پرداخت پول هنوز کیف باز بود ، ناگهان دیگر سرنشین صندلی عقب که در کنار من نشسته بود ، به بهانه باز بودن در ماشین دستش را دراز کرد و خودش را روی کیف من قرار داد و در ماشین را چند بار باز و بسته کرد . هنوز لحظاتی از بستن در ماشین توسط این آقا نگذشته بود که راننده ماشین به بهانه نداشتن طرح ترافیک و بدون آنکه از من کرایه ای دریافت کند مرا پیاده کرد . زمانیکه قصد خرید داشتم متوجه سرقت مدارک شناسایی ، پول نقد ، یک حلقه انگشتر طلا از داخل کیف خود شدم .

در ادامه تحقیقات و با شناسایی مالباختگانی که سارقان جیب بر اقدام به سرقت چک و وصول آنها کرده بودند ، کارآگاهان به تحقیق از این افراد پرداختند . یکی از مالباختگان در خصوص وصول دو فقره از چک های خود به کارآگاهان گفت : پس از اطلاع از سرقت چند فقره چک های متعلق به همکارانم ، بلافاصله موضوع را به آنها اطلاع دادم تا نسبت به مسدود کردن حساب های خود اقدام کنند اما سارقان در فاصله یک ساعت پس از سرقت با مراجعه به شعبه بانکی در خیابان الوند ، دو فقره از این چک ها را به مبلغ ۲۸ میلیون تومان نقد کرده بودند .

کارآگاهان با مراجعه به شعبات مختلف بانکی در سطح شهر تهران و با بررسی مشخصات افراد وصول کننده چک های مسروقه اطلاع پیدا کردند که سارقان با استفاده از اسناد و مدارک شناسایی متعلق به دیگر مالباختگان اقدام به نقد کردن چک های مسروقه کرده اند بگونه ای که تنها با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به یکی از مالباختگان و با مراجعه به بیش از ۱۰ شعبه بانکی مختلف اقدام به وصول تعداد زیادی از چک های مسروقه کرده اند .

شناسایی تصویر یکی از سارقان

به گزارش مهر،کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دهها چهره نگاری انجام شده اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها توسط اعضای یک گروه از سارقان انجام شده که با استفاده از انواع خودروهای سواری پراید ، پژو ، سمند ، پیکان و ... اقدام به سرقت از مسافران درون شهری کرده اند . همچنین با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان شدند که برابر اظهارات مالباختگان در عمده ی سرقت ها در صندلی عقب خودرو اقدام به سرقت از مالباختگان کرده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین